Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: MARKIII nieuwe firmware 1.1.3

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
    M'n MKIII is voor enkele weken binnen geweest oa voor vervanging van de submirror en ik kan enkel maar zeggen dat het toestel schitterend werkt.Ik heb er vorig weekend heel wat foto's mee gemaakt in allerlei omstandigheden en die zijn scherp in focus.
    Voor mij is de MKIII een prachtige camera.Erg mooie kleuren,hoge ISO's zijn geen enkel probleem en dit in combinatie met groot dynamisch bereik,snelle en nauwkeurige AF,toestel is erg solide gebouwd...
    Als je op de vele internetfora gaat kijken en ziet welke prachtige beelden met deze camera worden gemaakt,dan weet je dat hetgeen je vertelt nonsens is

Eerlijk gezegd,Roger,moet ik je eerste "positieve posting" nog zien.Ofwel doe je best je toestel binnen en laat je het nakijken ofwel verkoop je je camera als je er geen vertrouwen in hebt.Zo zou ik het toch doen.Als je hem verkoopt verlies je natuurlijk wat centen maar ik denk dat je een veel gelukkiger mens gaat zijn.En dan ligt de wijde,blijde wereld open.Bij de andere merken loopt immers altijd alles op wieltjes en is er nooit ook maar iets mis (als ik me goed herinner heeft een goede vriend van me zijn nieuwe D2X uit de eerste geleverde batch in België 4 keer moeten binnenbrengen bij Nikon eer zijn foto's correct in focus waren.Eénmaal dit euvel verholpen was en is hij er nog steeds erg gelukkig mee...net zoals ik met m'n blooper )
    dag Roadrunner,

- als uw camera goed werkt, dat is dat zoveel beter voor u, maar dat bewijst niet dat er andere mensen rondlopen die wel ( vanaf het begin - en zo ken ik er nog enkelen ) problemen hadden . Mijn camera is al 2 maal naar Roosendaal geweest ( vergezeld van een CD met een (te) groot aantal
    onscherpe beelden ) eveneens met de vraag naar de oorzaak van al die
    onscherpe beelden . Tot op heden heb ik daar nog altijd geen antwoord op gekregen . Wel liet de groten baas mij enkele maanden geleden , schriftelijk weten dat " mijn toestel voldoet aan de technische specificaties en er ook geen sprake kan zijn van een systematisch probleem met dit toestel . Enkele weken geleden ontvang ik van diezelfde persoon terug een
    brief die de voorgaande volledig tegenspreekt en aankondigt dat er een
    MarkIII Auto-Focus-probleem is en dient gerepareerd te worden. Zo zie je maar dat ze zeggen/schrijven wat hun het beste uitkomt . Ik heb mijn centen besteed om een (heel) goeie camera te hebben en niet met de bedoeling die enkele maanden later aan halve prijs te verkopen.

groeten,

Comment

Zolang er niets officieel toegegeven is,gaat geen enkel servicecentum zwart op wit zeggen dat er iets aan je toestel mankeert.Ik keur dit niet goed maar ben er zeker van dat je dat bij de meeste,zo niet alle fabrikanten van om het even welk produkt gaat ondervinden.

Mijn MKIII heb ik onverwachts moeten binnendoen vanwege een error 99 (er moest een elektronisch circuit vervangen worden) en ik heb hen ook gevraagd om die submirror aan te pakken en dat hebben ze prima gedaan!Waarom heb je je camera nu nog niet binnengestuurd via de fotozaak waar je hem gekocht hebt?Volgens Grobet is de service van Etbass tegenwoordig erg goed en worden de reparaties erg grondig verricht.Blijkbaar hebben ze de benodigde onderdelen in stock.

Ik krijg nog regelmatig mails van natuurfotograaf Arthur Morris daar ik enkele maanden geleden zijn MKIII-aanbevelingen gekocht heb.In zijn mails staan er steeds tientallen prachtige foto's door hem en door andere natuurfotografen gemaakt met een MKIII.Prachtige beelden!Die mannen fotograferen bijna uitsluitend met AI servo en hun toestellen werken naar behoren.Tuurlijk zijn er heel wat MKIII's met dit AF-mankement maar er zijn er een hele boel waar er geen enkel probleem is.Mijn AI servo heeft ook steeds naar behoren gewerkt.Daar hij plots toch opgestuurd moest worden heb ik alles maar laten nazien en ik heb daar geen spijt van.Stuur je toestel op,Roger.Het is nooit plezierig om je toestel te moeten missen maar nadien ga je er (hopelijk) enkel maar tevreden mee zijn
      Last edited by roadrunner; 12 december 2007, 08:47.
      Danny's Photosite

Comment

Ik ga hier een korte reactie op posten...
        persoonlijk ken ik Rogčke erg goed en je kan er 100% van op aan dat hetgeen hij vertelt, ook is hetgeen hij ervaart met de camera.
        Ikzelf heb gewerkt met de MarkIII van net voor de Tour de France en moet toegeven dat ik hem méér heb gebruikt dan mijn IIN.
        Wat niet wil zeggen dat ik redelijk wat -zoniet teveel- onscherpe beelden had met de MarkIII.
        Als je een serie van 12 beelden van een finish in een wielerwedstrijd maakt, en er zijn er 5 onscherp, vind ik teveel, zonder meer.
        Je hebt inderdaad nog 7 scherpe, en da's genoeg, maar als Canon de aangekondigde prestaties van de body had waargemaakt, moesten er 10 scherp zijn.
        Een ander fenomeen waar veel over te doen is de laatste dagen, is het "ghosting effect" dat de body schijnt te produceren.
        Meermaals zit ik voor een beeld te kijken dat scherp lijkt te zijn, maar dat nét niet is.... voor mij is dat momenteel het grootste probleem.

