Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

Ik sluit me bij bovenstaande post aan.
    Te weinig breedhoek is eenvoudig op te lossen met converter, vergroten van de zoom kan ook nog.
    En als je dan toch een adaptor hebt zijn alle mogelijke filters ook nog te gebruiken.

Janus
    Janus.
    Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
    Enkele van mijn foto's

Comment

Ik heb een Fuji S9600 en ben er tevreden over (foto's te vinden op onderstaande link).

Leuk en DSLR alike :
      - manuele lens, i.p.v. zoomknopjes
      - Flash hotshoe (wel geen TTL, dus wat meer werk, maar valt mee als je het gewoon bent)
      - Raw mogelijk
      - veel dslr alike opties

Ik heb al in verschillende situaties gefotografeerd (macro/concerten/natuur/grotten/indoor met flash,...) en ben zeer tevreden gezien mijn geringe ervaring. Wel de manual doorlezen...
      Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
      Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Niet echt een bridge maar de oude E10-E20 van Olympus.
        OK kan niet wedijveren met de pixels van nu, is een dslr maar geen verwisselbare lenzen maar de lenskwaliteit is heel goed en lichtgevoelig. Nog altijd een goed toestel om te beginnen met zelf een macofunctietje. En de dag van vandaag hel goedkoop als je zo 1 kan scoren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de_rocca Bekijk bericht
          Ik heb een Fuji S9600 en ben er tevreden over (foto's te vinden op onderstaande link).

Leuk en DSLR alike :
          - manuele lens, i.p.v. zoomknopjes
          - Flash hotshoe (wel geen TTL, dus wat meer werk, maar valt mee als je het gewoon bent)
          - Raw mogelijk
          - veel dslr alike opties

Ik heb al in verschillende situaties gefotografeerd (macro/concerten/natuur/grotten/indoor met flash,...) en ben zeer tevreden gezien mijn geringe ervaring. Wel de manual doorlezen...
          Ik werk met zijn voorganger, de S9500 welke praktisch compleet hetzelfde toestel is.
          Ik ben ook zeer tevreden over het gebruiksgemak en talrijke mogelijkheden die dit toestel heeft, breedhoek, 300mm zmanuele zoom, macro, lcd naar boven en onder te richten,9 megapix, etcetera.
          Toen ik 2 jaar geleden mijn keuze maakte heb ik lang getwijfeld uit dit toestel, de lumix FZ30 en de samsung pro815.
          Deze waren toen de sterksten op de bridgemarkt.
          popol

http://www.fotopopol.be

Comment

Hier ook helemaal tevreden over de Fuji S9600.
            Foto's op mijn blog http://www.bloggen.be/an

An
            Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
            Voorheen Fuji Finepix S9500.
            Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Met deze eisen blijf je waarschijnlijk "veroordeeld" tot een DSLR Je enige mogelijkheid is je op de zo klein mogelijke exemplaren te richten, maar veranderen kost altijd geld. Ik vind overigens 7000 foto's op 6 maand ook niet echt weinig

MVG,

tja ik heb wat gezeurd feitelijk

ik moet er mijn vakantiekiekjes aftrekken en nog een huwlijk, dan komt dit neer op ongeveer 4000 fotos op 6 maand, gebaseerd op de tijdspanne dat ik nu mijn toestel heb.
              het zal dus eerder 7 a 8000 per jaar zijn, maar soit, het blijft toch maar wisselen van lenzen,een heel baggagepakket dat je moet meezeulen.
              Over de prijs hoef ik niet te klappen dat is minder belangrijk, ik hoef tenslotte maar mijn 30D te verkopen, maar het zou wel eens kunnen dat ik daar dik spijt van zou krijgen,dus ik weet het niet goed.
              -de voorbeeldfotos van de Fuji S9600 vind ik wel in orde.

moeilijk,moeilijk, en nog een keer moeilijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                tja ik heb wat gezeurd feitelijk

ik moet er mijn vakantiekiekjes aftrekken en nog een huwlijk, dan komt dit neer op ongeveer 4000 fotos op 6 maand, gebaseerd op de tijdspanne dat ik nu mijn toestel heb.
                het zal dus eerder 7 a 8000 per jaar zijn, maar soit, het blijft toch maar wisselen van lenzen,een heel baggagepakket dat je moet meezeulen.
                Over de prijs hoef ik niet te klappen dat is minder belangrijk, ik hoef tenslotte maar mijn 30D te verkopen, maar het zou wel eens kunnen dat ik daar dik spijt van zou krijgen,dus ik weet het niet goed.
                -de voorbeeldfotos van de Fuji S9600 vind ik wel in orde.

moeilijk,moeilijk, en nog een keer moeilijk
                Ik zou het niet moeilijk vinden. Gewoon zo'n Fuji (evt tweedehands) kopen en vergelijken. Als die dan voor de meeste van je toepassingen voldoet kan je nog beslissen welk toestel je houdt en welk je wegdoet.

