Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact beter als spiegelreflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: compact beter als spiegelreflex?

    Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
    wil je echt fotograferen en over alles controle hebben kan je niet zonder een dslr

    digicam is goed om een noodzakelijk snapshot te maken als je dslr niet bij hebt om het moment toch niet te moeten missen
    you must be joking ...

    Comment


    • #17
      Re: compact beter als spiegelreflex?

      Oorspronkelijk geplaatst door puca Bekijk bericht
      hoi allemaal

      Ik was bijna vastbesloten een spiegelreflexcamera, en in het bijzonder een EOS 400D, te kopen. Maar nu heb ik gemerkt dat er voor véél minder geld compact cameras bestaan die op veel gebieden (?) beter presteren.
      snipped
      Ik heb dat ook lang gedacht ... nu weet ik wel beter
      misschien dat ze "anders" presteren dat kan maar beter zeer zeker niet .. (en ik ben aan m'n 6e digicam)

      Comment


      • #18
        Re: compact beter als spiegelreflex?

        Geef een goeie fotograaf die bridge en hij zal evengoeie foto's maken dan sommige met hun spiegelreflex.

        Als je uw bridge op M kan zetten kun je bijna evenveel dan met een spiegelreflex. Behalve hoge iso's ... Maar ik heb begrepen dat sommige bridge toestellen nu ook met een even grote sensor gemaakt worden als een slr. En bij die bridge toestellen zou de ruis wel een goed mee kunnen vallen ...

        Het grote voordeel bij de bridge toestellen is dat je geen dure lenzen moet kopen en dat je alles bij hebt.

        Zorg wel dat je een toestel koopt waar je ook een flitsschoen op kan zetten voor mocht je later ook eens in de studio willen werken...
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #19
          Re: compact beter als spiegelreflex?

          @Phote4you

          Ik koop niet zo graag tweedehans, temeer omdat ik hier niet zo veel van ken en het mij moeilijk lijkt om te controleren of er geen kleine defectjes zijn..

          @lieven lens

          Ik heb op je website enkele HDR foto's gezien. Denk je dat je deze ook kan maken met een compact toestel? Want dit is iets wat ik ook graag zou willen doen.

          Comment


          • #20
            Re: compact beter als spiegelreflex?

            Omgekeerd is een spiegelreflex alleen beter dan een compact als het om extreme zaken gaat. Als het extreem donker is, als er extreme snelheid vereist wordt (sport), als er extreem grote afdrukken aan extreme kwaliteit gevraagd worden, als er extreme brandpuntafstanden vereist zijn enz...
            DSLR-eigenaars zijn dus extremisten...
            Last edited by tkpatric; 29 november 2007, 14:02.
            http://users.telenet.be/patric/

            Comment


            • #21
              Re: compact beter als spiegelreflex?

              men kan dan evengoed een wegwerptoestel kopen in den Blokker, en de foto's laten drukken in het Kruidvat ...

              Digicam kan je toch totaal niet vergelijken met een spiegelreflex

              ik zeg niet dat kwaliteit van digicam slecht is, het valt gewoon niet te vergelijken
              Last edited by frankyds; 29 november 2007, 14:05.
              Fuji XPRO1

              Comment


              • #22
                Re: compact beter als spiegelreflex?

                we spreken over kwaliteiten van de camera's, niet van de fotografen
                kan je dat evengoed doortrekken dat iemand met een gsm beter foto's kan nemen dan iemand met een digicam of spiegelreflex, ok waar gaan we naartoe ...

                Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                Geef een goeie fotograaf die bridge en hij zal evengoeie foto's maken dan sommige met hun spiegelreflex.

                Als je uw bridge op M kan zetten kun je bijna evenveel dan met een spiegelreflex. Behalve hoge iso's ... Maar ik heb begrepen dat sommige bridge toestellen nu ook met een even grote sensor gemaakt worden als een slr. En bij die bridge toestellen zou de ruis wel een goed mee kunnen vallen ...

                Het grote voordeel bij de bridge toestellen is dat je geen dure lenzen moet kopen en dat je alles bij hebt.

                Zorg wel dat je een toestel koopt waar je ook een flitsschoen op kan zetten voor mocht je later ook eens in de studio willen werken...
                Fuji XPRO1

                Comment


                • #23
                  Re: compact beter als spiegelreflex?

                  ik ben door mijn pro-sumer (fuji F602Zoom) te pakken genomen door het fotograferen. heb daardoor de beperkingen leren kennen (en dat moet bij een dSLR nog steeds hoor, hoe duur je ook gaat kopen) en heb daardoor uiteindelijk IMHO een goede investering in de -voor mij- juiste spullen gedaan en heb daar dan ook veel plezier van.

                  ja, dus een pro-sumer is een betere instapper dan een dSLR

                  en niet te vergeten, schieten, schieten, kijken, leren, weggooien, forum lezen, lezen, lezen.

                  en HOF boek kopen!
                  het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
                  Telecaster weblog
                  km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

                  Comment


                  • #24
                    Re: compact beter als spiegelreflex?

