Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G3 RAW mode

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• G3 RAW mode

Vraagje voor G3 gebruikers,

Ik ben wat aan het spelen met de RAW mode, maar ik loop daarbij tegen twee problemen aan:

1) Niet zo heel erg, maar de wizard van Canon kan de RAW bestanden niet van de camera downloaden. De normale jpegs lukken wel. Ik heb al een andere CF geprobeerd, maar die gaf hetzelfde probleem. Ik kan de bestanden wel handmatig van de camera halen.

2) In zoombrowser kan ik wel de witbalans en de effect-settings aanpassen, maar niet contrast en verzadiging. Volgens de software zelf moet dat wel kunnen voor de G3 RAW files.

Heeft iemand dit ook, of hoort dit gewoon zo?
    Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

Aangezien er nog niemand geantwoord heeft zal ik me maar aan enkele suggesties wagen. Zelf heb ik een G2 en de software is niet heel hetzelfde...

- Heb je de laatste drivers /patches voor je software (kijk een op www.powershot.com onder support>driver download> software update and patches.

- bij de G3 zijn de effects settings eigenlijk combinaties van scherpte/contrast/verzadiging settings. Misschien moet je eerst "custom" kiezen onder effects vooraleer je die aspecten afzonderlijk kan uitkiezen? Maar nu gooi ik er met m'n pet naar ;-)

- zelf was ik nogal onder de indruk van de mogelijkheden en het gebruiksgemak van de Raw-plugin voor Photoshop 7.0.1
    Zeker het proberen waard...

Comment

Hoi Ribbs,
      Bedankt voor je reactie.

- bij de G3 zijn de effects settings eigenlijk combinaties van scherpte/contrast/verzadiging settings. Misschien moet je eerst "custom" kiezen onder effects vooraleer je die aspecten afzonderlijk kan uitkiezen? Maar nu gooi ik er met m'n pet naar ;-)
      Nou zo "met de pet gooierig" was dit niet, je hebt helemaal gelijk, zo werkt het wel.

Over het andere probleem (het downloaden van de bestanden): ik heb gemerkt dat noch de RAW noch de filmpjes een extensie meekrijgen van de camera (must be a Mac thing ) en waarschijnlijk kan de wizard in windows er daarom niets mee...
      Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

Comment

Om de extensie altijd te laten weergeven moet je onder Finder naar de voorkeuren gaan en daar het kruisje 'toon altijd bestandextensies' aanklikken.
        succes

joe
        Canon PowerShot G2

Comment

Working...
        X