Ik had ook soms wat last met zoveel materiaal mee te sleuren, en heb omdat ik met Nikon werk me een D40 kit bijgekocht: daar passen al mijn objectieven op en met de kit alleen voel je amper dat je iets bij hebt, en blijft fotograferen plezierig

MVG,

Comment

Er zijn er maar enkele types waarvan je kan zeggen dat ze tegen een DSLR aanleunen. Fuji 9600 en Panasonic FZ50 en dan heb je het zo ongeveer gehad.
                  Deze hebben beiden nog een groot zoombereik en een manuele zoomring. Dus de look & feel is geheel zoals een DLSR, ook kwa instellingen komen beide toestellen kort in de buurt van hun grotere broers. Autofocus is redelijk (maar toch beduidend trager dan een DSLR) maar alle andere toestellen met een wat groter zoombereik maar zonder zoomring kan je best laten liggen, je bent keer op keer te laat als je de zoom moet bijstellen.

Natuurlijk moet je weten dat je een stap achteruit zet, maar als je toch een toestel zoekt waarmee je een groot zoombereik hebt zonder telkens een hele zwik lenzen en toebehoren te moeten meesleuren zou ik eens naar één van bovenstaande kijken.

De Sony R1 is er ook nog een met een manuele zoomring maar zijn bereik is een stuk kleiner en daardoor niet geschikt voor jouw doel.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anvds Bekijk bericht
                    Hier ook helemaal tevreden over de Fuji S9600.
                    Foto's op mijn blog http://www.bloggen.be/an

An
                    Ann,
                    Welke bewerkingen heb je toegepast op je beelden van tunesie?
                    of komen deze recht uit de camera,mits gebruik van een pola filter?
                    Mvg Des

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      De sony R1, ik heb deze twee jaar geleden meegenomen op een reis in Zuid Afrika, om licht beladen te zijn, en was daarna zeer teleurgesteld over de prestaties, ik was het toestel maar de dag ervoor gaan ophalen vanwege leverproblemen en had dus ook geen testen meer kunnen uitvoeren
                      AF snelheid om bij te wenen, ruis zoveel je maar niet wil flitscincro met die 32 flits van Sony
                      De beelden echter gemaakt in de beste omstandigheden waren wel niet slecht, maar als je een Nikon dslr gewoon bent
                      Na de reis metteen maar terug verkocht
                      Ik gebruik nu al meer dan één jaar de R1. De lens is een topper, evenals de sensor, die trouwens bij dslr's van andere merken wordt gebruikt. De ruis is goed tot iso 400, daarboven inderdaad te prominent aanwezig. Bij goede lichtomstandigheden is hij voldoende snel. Worden die minder dan is het inderdaad een ramp. Dit is zeker geen camera om 's avonds op een feestje snel wat snapshots te nemen. Deze camera vraagt dus ook wat tijd om er gewoon aan te geraken. Maar kwaliteit biedt hij zeker. Ook de houvast voor iemand met grote handen en het fotograferen via de display biedt zoveel voordelen. Wil men nu een dslr met live-view dan moet er veel betaald worden. En ik heb er nog niet mee gewerkt, maar naar wat ik erover lees moeten er door de fabrikant heel wat kunstgrepen worden uitgehaald om het systeem van een bridge nog maar te benaderen. Daarom doe ik hem ook nooit meer weg, al ben ik nu aan het uitkijken naar een goede dslr, vb D80, en dit vooral omdat ik vaak in situaties wil fotograferen, waar snelheid gewenst is. Wat er mis is met de combinatie van de sony 32 flash en de R1 weet ik niet. Ik vind de resultaten uitstekend. Alleen vreet hij batterijen. Reservesetje is een minimumvereiste.
                      mvg
                      http://www.patricklemaire.photography/

Comment

Working...
                      X