Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR voor de starter gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DSLR voor de starter gezocht

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
    Alle lenzen die nu te koop zijn werken zonder probleem op de D80, dus ik snap niet wat je bedoelt met zelfs de D80
    Gehoord van een perfectionistische collega dat pas vanaf de D200 alle series lenzen volledig werken (zal iemand toch eens moeten uitleggen)

Sorry om verwarring te zaaien, ik heb me toch een beetje verduidelijkt met het motortje

En manuele Nikonlenzen werken even (goed of slecht ) op een Canon

Comment

Bij Canon werken ook lang niet alle objectieven op de 400D.
      Bij Nikon werken alle objectieven van 35 jaar geleden nog prima op de D80, die heeft namelijk een ingebouwde focusmotor en Nikon heeft helemaal niets aan de vatting veranderd.

Tussen de D80 en de 400D kiezen is puur persoonlijk, qua prestaties zal je als starter geen enkel verschil merken maar ergonomisch misschien wel. Daar zal de keuze waarschijnlijk door bepaald worden.
      Aan beide toestellen zal je je geen buil vallen, prima camera's.
      Een hoop ouwe zooi
      www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
        Bij Nikon werken alle objectieven van 35 jaar geleden nog prima op de D80, die heeft namelijk een ingebouwde focusmotor en Nikon heeft helemaal niets aan de vatting veranderd.
        .
        Jammer alleen dat objectieven van 20- 35 jaar geleden niks hebben aan die motor, autofocus was er domweg nog niet...
        Bovendien heb je niks aan iets waar geen Nikon op staat .
        Zijn dus niet zulke sterke argumenten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Jammer alleen dat objectieven van 20- 35 jaar geleden niks hebben aan die motor, autofocus was er domweg nog niet...
          Snap ik niet
          Kan u zich een beetje meer verduidelijken aub?
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Hoezo argumenten, ik verdedig geen enkel standpunt. Ik help alleen een misvatting uit de wereld dat Canon wél alles ondersteunt zoals beweerd wordt en Nikon niet. Dat is andersom eerder waar en heeft niets met argumenten of standpunten te maken.
            Een hoop ouwe zooi
            www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Gehoord van een perfectionistische collega dat pas vanaf de D200 alle series lenzen volledig werken (zal iemand toch eens moeten uitleggen)
              Er zijn een aantal lenzen uit de analoge tijdperk die niet volledig werken op de D80 en wel op de D200
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Working...
              X