Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een moeilijke zoektocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een moeilijke zoektocht.

    Oorspronkelijk geplaatst door ryder Bekijk bericht
    Nu die bridge cameras?
    Zijn die ook goed met ruis? Of geven deze nogal veel ruis door de kleinere lenzen?
    En hoe zit het met concert fotografie?

    Bedankt
    Hier vind je enkele voorbeelden van foto's die ik trok tijdens een concert van Stan, Roel en Sarah deze zomer.

    De foto's zijn beschikbaar in vol formaat en onbewerkt, kwestie van je een idee te geven van wat je kan verwachten.

    Iso 200 en sluitertijd 1/30 - IOS op stand 2
    Camera: Panasonic Lumix FZ5







    Zo kan je zelf bepalen of deze kwaliteit voldoende is.

    Let niet op de artistieke kwaliteiten, 't is juist als voorbeeld bedoeld.

    Tijdens dit concert heb ik ook de EV waarde verhoogt en dit heeft hier en daar blauwe pixels tot gevolg ( hot pixels denk ik). Deze blauwe puntjes komen niet voor bij normale belichting en lagere ISO waarde. Door de band genomen werk ik bij ISO 80.
    Last edited by Omag; 2 december 2007, 10:19.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #17
      Re: Een moeilijke zoektocht.

      En waarom geen fz50. toch het beste bridge toestel van panasonic. zeer veel mogelijkheden, scherpstelring zoals bij de dslr. En moest je de smaak te pakken hebben, ideaal voor de overstap te maken op dslr.



      nog net binnen je budget of die 3 euro zou teveel moeten zijn


      een dslr is natuurlijk stukken beter en ik ben dan ook overgegaan van mijn fz50 naar een nikon d200 maar als je rekent om in ieder opzicht betere foto's te willen maken dan een bridge betaal je er dubbel en dik voor
      vb
      1) macro koop je een macro lens die kost al rap 350€
      2) concert en portret is een 70-200 f2.8 een goeie keuze maar kost al 1000€
      ...

      Met een bridge geef je niet veel meer uit maar met een dslr wel

      reken wel als positief punt met de fz50 is dat je een externe flitser erop kan plaatsen. altijd handig
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #18
        Re: Een moeilijke zoektocht.

        Veel mensen hechten veel belang aan een camera die tijdens concerten of in situaties met weinig licht goed presteert. terecht natuurlijk,maar hoe vaak fotografeer je nu werkelijk concerten ? of hoe vaak ga je 's nachts op pad om te fotograferen ? in sommige situaties kan de camera ook op statief gezet worden zodat je met lage iso,ook ruisarme foto's bekomt. Wees gewoon realistisch, je moet je ogen eens de kost geven hoeveel fotografen een te dure set hebben aangeschaft terwijl ze met minder geld hetzelfde hadden kunnen doen.
        ...zonder camera maak je de beste foto's...

        Comment


        • #19
          Re: Een moeilijke zoektocht.

          een familielid van mij heeft recentelijk een Canon S3 IS gekocht voor 250euro (Ebay). Het toestel heeft veel van de mogelijkheden van een DSLR, inclusief IS, 12 zoom etc. De resolutie van de 6Mpix sensor blijkt ruimschoots voldoende te zijn en geeft tevens minder ruis dan bij de hogere resoluties.

          onlangs het toestel gebruikt op een fuif, en moest toegeven dat ik onder de indruk was van de kwaliteit.
          Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

          Comment


          • #20
            Re: Een moeilijke zoektocht.

            Nieuws:

            Ik kan een 350D overkopen van twee personen.
            Nu bij de ene is het alleen de body voor een goedkope prijs maar moet ik zelf een duurdere lens aankopen
            & het ander geval verkoopt de kit gewoon voor ook een schappelijke prijs.

            Wat raden jullie aan?
            Is die kit lens het waard?

            Bedankt!

            Comment


            • #21
              Re: Een moeilijke zoektocht.

              Wat ben je goedkoper uit bij marktplaats.
              Ik denk dat dat niet veel is die 350 is nieuw niet zo duur.

              Comment


              • #22
                Re: Een moeilijke zoektocht.

                Dus de prijs is te hoog?

                Comment


                • #23
                  Re: Een moeilijke zoektocht.

                  De kit kost nieuw 425 euro. Bij Marktplaats tweede hands zonder garantie misschien wat minder, maar wel een voorloper van de d400.
                  En dan ben je er nog niet.
                  Je zoomlens heb je dan nog niet.
                  Je budget is te klein voor een goede dslr.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Een moeilijke zoektocht.

                    Nog niet gezien voor welke prijs je de 350d body kon kopen ???
                    Maar imho heb je met een 350d of 400d met kitlens en een 1.8 50mm II een prima begin.
                    Moet lukken rond de 500 euro.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #25
                      Re: Een moeilijke zoektocht.

                      Wanneer je iets graag wil dan verleg je u prioriteiten.
                      Een kennis van mij zeurt ook al jaren over aankoop van een goede dslr: maar ze zijn zo duur hoor je dan altijd, dus blijft het bij de wens. Wanneer het over de aanschaf van weer een nieuwe auto gaat dan hoor je hem niet over het prijskaartje.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Een moeilijke zoektocht.

                        heb zelfde probleem :-)

                        grote verschil is niet alleen de prijs, maar ook gewicht, handelbaarheid, gesleur met lenzen en statief etc ...

                        heb momenteel panasonic FZ20, een plezant ding...

                        twijfel ook al een jaar over "de overstap" of betere versie FZ50 , omdat ik beetje vanalles fotografeer (landschap, macro, kids) ...

                        An
                        www.pbase.com/dewildean

                        Comment


                        • #27
                          Re: Een moeilijke zoektocht.

                          De fz 50 is een leuke camera een heel grote voor een compact.
                          Maar zo is beschreven en al verteld door de vorige beantwoorders niet geschikt voor in concertzalen te fotograferen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Een moeilijke zoektocht.

                            Dus een 350 D met kitlens + zak en een boek nzo voor 400 euro, goede deal of niet? : )

                            Comment


                            • #29
                              Re: Een moeilijke zoektocht.

                              Niemand?
                              'k heb ook nog iemand gevonden die alleen de body + een 28-90 mm lens verkoopt voor een dikke 400 euro.

                              'k zou wel wat advies kunnen gebruiken : )

                              Comment


                              • #30
                                Re: Een moeilijke zoektocht.

                                vergeet sowieso die 28-90. zal je al veel ergernis besparen.
                                de eos 350D + 18-50 kit koop je nieuw voor een goeie €500.
                                een goed objectief gaat 2dehands voor 75% van zijn nieuwwaarde.
                                een body gaat sneller in prijs naar beneden.

                                reken zelf eens uit: voor €100 meer heb je een nieuwe camera
                                met een nieuwe lens én 2 jaar garantie ...
                                misschien moet er wat van die 2dehands prijs af?
                                en een 2Gb of 4Gb kaartje?

                                mm
                                ∏__|_ ∏__|_
                                "no rules, great shots"
                                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                                Comment

                                Working...
                                X