Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen voor D30

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lenzen voor D30

Ik zit met een vraagje.
    Welke lenzen zouden jullie aanraden om op de D30 te gebruiken.
    Ik bedoel dus niet de peperdure soort, maar een mid range (lees medium geprijst) objectief waarmee je goede resultaten behaalt om te beginnen.

Gezocht zijn (merk maakt niet uit) :
    - 28-105mm lens
    - 70 (of 80)- 300mm lens

En vooral, welke lichtsterkte zouden ze minstens moeten hebben ?
    Ik heb er hier 2 liggen, maar deze varieren van 4.5~5.6 voor een 80-200mm en 4~5.6 voor een 70-300mm.

afhangend van het budget zou ik zeggen :

28-135 USM Canon lens of een 28-70 Sigma EX met f/2.8 over ganse bereik en een 70-200 Sigma EX f/2.8 dan cover je al een heel stuk, je betaalt je niet blauw en levert goeie kwaliteit ... We spreken hier dan over 15OO euro more or less...

Comment

En Phille, ben je eigenlijk verplicht om in die EX reeks van Sigma te blijven ? Ik bedoel, Canon lenzen zijn voor later. Sigma geniet (momenteel) even de voorkeur om budgettaire redenen.

Het vergelijken gebeurt op basis van foto's getrokken met de E10.
      Die kwaliteit zou het wel moeten zijn. (ongeveer toch)

Comment

Als je budget echt beperkt is, waarom dan niet gaan voor een degelijke allrounder? Canon 28-200 of Sigma 28-300? Of zelfs Tokina 24-200? Anderen zeggen vaak dat besparen op de lens niet verstandig is, en ik ben het daar grotendeels mee eens, maar zelfs als je later investeert in kwaliteitsglas, dan kan die allrounder nog altijd dienen als vakantielens.

Tis maar een idee.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

das ook waar Pieter, als het inderdaad een tijdelijke stap is, kan je met één lens altijd rondsnorren, en volgens jaja valt die 28-300 heel goed mee als allrounder, dus ...

Wat die EX reeks betreft, daar zit je met een degelijke afwerking, meer metaal ipv plastiek, een betere lak finish en een groot deel van deze lenzen is sowieso sneller f/2.8), zijn scherper en vele hebben een silent motor voor zeer snelle AF ...

Comment

Working...
          X