Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D2X-D200 plots waardeloos geworden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D2X-D200 plots waardeloos geworden

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Het zijn vaak niet de creatiefste fotografen die steeds als eerste het nieuwste kopen terwijl ze de D200 nog geen half jaar in bezit hebben: ik zie hen meer als apparaten verzamelaars en dat moeten ze ook vooral doen als dat hun goesting is.
    Ik geloofde het eerst niet dat ze bestonden, maar tijdens de ZOOMexperience vorige week in de jaarbeurs sjouwden ze rond met hun body op hun buik waarop meest witte lenzen met lengte tot 600mm.
    Een grote showparade van mannetjes die zich met hun tele stonden te verdringen rond de poserende stoeipoesen die door de organisatie waren ingehuurd. Kijk maar niet naar het resultaat op Zoom.nl.
    Deze bestaan er natuurlijk hé Binnenuit, alleen riskeren deze in bepaalde landen, dat ze hen de kop inslaan om hun apparatuur te stelen Tegenwoordig maakt mij dat eerlijk gezegd ook een beetje bang op sommige lokaties, ik ben zoals sommigen hier weten, reeds een aantal maal in Zuid Afrika geweest, en op sommige plaatsen voel ik mij toch niet echt veilig, zodat mijn toestel zoveel mogelijk in mijn rugzak blijft. niet dat ik een bangerik ben ofzo maar je moet het lot niet tarten vind ik. Voordeel is wil als je een D2X in je handen hebt kan je daar degelijk mee kloppen
    Last edited by Guest42; 3 december 2007, 09:24.

Comment

Als ze toch waardeloos zijn, mag je me er gerust één geven, ik wil hem zelfs komen halen .
      Dit terzijde...

Ik denk dat het niet alleen in fotografie een tendens is, maar het is zo in heel het multimediagebeuren, in de autosector en tal van andere sectoren. De tendens is van jaarlijks iets nieuws uit te brengen. Nikon wisselt bijvoorbeeld af met de kleinere en de grotere types van toestellen, maar jaarlijks is er iets nieuw. Nieuw en beter, heet dat dan...
      Dat impliceert, dat je moet beseffen, dat je binnen twee jaar, met iets dat verouderd is, aan het werken bent. Dus koop je nu een D300, is hij het is die binnen twee jaar zijn waarde verliest.
      Er zal altijd iets beters zijn en altijd iets nieuwers uitkomen, en dat heet gewoon "commerce". Het zou best kunnen dat het vandaag reeds ontwikkeld is, om binnen twee jaar op de markt te komen.
      Uiteindelijk zijn er twee keuzes... Je gaat mee, of je bent tevreden met dat materiaal waar je al die tijd al die mooie plaatjes mee schoot.
      Het feit dat mensen om de twee jaar van camera wisselen, is een teken dat ze dat kunnen en willen betalen, en er op één of andere manier om geven het laatste nieuwe, zogezegd "het beste" materiaal te hebben.
      Mezelf kennende zal de D400 of de D500 waarschijnlijk mijn volgende camera zijn ( tenzij iemand me een "waardeloze" D2X cadeau wil doen ), en ik vermoed eerder de D500. Je mag ook niet vergeten, dat als je een nieuwe camera koopt, je er ook telkens opnieuw mee moet leren werken. Het afdrukken op zich zal wel grotendeels 't zelfde zijn, maar menu's zijn anders, de knopjes staan anders...
      Soms, als ik hier dan lees op het forum, merk ik dat mensen die een camera een jaar hebben, amper weten welke functies er op staan. Ik vraag me dan af of ze het na twee jaar zelfs al weten ? Dan vraag ik me ook af wat de zin is van een nieuw toestel te kopen, als je er niet alles uit wil halen ?
      Het weze iedereen gegund, goed te kunnen werken met zijn nieuw verkregen materiaal, het is jammer dat het oudere materiaal zo snel zijn waarde verliest, maar dat weet je eigenlijk tevoren. Koop vandaag een camera, binnen twee jaar is ze verouderd... dan komt er weer iets nieuws en beters op de markt, en voor zij die willen volgen, die zullen weer een oud toestel met een aanzienlijke waardevermindering bezitten.
      Het zelfde zie je met PC's, auto's enz... Wie had immers ooit gedacht dat er geheugenkaartjes zouden bestaan van 64Gb ? Een paar jaar geleden was een HD van 120 Gb al de max...

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Als ze toch waardeloos zijn, mag je me er gerust één geven, ik wil hem zelfs komen halen .
        Dit terzijde...