Ik vind het trouwens héél raar dat er hier mensen zijn waarvan de submirror reeds vervangen is, want ik weet uit eerste hand dat er in Roosendaal nog géén herstellingen zijn uitgevoerd.

groeten
        Luc

Comment

Is het niet zo dat de problemen die er nu nog zijn, software matig op te lossen zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clash Bekijk bericht
            Ik vind het trouwens héél raar dat er hier mensen zijn waarvan de submirror reeds vervangen is, want ik weet uit eerste hand dat er in Roosendaal nog géén herstellingen zijn uitgevoerd.
            Daar is eigenlijk niks raars aan.Men weet nu in alle servicecentra dat er met bepaalde toestellen een mogelijk submirrorprobleem is en als er dan bijv. een MKIII zoals de mijne onverwachts binnenmoet vanwege een error99 is het ook niet meer dan normaal dat ze dan ook die submirrortoestand rechtzetten.Anders moest m'n toestel binnenkort nogeens binnen.Zo kan je bezig blijven.

Heb ook zelf gezien bij Grobet toen ik mijn toestel terug ophaalde na reparatie dat er iemand z'n MKIII binnenbracht vanwege AF-problemen.Die zal z'n toestel ondertussen ook al wel gerepareerd terug hebben.Ze zullen de benodigde onderdelen misschien nog niet massaal in stock hebben en ik meende gelezen te hebben dat ze ook wachten op speciaal gereedschap om deze submirrorvervangingen vlugger te kunnen uitvoeren,maar je kan nu ook al je toestel binnendoen.Als ik in Roger z'n plaats was zou ik dat zeker doen.Dan heeft hij de camera hopelijk nog terug voor Kerst

Waarschijnlijk hangen ze die submirrorvervangingen die ze reeds uitgevoerd hebben niet aan de grote klok daar ze nog geen grote toevloed van MKIII's willen omdat ze daar nog niet klaar voor zijn.
            Last edited by roadrunner; 12 december 2007, 21:10.
            Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
              Is het niet zo dat de problemen die er nu nog zijn, software matig op te lossen zijn?
              Neen,als je toestel echt problemen hebt met AI-servo moet de submirror ook vervangen worden en het geheel terug afgesteld worden.Dit samen met firmwareupdate zorgt voor een grondige verbetering.
              Danny's Photosite

Comment

Ik bedoel eigenlijk een toestel uit de nieuwe serie. Zover ik het verhaal van Rob G. volg is het probleem slechts gedeeltelijk verholpen. De submirror problemen zijn opgelost. Maar er is nog steeds een probleem met de tracking als je een "burst" maakt. Dat zou toch met een firmware update te verhelpen moeten zijn.

Het lastige vindt ik dat er kennelijk ook (veel) mensen zijn die helemaal geen problemen hebben. Hun verhalen worden echter enigszins ondergesneeuwd door de "probleem" verhalen...

Comment

Ik bedoel eigenlijk een toestel uit de nieuwe serie. Zover ik het verhaal van Rob G. volg is het probleem slechts gedeeltelijk verholpen. De submirror problemen zijn opgelost. Maar er is nog steeds een probleem met de tracking als je een "burst" maakt. Dat zou toch met een firmware update te verhelpen moeten zijn.

Het lastige vindt ik dat er kennelijk ook (veel) mensen zijn die helemaal geen problemen hebben. Hun verhalen worden echter enigszins ondergesneeuwd door de "probleem" verhalen...
                  Ik hoop dat je gelijk hebt want ik heb geen zin om m'n camera nogeens binnen te sturen voor een "hardwarevervanging".

Eigenlijk mag je nooit iets kopen dat pas op de markt komt.Geen camera,geen auto...Maar toen ik de goede intekenprijs bij grobet zag heb ik me in februari toch dadelijk ingeschreven.

Ik neem het allemaal positief op.M'n error 99 was volledig (toestel was zo dood als een pier) en dat was al positief op zich want dan vinden ze makkelijker de oorzaak en het kwam ook op een goed moment voor die submirrorperikelen.Alles in één keer (hopelijk) opgelost.
                  Danny's Photosite

Comment

Ik sta op het punt er een te kopen. Op zich heb ik er geen probleem mee om mijn camera eventueel een weekje kwijt te zijn mocht er nog een reparatie ronde komen. Maar het zou natuurlijk wel heel fijn zijn dat de camera alles doet wat beloofd wordt. Komende van een Nikon D200 denk ik niet dat ik er erg op achteruit zal gaan trouwens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                      Daar is eigenlijk niks raars aan.Men weet nu in alle servicecentra dat er met bepaalde toestellen een mogelijk submirrorprobleem is en als er dan bijv. een MKIII zoals de mijne onverwachts binnenmoet vanwege een error99 is het ook niet meer dan normaal dat ze dan ook die submirrortoestand rechtzetten.Anders moest m'n toestel binnenkort nogeens binnen.Zo kan je bezig blijven.

