Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over Hp photosmart 850

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over Hp photosmart 850

    ik heb dit toestel onlangs aangeschaft,
    al mooie foto's getrokken,
    maar ik heb toch een minpunt gevonden
    ik weet niet of dit enkel bij dit toestel is, of bij alle toestellen (dit is namelijk mijn eerste digitale camera)
    maar die batterijen die gaan dus echt nie lang mee, als het meezit gaan ze een uurtje mee,
    wie heeft ervaring met goeie batterijen? of is het logisch dat die maar uurtje meegaan (der zitten 4 batterijen in)

    alvast bedankt

    mvg

  • #2
    Tucker, het is geweten dat sommige digicams batterijenvreters zijn.
    Hier dan ook enkele tips:

    1. gebruik geen alkaline batterijen, die gaan er nog sneller aan
    2. gebruik NIMH of lithium batterijen, NIMH'en met 1800 Mah doen het vrij goed. GP en Memorex, panasonic... zijn enkele goede merken, maar er zijn er ook nog andere natuurlijk.
    3. deze batterijen hebben hun optimale capaciteit na +/- 5 laadbeurten
    4. ontlaad ze zo goed mogelijk voor ze weer op te laden (sommige laders hebben hier een functie voor)
    5. probeer extreme temperaturen en omstandigheden voor je batt's te vermijden, zoals vocht, extreme zon, laten vallen,...

    Verder zet zoveel mogelijk je LCD in slaapstand, dat scheelt een slok op een borrel, net zoals flitsen.

    Hoop dat je er iets aan hebt.

    Comment


    • #3
      Je kan best een stel NiMH batterijtjes van 1600mAh (en een lader) aanschaffen. Die gaan een stuk langer mee (3h12min volgens de testen van DPreview).

      Als je de docking station aanschaft, zitten er dergelijke batterijen inbegrepen. Of je kan een set van GP kopen.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        ik heb ook zo'n 850 en vind dat het batterijverbruik dik meevalt, ik gebruik NIMH 1800ma/u batterijen, 't is wel 20 euro voor vier maar gaan heel heel lang mee, ik schat zo'n 150-200 foto's maar ik gebruik wel nooit het schermpje op de achterkant
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment

        Working...
        X