Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stomme vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stomme vraag

Ik vroeg me gewoon eens af, zo'n D10 plus lenzen kost toch al eeen behoorlijk pak geld, kan je die camera plus lenzen niet laten verzekeren tegen diefstal? (er zijn tenslotte toch mensen die bv horloges laten verzekeren en dergelijke)
    zo ja, is er infeite iemand die dit hier doet?
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

fredericrom, doe eens een searchje in camera en acc. met als string "verzekering" en als optie: in subject only

je zult versteld staan..........

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Hmmm,

eigenlijk zoek ik ook iets dergelijks voor mijn E-10...
      De meeste topics hier gaan over verzekeraars uit Nederland, maar wie in België doet dit???

Dexia, Fortis, ......

En is dit ook voor de amateurfotograaf?

Nick
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

zie bij de search toch weinig over een echte verzekering, daarmee bedoel ik indien diefstal of breuk van je camera of jee daar een echte verzekering kan voor afsluiten zoals het soms gebeurt voor schilderijen, horloges, ...

Comment

Ik heb nog een echte zelfstandige verzekeringsagent - niet zo'n mastodont van een firma. Ik zie hem deze week precies in verband met mogelijkheden om mijn dure nieuwe camera-uitrusting te verzekeren. Ik hou jullie op de hoogte.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Was vorige week bij DVV ivm enkele andere zaken, en zo'n verzekering was volgens mijn agent perfect mogelijk.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Ik denk dat iedere verzekeringsmakelaar dit kan , zo bvb ook KBC.
              Vergeet niet dat er ter plaatse van de feiten steeds een aangifte moet gedaan worden bij de lokale politie.

Groeten / Jan

Comment

Mijn verzekeringsagent gaf te kennen dat het te duur zou uitkomen. De verzekering bestaat wel (valt onder "kostbaarheden-verzekering"), maar hij achtte het niet raadzaam gezien de hoge polis-kost. Ergens vind ik het wel jammer, maar er rest me dus niets dan voorzichtig te zijn...

Jörg
                Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

De mijne gaf een plusminus polis prijs van 80 a 100€.
                  Ik vind dat niet te veel hoor.

Comment

Originally posted by Tom
                    Daar zou ik me ook wel in kunnen vinden.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by pgordebeke
                      Originally posted by Tom
                      Daar zou ik me ook wel in kunnen vinden.
                      Ik ook... maar het was een stuk meer... Met het geld zou ik op iets meer dan een jaar al een nieuwe camera kunnen kopen...

Jörg
                      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Ik meen mij te herinneren uit vorige messages dat voor Belgie LLoyds de aangewezen ( en enige ) verzekering zou zijn.

Jo(han)
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

ik heb me eens gaan informeren, je met wel al een verzekering bij de maatschappij lopen hebben anders doen ze dit niet.
                          en de prijs is 27.5 euro per 1000 euro dat je verzekerd, dus voor die D10 zonder lenzen betaal je iets van een 60 euro per jaar, vind ik eerlijk gezegd wel de moeite om te nemen (althans voor het eerste jaar toch)

Comment

Lloyds is inderdaad een optie maar is duur. Enige andere verzekeringsmaatschappij in België die ik ken die een dergelijke polis aanbiedt is Fortis AG (toevallig ook mijn werkgever )

De aangehaalde 2.75% jaarlijkse kost klopt denk ik inderdaad (toch als je binnen Europa blijft) - ik zal dat morgen proberen te bevestigen.

Voordeel van dit soort verzekering is dat het echt een 'omnium' is: je wordt ook uitbetaald als je het toestel bvb. laat vallen.

Let wel op de afschrijvingsmethode die men hanteert: ik heb nog niet in detail navraag gedaan maar volgens mij loont het alleen tijdens de eerste drie à vier jaar na aankoop - daarna krijg je toch niks meer en je premie blijft dezelfde.

En zoals ook al gezegd moet je idd wel (goede) klant zijn bij een maatschappij voor ze je een dergelijke polis aanbieden - Lloyds is hierop wel een uitzondering, zij aanvaarden iedereen maar je betaalt er dan ook voor. Eenderwelke makelaar die polissen van Lloyds aanbiedt moet je hiermee kunnen helpen.

Maar natuurlijk is Fortis AG een stuk beter

Groeten,

Wim
                            Canon EOS 10D; 50E
                            Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                            Tamron 28-200 LD IF

Comment

In Nederland kan je bij de ANWB, algemene nederlandse wielrijders bond in het bezit van automobilisten en caravanbezitters ;-)
                              een heel redelijk geprijsde verzekering afsluiten. Recreatiepolis als ik me niet vergis. En doe je fatsoenlijk, dan bouw je heel veel no claim-korting op.

In Belgie ook zo'n organisatie ? Anders lid worden van de ANWB, ze zouden je onder de EC regels niet van lidmaatschap uit mogen sluiten,

jacques.

Comment

Working...
                              X