Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

Ik heb zopas de nieuwe firmware "EOS-1D Mark III Firmware Update Version 1.2.3" erop gezet en ben allesinds al supertevreden dat die AF-point selection via joystick die ik zo gewoon ben van op de andere camera's nu ook werkt ;-)

/me happy ;-)

't Is duur een duur machien zo'n 1D, maar toch echt wel een knap toestel op vele vlakken.
    Maar als je er zo bij stil staat, ... die fabrikanten moeten toch immens veel centen verdienen aan ons, want het kan zeker niet zijn dat een 1D 3 a 4x zo duur is om te developpen dan vb een 40D hé ;-)
    (maarja, ... een duvel kost ook geen 2x zoveel om te maken dan een Witte van Hoegaarden)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
      (maarja, ... een duvel kost ook geen 2x zoveel om te maken dan een Witte van Hoegaarden)

Hoe waar is dit
      Maar die duvel smaakt wel 2x zo lekker, toch?

In ieder geval, vanmiddag even zitten spelen en die joystock-AF-selectie-mogelijkheid is inderdaad heerlijk om weer te kunnen gebruiken.
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

Comment

Ik heb zopas de nieuwe firmware "EOS-1D Mark III Firmware Update Version 1.2.3" erop gezet en ben allesinds al supertevreden dat die AF-point selection via joystick die ik zo gewoon ben van op de andere camera's nu ook werkt ;-)

/me happy ;-)

't Is duur een duur machien zo'n 1D, maar toch echt wel een knap toestel op vele vlakken.
        Maar als je er zo bij stil staat, ... die fabrikanten moeten toch immens veel centen verdienen aan ons, want het kan zeker niet zijn dat een 1D 3 a 4x zo duur is om te developpen dan vb een 40D hé ;-)
        Het probleem zit hem niet zo zeer dat de ontwikkelingskost 4x hoger is, die is hoger, daar mag je gerust van op aan, maar het aantal verkochte exemplaren is wereldwijd maar een fractie van dit van een 40D of 450D. en daardoor gaat de verkoopprijs extreem omhoog.

PS ik wacht ook nog even of alvorens ik die upgrade instaleer, zeker na de fars die Nikon voorhad
        David Goovaerts
        Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiger-Master Bekijk bericht
          Het probleem zit hem niet zo zeer dat de ontwikkelingskost 4x hoger is, die is hoger, daar mag je gerust van op aan, maar het aantal verkochte exemplaren is wereldwijd maar een fractie van dit van een 40D of 450D. en daardoor gaat de verkoopprijs extreem omhoog.

PS ik wacht ook nog even of alvorens ik die upgrade instaleer, zeker na de fars die Nikon voorhad

Welke fars had nikon voor? (op welke serie(s)) ?
          Ivm die fractie.. ehm, ok, procentueel weet ik ook wel dat er veel meer 400/450D en 40D's nu verkocht worden, maar er zijn toch echt wel heel veel 1D's in omloop die ik er wat op let.
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

Comment

Welke fars had nikon voor? (op welke serie(s)) ?
            Ivm die fractie.. ehm, ok, procentueel weet ik ook wel dat er veel meer 400/450D en 40D's nu verkocht worden, maar er zijn toch echt wel heel veel 1D's in omloop die ik er wat op let.
            Nikon heeft vorige maand een firmware update gelanceert voor de D3, met als resultaat dat bij sommige instellingen de raw files onleesbaar werden...
            Er is toen gelukkig enkele dagen later opnieuw een update verschenen, die dat probleem heeft opgelost.

Wat de prijs voor een 1D Mk III betreft, bekijk het dan anders.... Wie is de , Canon, omdat ze zoveel vragen voor een camera, of wij omdat wij het ervoor overhebben...
            David Goovaerts
            Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiger-Master Bekijk bericht
              Rare redenering. Ik zou zeggen, prijs omlaag, dan gaan de verkoopscijfers wel vanzelf omhoog. Maar ja, dan loopt iedereen met een pro rond.

Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik schat in dat ook niet iedereen met twee kilo camera+lens de vakantie door wil

Comment

Gisteren met de nieuwe firmware joggingfoto's gaan nemen (abdijentocht), en zeeeer tevreden met het resultaat, focus PERFECT !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                    Ik schat in dat ook niet iedereen met twee kilo camera+lens de vakantie door wil
                    Zoals hier al eens gezegd wordt: "Willen wel, maar kunnen....."

Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert

Comment

Ach weetje... Ik heb, toen ik na veel gezeur overstapte van nikon naar Canon, een briefje van mijn vrouw moeten tekenen dat ik de eerste drie jaar niet om een andere camera zou zeuren :-) En wat denk je... Nu wil zij ook een Canon... En dat is weer heeeel vervelend voor mij... Nu moet ik op zoek naar een 17-40 voor haar... En die past heeeeeel mooi bij mijn 24-70 :-)
                      Ik moet er wel bij zeggen dat ik hoop dat we pas weer andere camera's kopen als deze het opgeven omdat ze versleten zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                        Ach weetje... Ik heb, toen ik na veel gezeur overstapte van nikon naar Canon, een briefje van mijn vrouw moeten tekenen dat ik de eerste drie jaar niet om een andere camera zou zeuren :-) En wat denk je... Nu wil zij ook een Canon... En dat is weer heeeel vervelend voor mij... Nu moet ik op zoek naar een 17-40 voor haar... En die past heeeeeel mooi bij mijn 24-70 :-)
                        Das pas pech hebben.

Mvg.
                        Robert
                        Mvg.
                        Robert

Comment

Working...
                        X