                    Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                    wil je echt fotograferen en over alles controle hebben kan je niet zonder een dslr

                    digicam is goed om een noodzakelijk snapshot te maken als je dslr niet bij hebt om het moment toch niet te moeten missen
                    In verband met een ander draadje dat hier loopt over het verschil tussen compactjes en DSLR's De nieuwe middenklasse compactjes leveren toch wel behoorlijk werk : Vandaag gemaakt met de Nikon Coolpix P5100 als testje, toestel pas afgehaald. Ik wou d'r een compactje bij om in de zak te hebben omdat je nu eenmaal niet altijd
                    fotosite

                    Comment


                    • #25
                      Re: compact beter als spiegelreflex?

                      of hier met de Sony H9...http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=184193

                      Al heb ik me nu wel een slr aangeschaft....
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #26
                        Re: compact beter als spiegelreflex?

                        Nu ben ik nog meer aan't twijfelen als ervoor

                        Weet er ook iemand of zo'n gemiddeld bridge model HDR foto's kan maken, of is de dynamic range zowieso kleiner als DSLR?

                        Comment


                        • #27
                          Re: compact beter als spiegelreflex?

                          Oorspronkelijk geplaatst door puca Bekijk bericht
                          @lieven lens

                          Ik heb op je website enkele HDR foto's gezien. Denk je dat je deze ook kan maken met een compact toestel? Want dit is iets wat ik ook graag zou willen doen.
                          Tijdje geleden ben ik naar parijs geweest.
                          De opdracht die ik mezelf oplegde was: kom terug van Parijs met nachtfoto's in panoramavorm van min 4 foto's naast elkaar in HDR met daarin enkele bewegende onderwerpen, hooglichten, donkere partijen en zoveel mogelijk stervorming in de lichtjes ...
                          Ik denk niet dat er nog veel technisch moeilijkere opdrachten bestaan.

                          Dus ik naar Parijs met mijn Fuji 602 en een statiefje van 30 cm

                          Tijdens de dag winkelen met madam en s'avond fotograferen ...

                          Ik ben blij met het resultaat die ik behaalde ( ik zal eens kijken of die foto's nog ergens online staan )
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: compact beter als spiegelreflex?

                            Ik denk dat het voor jou beter is om die compact te kopen. Goedkoper, minder gedoe met lenzen, en de beeldkwaliteit zal zeker niet slecht zijn. Als je natuurlijk vaak actie fotografeert of in slechte lichtomstandigheden werkt, heb je wel een DSLR nodig met goede (lees: dure) lenzen nodig.

                            En als je wil, kan je later nog altijd voor een DSLR gaan natuurlijk
                            aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


                            doe ik dat lekker niet!

                            Comment


                            • #29
                              Re: compact beter als spiegelreflex?

                              zelf werk ik nog met de canon g2 een oudje maar ben nog steeds tevreden,het is wel zo dat ik wel denk dat mijn scherpe resultaten wel groter worden met een slr/bridge dus zoeken maar,als ik met mijn g2 in raw fotos maak kan het me nog steeds verbazen.Wat ik wel kan missen is de scherptediepte die toch wel groot blijft natuurlijk,dit was en is met de analoog van vroeger de gewoonste zaak.In bewerking is met de dof wel het een en ander te frubelen maar ideaal is het niet.Mijn vraag is ook aan Lieven lens heb je een aanrader wb bridge met grotere sensor.Om het nog wat ingewikkelder te maken;ik wil mijn flitser+slave van canon blijven gebruiken,
                              omdat mijn budget klein is,ben ik beperkt.Tips over een occasion zijn van harte welkom.Mijn g2 zal ik wel ernaast blijven gebruiken(denk ik)

                              bedankt voor jullie aandacht

                              ruudt

                              Comment


                              • #30
                                Re: compact beter als spiegelreflex?

                                afgaande op jullie reacties en nog wat opzoekwerk denk ik dat een bridge als instap beter is voor mij. Mijn oog is gevallen op de Panasonic fz18. Ik lees hier bijna niets als goed over..

                                Ik hoop dat deze gaat voldoen voor HDR en indoor, en dat de ruis toch nog meevalt

                                Comment

                                Working...
                                X