Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief voor als je gaat trekken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
    Hi jandc,
    hier is er ook nog eentje:http://www.bugeyedigital.com/product_main/ome-bs19l.html

    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Originally posted by Pol Callens
      <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
      Hi jandc,
      hier is er ook nog eentje:http://www.bugeyedigital.com/product_main/ome-bs19l.html
      Pol.
      Pas op met bestellingen via het web hé, Pol. Grapje.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #18
        Originally posted by pgordebeke
        Originally posted by Pol Callens
        <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
        Hi jandc,
        hier is er ook nog eentje:http://www.bugeyedigital.com/product_main/ome-bs19l.html
        Pol.
        Pas op met bestellingen via het web hé, Pol. Grapje.
        Jawel tweemaal nadenken en je toch nog laten vangen hé.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Ik heb een piepklein statiefje (Actionshop € 10). Het weegt niks en kan in je broekzak. Het is erg handig voor macro's van voorwerpen op geringe hoogte, maar ook voor gebruik in kerken en andere donkere plaatsen. Je kan het op een stoel, bank of tafel plaatsen en het is voldoende stabiel. Natuurlijk heeft het ook beperkingen, maar ik heb het bijna altijd bij me en dat is best fijn. MVG Hugo

          Comment


          • #20
            Een echt groot statief heb ik niet maar sinds kort neem ik vaak volgend statief mee. Het is wat duurder dan die hele goedkope tafelstatieven maar veel beter qua kwaliteit en het heeft ook heel wat meer mogelijkheden. Past daarentegen nog altijd in mijn binnenzak. Had voeger ook zo een ander klein statief maar dit is gewoonweg veel meer zijn geld waard. Een groot statief is het natuurlijk niet dus als je dat nodig hebt of wilt moet je naar iets anders zoeken.

            Comment


            • #21
              <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Hallo slipstream,
              Dit lijkt me iets goeds. Ik heb zo'n zwaar statief, ooit eens gekocht in de jaren stilletjes voor mijn analoog toestel. Ik zoek nu een statief, handig, lichtgewicht, gemakkelijk mee te nemen en vooral voor macro-opnames. Kan je het toestel 180° kantelen en is er nog voldoende stabiliteit ? Waar heb je dit gekocht ?
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Originally posted by Pol Callens
                <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Hallo slipstream,
                Dit lijkt me iets goeds. Ik heb zo'n zwaar statief, ooit eens gekocht in de jaren stilletjes voor mijn analoog toestel. Ik zoek nu een statief, handig, lichtgewicht, gemakkelijk mee te nemen en vooral voor macro-opnames. Kan je het toestel 180° kantelen en is er nog voldoende stabiliteit ? Waar heb je dit gekocht ?
                Pol.
                Pol,

                Ik heb dit gekocht in de fnac maar zal wel overal te verkrijgen zijn waar manfrotto te verkrijgen is.

                Zoals je in bijgaande foto kan zien blijft hij ook gerust staan 180° gekanteld. Iets wat je van die ander tafelstatieven vaak niet kan zeggen. En de positie die je hier op de foto ziet is dan nog de minst stabiele gezien het feit dat er geen poot hem rechtstreeks steunt. In deze positie kan hij gerust nog een tikje verduren maar een beetje te ver en hij kantelt natuurlijk ook wel over. Maar ik kan niet zeggen dat ik met dit statief al echt problemen op dat vlak tegengekomen ben. Met een 10D kan dat natuurlijk anders zijn en ik hoop je dat binnenkort te kunnen zeggen.

                Comment


                • #23
                  <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Dank je slipstream, zal dan zeker wel lukken met de CP 5700.
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Tom
                    Ik had er 2 bij, maar heb ze niet gebezigd.
                    Een heel kleintje, weegt niets en een iets groter van het merk King.
                    30€ bij Foto Rubens in Antwerpen, maar je vindt ze wel ergens anders hoor.
                    Als je wil post ik een fotootje.
                    ik heb vandaag net hetzelfde statiefje gekocht, ook in Foto Rubens, voor 24 euro. Bedankt voor de tip, dit was echt wat ik zocht!
                    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                    Comment


                    • #25
                      Effe een vraagje van ne nieuweling hier.

                      Ik zoek ook nog een handig statief(je) en die Manfrotto ziet er niet slecht uit, die stang (tussenstuk) is die ook nog in de hoogte regelbaar?

                      Het ziet er naar uit dat je die ook als schouderstatief kunt gebruiken? Dat is soms al genoeg extra stabiliteit.

                      Voor mijn reflex (vroeger) had ik zelf een (gewwer)-kolf gemaakt, met een draadontspanner ingebouwd. Dat ging heel goed om tele-foto's te maken. Nu overgestapt naar digitaal (Olympus C-740UZ) maar daar gaat geen draadontspanner op.
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                      Comment


                      • #26
                        Ik gebruik mijn Vanguard MK-3 om overal mee naartoe te slepen en op vakantie te nemen, hij is iets langer dan de hele kleintjes, maar is licht en stabiel.





                        Enkele features: snelkoppeling, waterpas, rubber antislipvoetjes, maximum hoogte: 150cm, ingeklapt: 59cm, gewicht: 1050 gr.

                        Ik heb hem bij een lokale fotograaf gekocht voor 49.80 Euro.

                        Steven

                        Comment

                        Working...
                        X