Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voor de s602

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• voor de s602

Wat is het verschil tussen de 18 Mb fotogrootte in de 6M high en de 2.4 Mb fotogrootte in de fine . Is toch een groot verschil wat meerwaarde hebben we hier?
    Heeft dit enkel invloed op het uitprinten of zijn er meerdere voordelen aan verbonden?
    D7000 + 28 tot 400mm

De 18MB foto zal wel de TIFF zijn. Het geringe kwaliteitsvoordeel dat je daaruit misschien af en toe haalt, weegt volgens mij zeker niet op tegen de extra ruimte die de file inneemt op je geheugenkaartje. Zo loopt een Microdrive snel vol.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Yep is TIFF
      Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
      http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Is inderdaad de TIFF versie van de foto en ik kan op het eertse moment niet direct een voordeel opmerken daarom mijn vraag. Zal toch maar in de "fine" stand werken (2.4 Mb) scheelt een slok op de borrel
        D7000 + 28 tot 400mm

Comment

heb het eens effectief gebruikt voor model-shots, van kazen notabene.
          Kan niet zeggen dat dit enorm veel kwaliteitsvoordeel met zich meebracht, maar goed, toen moest ik even alles uit de camera halen wat er in zat.

Je hebt idd een ongecomprimeerde file, maar het duurt wel even eer ze weggeschreven is. Als je 'echt' eens iets moet hebben dat super-super-goed moet zijn, eventueel bruikbaar. En dan nog, zoveel verschil is er niet.

Ze hadden er beter een RAW-functie op gezet, misschien ook niet zo vaak gebruikt, maar ware imho nuttiger geweest.

Nuttig als je tijd hebt, zeker niet voor bv. op feestjes of iets dergelijks, je mist teveel shots tussendoor door de wachttijden.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Working...
          X