Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe D300 of tweedehands D2X kopen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe D300 of tweedehands D2X kopen ?

Heb je al eens de kans gehad een D2XS vast te houden en door de zoeker te kijken? Bij de D300 zal dat hetzelfde zijn als bij de D200 vermoed ik . . . ( correct me If i'm wrong )
    Last edited by Franciskine; 19 november 2007, 06:32.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Nee, nooit gedaan.
      Dus dat is er eentje: pro D2X: zoeker (is groter?)
      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Heb je al eens de kans gehad een D2XS vast te houden en door de zoeker te kijken? Bij de D300 sal dat hetzelfde zijn als bij de D200 vermoed ik . . . ( correct me If i'm wrong )

Zoeker geeft 100% weer itt D200 (95%)...

Maar waar ik tot nu toe niemand over heb horen twijfelen is de optionele grip : natuurlijk lijkt hij op papier beter dan de Mb-D200 (niet moeilijk ) doch ik betwijfel of het de D300 ergonomisch gezien op hetzelfde niveau brengt als een D2/D3 body...
        Als er al vraag is naar een FX sensor in een kleinere body kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die graag een DX sensor hadden in een D3 body...

Silent M.

Comment

Voor mij is de ingebouwde grip van de D2/D3 reeks ergonomisch het beste wat er op de markt is . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als je het objectief bekijkt is, is de keuze toch makkelijk. De prijs is geen criteria.
            De D2X en D200 gebruikt de technology van 3 jaar geleden en de D300 de meest recente. 3 jaar is in deze technology enorm oud.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
              http://www.dpreview.com/previews/nikond300/page4.asp

Zoeker geeft 100% weer itt D200 (95%)...
              We hebben het hier over de D300 en die is toch ook 100%?
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Terug een nieuw dilemma
                Nu kan ik een Nikon D2X kopen met minder dan 10.000 kliks, twee jaar oud, en met reservebatterij voor de prijs van een D300, het toestel is niet van nieuw te onderscheiden, en niet prof. gebruikt geweest, wat doe ik Kies ik nu voor een toestel die reeds ruim zijn kwaliteit heeft bewezen, of voor de D300 die dit nog moet bewijzen ?
                Ter verduidelijking, voor de hoge iso moet ik het niet doen, daar ik toch nooit boven de 400 iso werk, wat mij wel aanspreekt zijn dingen zoals batterijcapaciteit, robustheid, waterbestendigheid enz.
                Graag een onderlegde mening aub.
                Als een betere ISO400-800-1600 minder van belang zijn, de live view bij landschap- en macrofotografie niet echt van nut is, de CAM2000 goed genoeg is tov de verbeterde CAM3500 voor actiefotografie, dan denk ik dat de D2x je vast wel zal weten te bekoren. De batterij gaat zeer lang mee, de geïntegreerde grip is fantastisch, de zoeker is iets beter, de sluiter en spiegel bieden toch nog meer respons (behoudens de D300 die van de D200 overneemt) en AF snelheid met klassieke AF objectieven zal nog iets gretiger aanvoelen dan met een D300 zonder grip (alweer behoudens de D300 die van de D200 overneemt). RAW foto's aan ISO100 met de beste objectieven genomen en geconverteerd in NX doen me soms nog met verstomming slaan

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                  LOL,

Komt dit nou omdat je gisteren mijn toestel in handen hebt gehad ??
                  Ik volg Francis: onder de 400 iso > de D2X.

Een absolute topcamera
                  Neen Absoluut niet Alex, ik ben reeds een tijdje op de uitkijk naar een mooie betaalbare D2X met niet al te veel kliks, deze goesting is ontstaan met het bezit van een D2H, die toch nog steeds een prachtig gebruiksvriendelijk toestel is, maar wat krap op gebied van pixels, ik ben gisteren de D2X gaan kopen, deze ziet er uit als nieuw, met opanda heb ik het totaal aantal opnames uitgelezen, en die heeft er maar 10.200 op twee jaar tijd, het merendeel van de D2X toestellen die er worden verkocht, hebben anderse hoeveelheden opnames op hun teller staan, en worden ook nog voor veel geld verkocht, nu nog even de resultaten afwachten
                  Wat ik ook zie, net zoals bij mijn D2H, is dat scherpstellen met een niet AFS objectief, niet te vergelijken is met mijn D200, en ik vrees ervoor, dat de D300 met dezelfde batterijspanning dat niet beter zal doen.
                  De D300 zal wel een mooi toestel worden, maar of dat voor mijn soort fotografie zoveel zal uitmaken, dat weet ik niet, we zien wel als hij eens tenvolle verkrijgbaar zal zijn, maar ek denk eerlijk gezegt dat je bijna verplicht zal zijn om het optionele batterijpac erbij te nemen, want real view en dat grote heldere lcd scherm zullen ook aan je batterijen knabbelen, wees daar maar van overtuigd.
                  Het is ook zo dat ik het schermpje bij mijn D200 heel weinig gebruik, dat zal ik dus ook niet erg gaan missen.
                  Nu, we zien wel, ik kan nog altijd een D300 kopen, ondertussen zullen we weten hoe deze presteerd, maar een D3 vind ik persoonlijk en voor hobby te veel geld.

Als je het objectief bekijkt is, is de keuze toch makkelijk. De prijs is geen criteria.
                  De D2X en D200 gebruikt de technology van 3 jaar geleden en de D300 de meest recente. 3 jaar is in deze technology enorm oud.
                  Dat is volkomen juist, maar een toestel dat voor zeel veel prof. fotografen voldeet, zal voor een hobbyist als ik wel voldoen denk ik.
                  Last edited by Guest42; 19 november 2007, 10:40.

Comment

Geert,

proficiat met de aankoop. het is en blijft een subliem toestel. daar zul je nog erg veel plezier aan beleven !
                    net een aantal prints gemaakt op mijn nieuwe printer

Onvoorstelbaar wat een detail . En dat van zo'n klein simpel CMOS
                    Website : www.alextimmermans.com
                    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Knappe zet Geert!
                      ... en dan schaf je je later een D300 aan...
                      ... dan ben je 'technologisch' up to date!

mvg,

Roland

Comment

Proficiat met je aankoop Het is en blijft een prachttoestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                          Proficiat met je aankoop Het is en blijft een prachttoestel
                          Bedankt, ik denk dat het toestel voorlopig wel aan mijn eisen zal voldoen, verder zullen we wel zien.

Bedankt aan allen, voor de onderlegde antwoorden, zodat het terug geen uit de hand gelopen discussie werd

Comment

D3 lijkt op de D2X, en niet op de D200/D300 of niet soms, Ja toch?
                            Ga voor kwaliteit....
                            de D2X Heeft zich wel bewezen dacht ik..

Comment

Working...
                            X