Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking nikon D200-D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vergelijking nikon D200-D300

Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
    Heeft er iemand een idee wanneer de prijs van de D300 zal zakken? Meestal gebeurd dit toch als een toestel een half jaar ofzo op de markt is?

Alvast bedankt voor de info iedereen!
    Sam
    Dat is moeilijk in te schatten hoor Sam, is een kwestie van vraag en aanbod he, en de vraag zou momenteel gigantisch groot zijn, met naar verluidt al wachtlijsten van haast een half jaar. Hangt er ook vanaf of de concurrentie met iets op de markt komt in ongeveer dezelfde prijsklasse, of goedkoper, dat beter is. Maar die kans is klein, alhoewel Pentax zou nog met een K10Ds kunnen afkomen begin volgend jaar, en die mannen zijn ook niet te onderschatten.
    Het is eigenlijk koffiedik kijken, maar ik zou toch niet te vlug rekenen op sterke prijsdalingen op korte termijn, maar je weet nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Dat is moeilijk in te schatten hoor Sam, is een kwestie van vraag en aanbod he, en de vraag zou momenteel gigantisch groot zijn, met naar verluidt al wachtlijsten van haast een half jaar. Hangt er ook vanaf of de concurrentie met iets op de markt komt in ongeveer dezelfde prijsklasse, of goedkoper, dat beter is. Maar die kans is klein, alhoewel Pentax zou nog met een K10Ds kunnen afkomen begin volgend jaar, en die mannen zijn ook niet te onderschatten.
      Het is eigenlijk koffiedik kijken, maar ik zou toch niet te vlug rekenen op sterke prijsdalingen op korte termijn, maar je weet nooit.
      vergelijk met de 18-200VR: deze zeer gevraagde lens die nooit op voorraad is, gelanceerd in november 2005, is vandaag officieel meer dan 120€ duurder dan vorig jaar. Het is de markt, jongen, en de waterstofbom die de D3 is sleurt de D300 (én alle Nikon DLSR artikelen) mee omhoog in zijn kielzog.
      Je stelt jezelf de juiste vragen: ga ik betere foto's maken met een D300, en is dat verschil zijn geld waard? Met de D3 tegenover een D2 is dat een no-brainer (het is evident dat de D3 een beter toestel is), met de D300 tegenover de D200 is het veel nipter.
      Er is trouwens nog een alternatief dat je zou moeten overwegen: een tweedehands D2xs, die je nu zou moeten kunnen kopen aan maximaal dezelfde prijs als de D300, en die de komende maanden beschikbaar komen van iedereen die zijn D2 dumpt voor een D3.
      In alle geval, voor wat het waard is, mijn upgrade path uitgaande van mijn D200 is ofwel een D3 nu, ofwel een D400 over 3 jaar (als-ie inderdaad FF gaat).
      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Bedankt voor de info!
        Dit is inderdaad net de vraag is het de moeite om 500€ meer te betalen? Ga ik er betere foto's mee maken? De kans is warschijnlijk niet zo groot! Geen gemakkelijke keuze. Maja.

Groeten Sam
        www.samdetaey.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
          Bedankt voor de info!
          Dit is inderdaad net de vraag is het de moeite om 500€ meer te betalen? Ga ik er betere foto's mee maken? De kans is warschijnlijk niet zo groot! Geen gemakkelijke keuze. Maja.

Groeten Sam
          moest je voor die prijs een D2X op de kop kunnen tikken..
          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
            vergelijk met de 18-200VR: deze zeer gevraagde lens die nooit op voorraad is, gelanceerd in november 2005, is vandaag officieel meer dan 120€ duurder dan vorig jaar.
            In't engels zegt men : "shop around". Bij Konijnenberg kan je deze lens kopen voor een bescheiden 615€ en... ze is op vooraad. Een jaar geleden stond ze (bijna) overal tussen 750€ en 800€.
            Als de D300 een jaartje of zo op de markt is en een ander merk (mmm Canon?) komt met een nieuw model dan zal de D300 zeker zakken.

Comment

met een hele resem "real world" voorbeeld foto's.
              Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Working...
              X