Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap naar DSLR... (=> Pentax K100D Super)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overstap naar DSLR...

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
    Klopt niet. Ben zaterdag bij Bartok te Hasselt langs geweest en een K100D super kost daar +/- 460€ met de kitlens. en over de prijs kon "gepraat" worden afhankelijk van welke zaken ik nog zou kopen: flits, betere lens,...
    Hmmm, dan valt de prijs reuze mee moet ik toegeven, ik had altijd de prijs van +/-600€ te zien gekregen.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
      Nee, maar als ik mijn modellenfoto's analyseer gebruik ik toch regelmatig alle waardes tussen ±40 tot ±250 mm.

Bij Sigma zie ik een 18-125 f3.5-5.6 DC of een 28-135 f3.5-5.6 ASF
      Zijn die iets waard?
      Dan heb je ook de Sigma 28-70 2.8 of de Tamron 28-75 f2.8 ???
      Dan zou ik zoals Ticor al zei ook de Tamron verkiezen. Da's een superobjectief voor relatief weinig geld Alleen weet ik niet of die courant verkrijgbaar is voor Pentax. Dat zou je eerst eens moeten navragen denk ik

MVG,

Comment

OK, als ik voor de Tamron 28-70 ga, welke objectieven zijn er dan aan te raden langs beide kanten (goede kwaliteit maar toch budgetvriendelijk)?

Daarom niet om er direct bij te kopen, maar dan weet ik toch al naar wat uitkijken
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

De Sigma 18-125 zou een trage AF opleveren in combinatie met een Pentax K10d, misschien dus ook met de K100d. Gelezen op www.photozone.de.
          Een Tamron 18-250 (aanader op Pentax-forum) of indien minder bereik nodig een Sigma 17-70 zijn aanraders volgens dezelfde site.
          Maar de 18-55 kitlens is verre van slecht ! Dus koop die er gerust bij.
          PENTAX K100d SUPER !!!!!
          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
          En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Thanks Tomaso,

Dat is dan de Tamron AF 18-250/3.5-6.3 IF Di-II LD waarvan je spreekt?

En waar is dat Pentax-forum?
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Kijk ook is bij Grobet in Antwerpen voor pentax k100d

Comment

Ja mastera, maar we spreken hier wel over de K100D Super, en die staat daar 649,-
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

En waar is dat Pentax-forum?
                  Dat is hier

Comment

En waarom de K10D niet ? Met de 18-55 kitlens ?
                    (niet met de 16-40 dus)

Als je bij Pentax blijft kan je de oude lenzen ook blijven gebruiken !

Aanraders van lenzen : deze die ik gebruik. Alhoewel, de Pentax 50-200 gebruik ik eigenlijk noot :

Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Pentax kitlens 18-55 | Sigma 28mm prime 1.8 |
                    Sigma prime 105 2.8 macro
                    Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

Comment

Die zit wel in een hogere prijsklasse, maar die (of eerder zijn opvolger ) staat al wel op het lijstje als mogelijke opvolger ooit.

Ik wil eerst beginnen met de instapper en misschien al wat meer geld uitgeven voor de lenzen.
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Ik wil eerst beginnen met de instapper en misschien al wat meer geld uitgeven voor de lenzen.

En mocht je hier op het forum of elders een betrouwbare verkoper vinden, dan zou ik ook niet twijfelen om die instapper tweedehands te kopen als ik jou was.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Re: Overstap naar DSLR... (=> Pentax K100D Super)

Nog even dit,

Is de Tamron AF 70-300 LD 4,5-5,6 1:2 iets waard?
                          of is de lange kitlens (DA 50-200mm F4-5.6 ED) van Pentax dan beter van kwaliteit?
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Re: Overstap naar DSLR... (=> Pentax K100D Super)

1) een combinatie volledig van Pentax zelf bij Konijnenberg

2) de rare prijsverschillen zijn ook bij andere verkopers te vinden
                            Een nieuwe Pentax spiegelreflexcamera kopen? Je vindt hem gemakkelijk en snel bij Cameranu!

en hier weer anders:
                            Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

genoeg speurwerk?!

Comment

Working...
                            X