Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR - scherpstellen via LCD ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

    Nu zijn 't nog enkele modellen, maar binnen een half jaar zullen alle nieuwe DSLRs van alle merken dat kunnen... Voor kritisch scherpstellen is er idd een zoommodus die voldoende in detail kan.

    't Heeft z'n voordelen en de markt vraagt er naar (alle overstappers van P&S en bridge), maar voor mij hoeft het echt niet... maar ja...

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #17
      Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Lezen blijft moeilijk, wie heeft het over contrast?
      Handmatig scherpstellen op een lcdeetje is onmogelijk, of het nou een compactje of reflex is.
      Voor het scherpstellen heeft men de reflex uitgevonden...
      Wat een hoop nonsens .. ik doe dit regelmatig op m'n Sony H5 en dat werkt perfect en zelfs voor macro opnamen, wat bazel je toch ? heb je een oogprobleem ?

      deze 6 focusframes-foto is manueel scherpgesteld op elk focusvlak en via het LCD scherm ..

      Comment


      • #18
        Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

        Lezen blijft moeilijk, wie heeft het over contrast?
        Handmatig scherpstellen op een lcdeetje is onmogelijk, of het nou een compactje of reflex is.
        Voor het scherpstellen heeft men de reflex uitgevonden...
        Wederom stierenkak.
        Probeer het maar eens met een D300 of D3, zie niet in waarom het niet zou lukken.
        Trouwens, wie had het over manueel scherpstellen? Cataract is onder de mensen en een brilletje is nakend...

        Comment


        • #19
          Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

          Wat zijn ze hier toch weer lief voor elkaar

          Comment


          • #20
            Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

            Ik zie het zo voor mij, iemand met een 1DmkIII met daarop een witte toeter, de kamera met gestrekte armen voor zich uitgestrekt om te fotograferen via zijn lcd zoals bij een compactje
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #21
              Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

              De Live-view heeft alleen meerwaarde bij statische onderwerpen.

              Vn. Architectuur- en macrofotografie. En dan op statief.
              Voor bewegende beelden geeft dit een slow motion effect!
              Last edited by darsono; 4 december 2007, 12:09.

              Comment


              • #22
                Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Ik zie het zo voor mij, iemand met een 1DmkIII met daarop een witte toeter, de kamera met gestrekte armen voor zich uitgestrekt om te fotograferen via zijn lcd zoals bij een compactje
                Da's een goede. Zoiets zal nog wel eens ergens op de foto verschijnen.
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment


                • #23
                  Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                  Da's een goede. Zoiets zal nog wel eens ergens op de foto verschijnen.
                  Zeker weten. In een fitness-magazine, als illustratie bij een oefening voor de wasbord-buikspieren.

                  Comment


                  • #24
                    Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Ik zie het zo voor mij, iemand met een 1DmkIII met daarop een witte toeter, de kamera met gestrekte armen voor zich uitgestrekt om te fotograferen via zijn lcd zoals bij een compactje
                    "Uit de hand schieten" krijgt gelijk een geheel nieuwe dimensie
                    fotosite

                    Comment


                    • #25
                      Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                      Trouwens, wie had het over manueel scherpstellen?
                      De topicstarter begon erover....
                      Waarschijnlijk bedoelde hij zoomen, op dat nivo gaat het hier soms.
                      Maar ik ga er graag op in.
                      Waarom het niet zou lukken?
                      Bij de meeste reflexzoekers gaat het al moeizaam op het matglas zonder hulpjes.
                      Dat matglas heeft een resolutie die een digitale zoeker of scherpje zeer ver te boven gaat....
                      Ik heb het niet over een statief en dan 10x vergroten maar gewoon het scherm en dan daarop de scherpte en het scherpteverloop beoordelen.
                      Kan u gewoon vergeten en is verder ook volkomen zinloos.;

                      Comment


                      • #26
                        Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        De topicstarter begon erover....
                        Waarschijnlijk bedoelde hij zoomen, op dat nivo gaat het hier soms.




                        Nee hij bedoelde scherpstellen,zondermeer



                        Ik heb het niet over een statief en dan 10x vergroten maar gewoon het scherm en dan daarop de scherpte en het scherpteverloop beoordelen.
                        Kan u gewoon vergeten en is verder ook volkomen zinloos.;



                        Verontschuldig mij teletubbie,maar alle digicams stellen op die manier automatisch scherp en een aantal nieuwere digitale spiegelreflexmodellen kunnen dit ook,en de vraagsteller had het over scherpstellen ,niks manueel of zoomen of wat ook.En op honderden fora over heel de wereld zijn prachtig scherpgestelde foto's te bewonderen ,scherpgesteld via LCD.
                        Welke tropische vlieg heeft U gestoken?

                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #27
                          Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Verontschuldig mij teletubbie,maar alle digicams stellen op die manier automatisch scherp en een aantal nieuwere digitale spiegelreflexmodellen kunnen dit ook,en de vraagsteller had het over scherpstellen ,niks manueel of zoomen of wat ook.En op honderden fora over heel de wereld zijn prachtig scherpgestelde foto's te bewonderen ,scherpgesteld via LCD.
                          Welke tropische vlieg heeft U gestoken?

                          Walter
                          Je weet gewoon niet waar je het over hebt.

                          Het gebeurt ofwel manueel met het scherm , ofwel automatisch en dan uiteraard niet via het scherm.

                          Welke halve zool (NL term) gaat er manueel met een reflex op een LCD scherpstellen als hij een zoeker heeft.....
                          De resolutie van een schermpje is onvergelijkbaar met een projectie op een matglas. (2e keer)
                          Last edited by Keeskanon; 4 december 2007, 21:29.

                          Comment


                          • #28
                            Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

                            [QUOTE=Telekees;1662386]Je weet gewoon niet waar je het over hebt.

                            Het gebeurt ofwel manueel met het scherm , ofwel automatisch en dan uiteraard niet via het scherm.




                            Leip is ook een nederlandse term.
                            D850

                            Comment


                            • #29
                              Re: DSLR - scherpstellen via LCD ?

                              Het gebeurt ofwel manueel met het scherm , ofwel automatisch en dan uiteraard niet via het scherm.
                              Even voor de duidelijkheid, vooraleer ik mezelf een verkeerd idee vorm van onze vriend kees...
                              U probeert ons aller duidelijk te maken dat reflexcamera's via de LCD enkel manueel kunnen scherpstellen, en dat autofocus enkel beschikbaar is bij een neergeklapte spiegel, dus bij het kijken door de zoeker?

                              Comment

                              Working...
                              X