Ik denk dat het niet alleen in fotografie een tendens is, maar het is zo in heel het multimediagebeuren, in de autosector en tal van andere sectoren. De tendens is van jaarlijks iets nieuws uit te brengen. Nikon wisselt bijvoorbeeld af met de kleinere en de grotere types van toestellen, maar jaarlijks is er iets nieuw. Nieuw en beter, heet dat dan...
        Dat impliceert, dat je moet beseffen, dat je binnen twee jaar, met iets dat verouderd is, aan het werken bent. Dus koop je nu een D300, is hij het is die binnen twee jaar zijn waarde verliest.
        Er zal altijd iets beters zijn en altijd iets nieuwers uitkomen, en dat heet gewoon "commerce". Het zou best kunnen dat het vandaag reeds ontwikkeld is, om binnen twee jaar op de markt te komen.
        Uiteindelijk zijn er twee keuzes... Je gaat mee, of je bent tevreden met dat materiaal waar je al die tijd al die mooie plaatjes mee schoot.
        Het feit dat mensen om de twee jaar van camera wisselen, is een teken dat ze dat kunnen en willen betalen, en er op één of andere manier om geven het laatste nieuwe, zogezegd "het beste" materiaal te hebben.
        Mezelf kennende zal de D400 of de D500 waarschijnlijk mijn volgende camera zijn ( tenzij iemand me een "waardeloze" D2X cadeau wil doen ), en ik vermoed eerder de D500. Je mag ook niet vergeten, dat als je een nieuwe camera koopt, je er ook telkens opnieuw mee moet leren werken. Het afdrukken op zich zal wel grotendeels 't zelfde zijn, maar menu's zijn anders, de knopjes staan anders...
        Soms, als ik hier dan lees op het forum, merk ik dat mensen die een camera een jaar hebben, amper weten welke functies er op staan. Ik vraag me dan af of ze het na twee jaar zelfs al weten ? Dan vraag ik me ook af wat de zin is van een nieuw toestel te kopen, als je er niet alles uit wil halen ?
        Het weze iedereen gegund, goed te kunnen werken met zijn nieuw verkregen materiaal, het is jammer dat het oudere materiaal zo snel zijn waarde verliest, maar dat weet je eigenlijk tevoren. Koop vandaag een camera, binnen twee jaar is ze verouderd... dan komt er weer iets nieuws en beters op de markt, en voor zij die willen volgen, die zullen weer een oud toestel met een aanzienlijke waardevermindering bezitten.
        Het zelfde zie je met PC's, auto's enz... Wie had immers ooit gedacht dat er geheugenkaartjes zouden bestaan van 64Gb ? Een paar jaar geleden was een HD van 120 Gb al de max...

Mvg
        Dit is een deftige uiteenzetting, meer moet het niet zijn
        To the point!

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          een voor 995€
          ......
          bovendien is de prijs nog te bespreken, zodat deze eigenlijk de D200 verkoopt voor ergens een 700€.
          Met u zou ik geen zaken willen doen...
          30% van de prijs af is wel heel erg veel op zulke bedragen, dan zou iemand er wel heeeeeeel erg vanaf moeten. Als er in dit geval €100,- vanaf gaat is het nog veel.

Een jaar of wat geleden had ik een compactcamera gekocht waar ik na 3 weken al niet meer tevreden over was. Ik had er meer van verwacht.
          Op Marktplaats.nl gezet voor €50,- minder dan ik deze had aangekocht, het bedrag dat ik vroeg was €275,-. Er belde een man die me €125,- bood voor de camera. Die wist me te vertellen dat het mijn eigen schuld was dat ik er zo snel vanaf wilde en dat ik zijn bod maar moest accepteren. Ík was immers zo dom geweest en ja dat kost geld vond hij. Het prijsverschil moest ik maar voor lief nemen want als ik verstandig was geweest had ik een betere gekocht.
          Niet te geloven wat voor instelling sommige mensen hebben.
          Een hoop ouwe zooi
          www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
            Met u zou ik geen zaken willen doen...
            30% van de prijs af is wel heel erg veel op zulke bedragen, dan zou iemand er wel heeeeeeel erg vanaf moeten. Als er in dit geval €100,- vanaf gaat is het nog veel.
            Ik bedoel hiermee niet dat je er 30% van de prijs moet afdoen, maar dat je er de prijs moet afrekenen van het batterijpac, het geheugenkaartje, de optionele batterij en het boek dat hij erbij verkoopt, dat zijn namelijk voor meer dan 300€ opties die erbij zijn

Comment

Ah gelukkig
              Ik dacht al...
              Een hoop ouwe zooi
              www.rbfoto.nl

Comment

Working...
              X