Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S602 - Compactflash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji S602 - Compactflash

Hallo,

ik ben op zoek naar geheugenuitbreiding voor mijn 602 en zou een Compactflash kaartje willen kopen. De prijzen bij PIN vallen heel erg mee. De voorgestelde kaartjes zijn echter veeal van het type I en ik vraag me af of de 602 hiermee goed overweg kan ? (aanvaardt ie niet enkel CF kaartjes type II ?)

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Beste groeten

Bart
    Bart

Bart,

Bijna alle CF kaartjes zijn type I.
    Als ik me niet vergis is enkel de microdrive type II (of misschien de nieuw 1GB kaartjes ook, weet het echter niet zeker).

De 602 kan zonder enkel probleem overweg met deze type I kaartjes.
    Maak je niet ongerust.

Als je twijfelt mag je een keertje 1 van mij proberen, als het niet te ver uit de buurt is.

Comment

Ik bezit ook een Fuji s602z. Vandaag iets eigenaardig aan de hand gehad met de CF 128 Mb van het merk Dane-Elec. Enkele dagen geleden is het eigenlijk begonnen met "write error"-vermeldingen. Vandaag weer een aantal gehad en schakelde dan over naar de smartmedia als 1ste schrijfmedium. Iets daarna terug overgeschakeld op CF. Ik kreeg dan de vermelding "card not initialized". De schrik sloeg mij om het hart, want ik had meer dan 40 macrofoto's gemaakt (op mijn knieën tussen het groen). Thuisgekomen nog eens geprobeerd,noppes in de camera. In de kaartlezer van de printer gestoken en gelukkig mijn foto's kunnen afladen. Dan de kaart opnieuw in het toestel, en het ging weer. Wat mij wel opgevallen is, dat het kaartje nogal warm aanvoelde toen ik het na de vermelding 'card not initialized" even uit de camera had gehaald. Misschien heeft het iets te maken met de schrijfsnelheid. In ieder geval raar probleem. Ik heb nog een sandisk 64 liggen. Hiermee tot nu toe geen problemen. Maar eigenlijk nog niet lang en intensief genoeg geprobeerd met de fuji.

Groetjes
      Patrick
      Mvg
      Patrick
      Fuji S602Z

Comment

Originally posted by bart de groot
        Hallo,

ik ben op zoek naar geheugenuitbreiding voor mijn 602 en zou een Compactflash kaartje willen kopen. De prijzen bij PIN vallen heel erg mee. De voorgestelde kaartjes zijn echter veeal van het type I en ik vraag me af of de 602 hiermee goed overweg kan ? (aanvaardt ie niet enkel CF kaartjes type II ?)

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Beste groeten

Bart
        Hoi Bart,

Heel toevallig had ik vandaag mijn 602 mee naar het werk om daar mede te kijken naar het gebruik van een CF kaartje (type 1 uit de Nikon 2000 die we daar hebben), ook met het idee voor geheugenuitbreiding. Mijn ervaring: het kaartje ging niet in de camera..... Een korte search op google leerde dat type 1 kaartje iets dikker zijn dan type II kaartjes. Misschien dat anderen hier meer info over kunnen geven, of kaartjes gebruiken die wel in de 602 passen. Het is in ieder geval iets om rekening mee te houden lijkt me.

Groeten, Eric
        Groeten, Eric

Nikon Coolpix 8800
        Fuji S602 Zoom

Comment

Via een search op dit forum kan je hier veel over terug vinden...

Een type II compatibel toestel aanvaardt ook type I's !! No problemo!

Die "card not initialized" zou simpel op te lossen moeten zijn door het toestel af te zetten en terug aan te zetten, heb dat ook al gehad bij het wisselen van CF naar SM en omgekeerd.

Die write errors ... dat lijkt me een ernstiger probleem te zijn ... geheugen (bijna) stuk

Comment

Working...
          X