Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G9

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon G9

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Creatievelingen doen het met Av, Tv, P of M, niet met de 'creativeitsprogramma's'. En de grens tussen SLR en compact wordt niet kleiner door het toevoegen van een RAW functie. Die grens zal kleiner worden als er grotere sensoren worden gebruikt, of sneller scherpgesteld wordt, of als het afdrukken sneller gaat. Niet door een RAW functie.

En de meeste SLR's hebben geen liveview functie. Er zijn er slechts enkelen.

Get your facts straight.

Dave
    Ik heb beide in mijn bezit, en vind dus wel dat de grenzen kleiner worden.
    En de Raw-functie is nog maar het begin daarvan. Bij een G7 heb je veel voorgeprogrammeerde scenes zoals kleurwissel en kleuraccent waar je je creatief mee bezig kunt houden zonder te moeten fotoshoppen.
    De gezichtsherkenning is een functie die ik op een SLR nog niet heb gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
      Het gaat mij nu net even te ver om alle functies van de S5 of de G9 hier op te gaan sommen.
      Maar het verschil tussen een serieuze compact camera en een SLR is tegenwoordig veel kleiner dan een hoop personen hier (willen) geloven.
      Nu heb ik een goed half jaar met een prosumer gefotografeerd (Sony H9) waar oa sluitertijd, diafragma, iso, ... manueel in te stellen was.

Laatst heb ik me een slr aangeschaft (de H9 heb ik ook nog).
      En ik moet zeggen dat het verschil tussen een serieuze compact, zoals de H9, en een slr toch nog groot is hoor.
      En dan heb ik het alleen nog maar over de snelheid, de zoeker, ruis...

Ik blijf de compact camera's verdedigen.
      Er zijn tegenwoordig prachtige compact camera's op de markt en heb er naar mijn bescheiden mening toch enkele mooie foto's mee gemaakt.
      Ik zal de H9 ook blijven gebruiken, waarschijnlijk iets minder dan voorheen, maar toch.
      Last edited by Ticor; 28 november 2007, 12:57. Reden: spelling :)
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Nu heb ik een goed half jaar met een prosumer gefotografeerd (Sony H9) waar oa sluitertijd, diafragma, iso, ... manueel in te stellen was.

Laatst het me een slr aangeschaft (de H9 heb ik ook nog).
        En ik moet zeggen dat het verschil tussen een serieuze compact, zoals de H9, en een slr toch nog groot is hoor.
        En dan heb ik het alleen nog maar over de snelheid, de zoeker, ruis...

Ik blijf de compact camera's verdedigen.
        Er zijn tegenwoordig prachtige compact camera's op de markt en heb er naar mijn bescheiden mening toch enkele mooie foto's mee gemaakt.
        Ik zal de H9 ook blijven gebruiken, waarschijnlijk iets minder dan voorheen, maar toch.
        Ik maak ook mooie foto's met m'n G7 hoor. Ik heb het al gezegd: met elke camera kan je mooie foto's maken. Maar ik heb het gevoel dat sommigen het verschil willen minimaliseren omdat zij ooit voor een compactje gekozen hebben en nu niet met hun neus op de feiten willen gedrukt worden dat een SLR (digitaal of niet) een totaal andere camera is om mee te werken en op bijna alle vlakken (snelheid, ruis, aanbod objectieven, e.d.) beter scoort.

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Ik maak ook mooie foto's met m'n G7 hoor. Ik heb het al gezegd: met elke camera kan je mooie foto's maken. Maar ik heb het gevoel dat sommigen het verschil willen minimaliseren omdat zij ooit voor een compactje gekozen hebben en nu niet met hun neus op de feiten willen gedrukt worden dat een SLR (digitaal of niet) een totaal andere camera is om mee te werken en op bijna alle vlakken (snelheid, ruis, aanbod objectieven, e.d.) beter scoort.

Dave
          Deze topic gaat niet over compact of dslr ...
          Blijf een beetje on topic, de topicstarter weet ook wel dat de compact de DSLR niet zal overtreffen of evenaren, maar op zijn vraag : JA, de G9 is een ZEER goede compact en nog draagbaar ook !

Comment

Allez, on topic dan : review op dpreview.com.

Dave
            pixelpusher

Comment

Een paar vraagjes omtrent dit toestel:

1. Is het verschil met een Ixus 960is groot?

2. Zit er een opvolger aan te komen? Immers, ik zoek pas een nieuw toestel tegen komende zomer.

Momenteel heb ik een Ixus 430 en soms staat een bepaald object al eens wazig op de foto (meestal doordat het toestel op het verkeerde object scherpstelt, doch niet altijd). Verder zou ik sowieso wel iets willen met meer pixels, want als je op foto's inzoomt met de computer, dan is 4 MP eigenlijk niet zóveel. Hopelijk helpt een nieuw toestel om betere foto's te maken. Ik zou echter sowieso wel bij een compact toestel willen blijven.
              Canon EOS 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KarelVdD Bekijk bericht
                Een paar vraagjes omtrent dit toestel:

1. Is het verschil met een Ixus 960is groot?

2. Zit er een opvolger aan te komen? Immers, ik zoek pas een nieuw toestel tegen komende zomer.

Momenteel heb ik een Ixus 430 en soms staat een bepaald object al eens wazig op de foto (meestal doordat het toestel op het verkeerde object scherpstelt, doch niet altijd). Verder zou ik sowieso wel iets willen met meer pixels, want als je op foto's inzoomt met de computer, dan is 4 MP eigenlijk niet zóveel. Hopelijk helpt een nieuw toestel om betere foto's te maken. Ik zou echter sowieso wel bij een compact toestel willen blijven.
                Hoi Karel,

