Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen
Da's nog geen klein verschil. Deze keuze wordt voornamelijk gemaakt door
- je budget
- ervaring met DSLR
- intensief of sparadisch gebruik
vrees ik.
Wat zijn je plannen ivm fotografie ?
Inderdaad nog geen klein verschil, een semi-pro boddy vergeleken met een hobbytoestel, Is het mening, ga dan voor de D200 met een 17-55 AFS f2.8, en koop later een 85mm f1.4 die 18-70 doe je op termijn toch weer weg.
Inderdaad nog geen klein verschil, een semi-pro boddy vergeleken met een hobbytoestel, Is het mening, ga dan voor de D200 met een 17-55 AFS f2.8, en koop later een 85mm f1.4 die 18-70 doe je op termijn toch weer weg.
Ik weet wel dat er een verschil is ts de body's, maar mijn vraag was eigenlijk, door welk van de 2 mogelijkheden haal ik meest "kwaliteit" in huis?
heb de 85mm 1,4 en die doe ik nooit meer weg..
heb al verschillende lenzen gehad hoor.
ik kan gewoon met hetzelfde budget de 2 mogelijkheden maken.
Ik heb onlangs een D200 gekocht (en heb een D50), en heb het gevoel dat dit me geen echt "betere" shots opleverd, daarom dat ik me afvroeg 2 kwaliteitslenzen en een D50 dikwijls een beter resultaat opleverd ten opzicht van mijn D200 + een 18-70mm (die ik dan wel maar 10% van de tijd gebruik) en een 85mm 1,4(die eigenlijk maar zelden van mijn toestel komt) ... daarom mijn bedenkingen
Photography helps people to see -Berenice Abbott-
BD1050BE
Da's nog geen klein verschil. Deze keuze wordt voornamelijk gemaakt door
- je budget
- ervaring met DSLR
- intensief of sparadisch gebruik
vrees ik.
Wat zijn je plannen ivm fotografie ?
ben al enkele jaren bezig met fotografie, voorheen analoog, laatste 1,5 jaar digitaal (reflex).
intensief gebruik (ong 12000 clicks/jr)
BD1050BE
D50 + 17-55mm2,8 + 85mm 1,4
Dan heb je 2 goede lenzen en over een tijdje een D300 of 400 of een D90, maar dan heb je nog steeds goede lenzen. De enige twijfel die ik hier bij heb is: hoe gaat het verder met DX?
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Ik zou ook zeker voor de eerste keuze gaan, de D50 dus. Die lenzen zal je waarschijnlijk nooit meer weg doen, een D200 daarentegen wel waarschijnlijk. Tenzij nikon in de toekomst voor full frame in al haar DSLR modellen kiest (zoals reeds aangehaald door hjanssen), maar dat zal zeker nog niet voor morgen zijn.
PS: wat een luxeprobleem , ik kan op dit moment alleen maar dromen van beide lenzen. Maar ik heb dan ook héél wat minder ervaring dan jou, ooit kom ik hopelijk ook voor een gelijkaardig probleem te staan..
Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen
Ik zou ook zeker voor de eerste keuze gaan, de D50 dus. Die lenzen zal je waarschijnlijk nooit meer weg doen, een D200 daarentegen wel waarschijnlijk. Tenzij nikon in de toekomst voor full frame in al haar DSLR modellen kiest (zoals reeds aangehaald door hjanssen), maar dat zal zeker nog niet voor morgen zijn.
PS: wat een luxeprobleem , ik kan op dit moment alleen maar dromen van beide lenzen. Maar ik heb dan ook héél wat minder ervaring dan jou, ooit kom ik hopelijk ook voor een gelijkaardig probleem te staan..
idd een luxe-probleem , ik weet het maar ik kan moeilijk kiezen..
BD1050BE
ja,
bedankt vr je redenering, ik had het nog zo niet gezien
maar ik gebruik mijn 85mm 1,4 weg erg veel...
en als je die kwaliteit gewend bent, velen zeggen die ene stop, maar ik ondervind toch een verschil als je een shot op 1,4 haarscherp hebt .
BD1050BE
Comment