Heb ook zelf gezien bij Grobet toen ik mijn toestel terug ophaalde na reparatie dat er iemand z'n MKIII binnenbracht vanwege AF-problemen.Die zal z'n toestel ondertussen ook al wel gerepareerd terug hebben.Ze zullen de benodigde onderdelen misschien nog niet massaal in stock hebben en ik meende gelezen te hebben dat ze ook wachten op speciaal gereedschap om deze submirrorvervangingen vlugger te kunnen uitvoeren,maar je kan nu ook al je toestel binnendoen.Als ik in Roger z'n plaats was zou ik dat zeker doen.Dan heeft hij de camera hopelijk nog terug voor Kerst

Waarschijnlijk hangen ze die submirrorvervangingen die ze reeds uitgevoerd hebben niet aan de grote klok daar ze nog geen grote toevloed van MKIII's willen omdat ze daar nog niet klaar voor zijn.
                      dag Danny,

ik heb , zoals door Canon Belgium gevraagd , telefonisch kontakt opgenomen met de helpdesk ; ze hebben mijn gegevens genoteerd en zouden mij verwittigen als het toestel mag binnengebracht worden ( moet eerlijk bekennen dat ik dat nog maar vrij recent heb gedaan ). Ik heb gelukkiglijk nog mijn MarkII als back-up.toestel . Ben toch benieuwd wanneer ik zal verwittigd worden ( als CPS-member ).

groeten,

Comment

Ik sta op het punt er een te kopen. Op zich heb ik er geen probleem mee om mijn camera eventueel een weekje kwijt te zijn mocht er nog een reparatie ronde komen. Maar het zou natuurlijk wel heel fijn zijn dat de camera alles doet wat beloofd wordt. Komende van een Nikon D200 denk ik niet dat ik er erg op achteruit zal gaan trouwens...
                        Ik kwam van een Nikon D1X Ik ging er dus ook op vooruit (al heb ik heel wat mooie foto's gemaakt en plezier gehad met die D1X)

In elk geval veel plezier met je (toekomstige) MKIII.Ik vind het echt een prachtcamera!
                        Danny's Photosite

Comment

Ben nu 6 maanden in het bezit van markIII en ik kom zelf van nikon d200.
                          Ik vond d200 schitterend toestel, de markIII doet hier op veel vlakken nog schep bovenop (ook qua prijs natuurlijk)

- super sensor
                          - snelheid toestel
                          - autofocus (zowel 1 shot als ai servo)
                          - ruis hoge iso
                          - live view
                          - 3 inch scherm
                          - ergonomie (mijn mening maar beter dan d200)
                          - menustructuur (logischer layout)
                          - batterij
                          - etcetera

ik ondervind geen ai servo focusproblemen maar ga wel toestel binnenbrengen als de eerste storm is geluwd

groeten
                          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogéke Bekijk bericht
                            dag Danny,

ik heb , zoals door Canon Belgium gevraagd , telefonisch kontakt opgenomen met de helpdesk ; ze hebben mijn gegevens genoteerd en zouden mij verwittigen als het toestel mag binnengebracht worden ( moet eerlijk bekennen dat ik dat nog maar vrij recent heb gedaan ). Ik heb gelukkiglijk nog mijn MarkII als back-up.toestel . Ben toch benieuwd wanneer ik zal verwittigd worden ( als CPS-member ).

groeten,
                            Rogéke,

Heb je enige verbetering gemerkt met de nieuwe 1.1.3 firmware of is het hetzelfde gebleven?

Groeten, Jean-Pierre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogéke Bekijk bericht
                              dag Danny,

groeten,

Ik zou niet wachten maar gewoon m'n toestel nu binnenbrengen bij de fotozaak waar je je toestel gekocht hebt en zeggen dat er iets grondig mis is met de AF (net zoals die mijnheer bij Grobet dat deed omdat ie bij foto's van indoor turnen zoveel missers had).
                              Ik zou dus echt niet op dat bericht van Canon wachten maar dat is dus louter mijn persoonlijke mening.Ze kunnen hem nu al nazien en repareren (en ze kunnen er nu waarschijnlijk meer tijd voor vrijmaken dan binnenkort als er plots een boel MKIII's moeten worden aangepast).
                              Danny's Photosite

Comment

sinds ik eigenaar ben van de 1D Mk III aangekocht via kapaza in het verre limburg bij F-D heb ik mijn 1D MK II n niet meer gebruikt.
                                Geen probleem mee en de andere klanten die er een aankochten ook niet.

Comment

Working...
                                X