(ik heb de G7 waar de G9 -zojuist uitgekomen- een upgrade van is maar de verschillen zijn klein -RAW-. Ik heb ook een 860is, het kleine broertje -of zusje- van de 960is. Tevens 2 DSRLs van een ander merk)

Ik denk dat als je wat anders wilt dan automatische programmas gebruiken de G9 geschikt, de 96ois niet. De Ixus serie maakt goede fotos maar het zijn echte point-en-shoot cameras. De G9 is bovendien buitengewoon en toch nog in een jaszak mee te nemen. Natuurlijk is de 960is nog een stuk kleiner die op zich nauwelijks beter is dan de 860is.

De G9 is wel een van de betere P&S, hoort bij de besten. Ik ben zeer tevreden over de G7 geen slak in het gebruik (had ook de G6, G4 en G3). Maar voor mij geen enkele reden om te upgraden naar de G9.

Karel

Comment

Ik heb vorige zaterdag ook een G9 gekocht, maar ik heb die nog niet echt kunnen testen. Ik heb al wel gezien dat die echt héél veel instel-mogelijkheden heeft, en daarom heb ik de handleiding uitgeprint op A4. Dat is een flink handboek (273 pagina's), en dat zegt al genoeg over de mogelijkheden. De handleiding is meegeleverd op CD, in verschillende talen, als ze voor elke taal een boek in de verpakking moeten steken dan wordt het pakket een paar kg zwaarder, dat zal wel de reden zijn waarom de handleiding op een cd staat (dat is ook wel goedkoper).
                  Ik vind zo'n handleiding op cd minder handig, en daarom heb ik alles maar geprint (de inkt van mijn printer kost maar 1,6 euro per kleur, daardoor kost het bijna niets om die dikke handleiding te printen).

De beeldkwaliteit op hoge iso-waarden zal nooit in de buurt komen van een DSLR, maar daarvoor heb ik die G9 ook niet gekocht. Voor die omstandigheden heb ik nog een 20D en 40D .

De iso-knop bovenop het toestel, en het programmakeuzewiel met instellingen die overeenkomen met een DSLR (AV, TV, M) dat zie je niet gemakkelijk op een compact. Je ziet daaraan dat een G9 niet echt gebouwd is voor iemand die alleen maar "op het knopje wil drukken", dat gaat natuurlijk ook wel, maar daarvoor kan je net zo goed een toestel kopen met minder mogelijkheden, en dat zal ook wat goedkoper zijn.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

topcamera! Canon! Ga d'r maar mee werken. Fijn voor erbij.
                    Canon Eos 1d MkII |5d|40d| canon 17-40/4.0L USM - Canon 24-105/4.0L - Canon 70-200/4.0L - Canon 100/2.8 macro - Canon 300/4.0L - 580EX

Comment

Thx voor de reacties. Ik verwacht uiteraard geen kwaliteitsbeelden zoals met een EOS met dure lens, filter en wat weet ik nog allemaal, maar gewoon: het mag dus beter zijn dan mijn Ixus 430.
                      Is het verschil in fotokwaliteit tussen de G9 en de 960is eigenlijk groot? De eerste heeft een grotere lens, dus ik veronderstel dat dat de lichtinval ten goede komt? En is er ook meer kans op geslaagde foto's met een G9? Het kan ook aan mij liggen, maar soms heb ik de indruk dat de automatische stand van mijn 430 zuigt.
                      Canon EOS 450D

Comment

als de g9 een nog beter resultaat geeft dan de schrik niet de g2 van canon dan is het zeker de grote moeite waard.Ik werk al sinds 01-'03 met de g2 en veel maar ik vind het nog steeds een erg goed toestel,het enige waar je rekening mee houdt is de traagheid(komt wel van pas in de hektiek)deruis op hogere iso.heb nu een 350d,maar denk er niet aan om de g2 niet meer te gebruiken.Dus ik denk dan dat het een goeie keuze is en zeker als 2e camera.
                        En trouwens met ex flits/slave werken is wel wat uitpuzzelen maar het resultaat vind ik erg goed.

sukses,ruudt

Comment

als de g9 een nog beter resultaat geeft dan de schrik niet de g2 van canon dan is het zeker de grote moeite waard.Ik werk al sinds 01-'03 met de g2 en veel maar ik vind het nog steeds een erg goed toestel,het enige waar je rekening mee houdt is de traagheid(komt wel van pas in de hektiek)deruis op hogere iso.heb nu een 350d,maar denk er niet aan om de g2 niet meer te gebruiken.Dus ik denk dan dat het een goeie keuze is en zeker als 2e camera.
                          En trouwens met ex flits/slave werken is wel wat uitpuzzelen maar het resultaat vind ik erg goed.

sukses,ruudt

Comment

Zoals in één van mijn vorige posts, ik ben ook in het bezit van een G9. Ik ben er zeer tevreden van en ik heb besloten om hem te houden als compact(je) naast mijn D40x. Focus is niet supersnel maar met de juiste manuele instellingen of via één van de sceneries kan je hele mooie & scherpe foto's maken.

Comment

Working...
                            X