Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TC E 3ED en s602zoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TC E 3ED en s602zoom

Zou graag de convertor (x3) aanschaffen ,nieuw of tweedehands) maar ik heb tot hiertoe nog niets gevonden dat wijst dat deze kan gebruikt worden in combinatie met de s602zoom. Al gezien dat deze veel op de nikon coolpix gebruikt word maar heb de maat van draad van deze nog niet gevonden. Zijn er nog andere alternatieven om met de s602 te combineren om een groter zoombereik te krijgen. De schroefdraad van de s602 is 55 mm, stepringen zullen wel te vinden zijn maar of de combinatie kwaliteit levert ben ik dus nog niet te weten gekomen. Graag wat hulp bij dit probleem Dank u
    D7000 + 28 tot 400mm

Heb je tenminste al een linkje naar die lens

De enige lens die ik ken(de) die 3x doet, is de Olympus TCON-300, maar ik weet ook niet of die op de s602z past?

Comment

Hier heb ik een link maar veel wijzer word ik er niet van
      http://www.nikon-image.com/eng/Digital_Cameras/accessories/index.htm
      D7000 + 28 tot 400mm

Comment

http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/lens/lens-tele-2.html

Ik vrees dat die schroefdraad veel kleiner is in diameter dan de 55mm van de S602z en dus zo goed als onbruikbaar is, ook al heb je een stepring!?

Weet er iemand hoe groot die schroefdraad is op de CoolPix 950

Comment

Hier nog een linkje naar een pdf ivm accessoires voor CoolPix, maar ze hebben bij Nikon niet de gewoonte om ook maar één diameter te vermelden precies

http://www.nikon-image.com/eng/Lineup/coolpix-acc.pdf

Comment

Ook al ondervonden, zal op zoek moeten naar eigenaars van een Coolpix om het zeker te weten
            D7000 + 28 tot 400mm

Comment

ik ben in het bezit van een originele lens van fuji ( X 1,5 ) ,
              en ik moet zeggen , ik had er iets meer van verwacht .
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

ik ben in het bezit van een originele lens van fuji ( X 1,5 ) ,
                en ik moet zeggen , ik had er iets meer van verwacht
                In welke zin meer ? Lichtsterkte is ok, weining Ca en vervorming...meer zoom nog ? Je hebt 315 mm toch al ? Probeer eens op 1MP en gebruik dan de digitale zoom erbij dan zit je op 500 mm . ( Die digitale zoom is op deze manier bruikbaar hoor, uiteraard beperkte resolutie).
                Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Ik heb de nikon 3x-converter ook, kwaliteit is uitstekend, is ook niet echt heel erg goedkoop vind ik. Is specifiek bedoeld voor de Nikon Coolpixserie, niet voor andere camera's (lees: lensformaten). Ik gebruik deze echter ook op mijn Nikon 5000 (46mm), maar kan dan alleen volledig ingezoomd gebruiken, aangezien bij uitzoomen meteen vignettering optreedt.

Ook met stepdownringen zul je hetzelfde probleem hebben. Met 55mm zul je zelfs volledig ingezoomd al enige vignettering hebben, wat betekent dat je iets zult moeten croppen in het eindresultaat (En effectief zou je dan kunnen redeneren, dat voor die camera deze converter geen 3x is, maar nog maar 2,8x of zo). En dan dus alléén volledig ingezoomd, bij verder uitzoomen treedt steeds meer vignettering op...

Comment

In welke zin meer ? Lichtsterkte is ok, weining Ca en vervorming...meer zoom nog ? Je hebt 315 mm toch al ? Probeer eens op 1MP en gebruik dan de digitale zoom erbij dan zit je op 500 mm . ( Die digitale zoom is op deze manier bruikbaar hoor, uiteraard beperkte resolutie).
                    Waarom zou je op 1MP moeten schieten ??
                    Schiet gewoon op 6MP en maak daarna zelf je crop, want op 6MP kan je niet meer digitaal zoomen, omdat er niks meer ergens uit te croppen valt (of digitaal in te zoomen, is hetzelfde), 't is gewoon het grootste dat je kunt.

De Olympus TCON-14B is een heel goede teleconverter.
                    x1.4 als ik juist ben, en beter dan de fuji- of raynox-lens (kan de test niet meer direct vinden)
                    Heb hem zelf een tijdje gehad, maar terug verkocht omdat ik hem te weinig gebruikte. (maar nu met die optredens bv. had ik hem weer goed kunnen inzetten).
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Als je echt 3x wil zal je voor de Olympus TCON-300 moeten gaan denk ik!?

Comment

Kijk eens op de site van Raynox Japan.

In Nederland worden Raynox artikelen door Foto Konijnenberg verkocht. ik heb daar een filterring voor de S602 gekocht. Snelle levering etc. Ik weet niet bij wie je in Belgie moet zijn, maar dat staat vast op de site van Raynox. Ze hebben een ruimer assortiment dan Fuji zelf, en ze zijn goedkoper.

Het is ook een goed alternatief voor andere merken digitale camera's

edit:
                        mailto:info-belgium@raynox.com?Subject=RAYNOX
                        --------------------
                        Nikon D70
                        AF-S Nikkor 18-70mm 3.5-4.5 G ED
                        Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph
                        CompactDrive PD7X 40 gb
                        Hoya UV Pro filters
                        Lowepro Rover AWII

Comment

Originally posted by bliss
                          Raynox ... en ze zijn goedkoper.
                          Ik heb ook een hele tijd zitten kwijlen op die site, maar als je goed naar de resultaten kijkt is dat imho snel over
                          Kijk maar eens goed naar de hoeken van de foto's ... wazig tot en met!!
                          Ik laat Raynox links liggen nu, en betaal graag wat meer waardoor ik de kwaliteit van m'n S602z niet om zeep help!

Comment

....Kijk maar eens goed naar de hoeken van de foto's ... wazig tot en met!!
                            Ik laat Raynox links liggen nu...
                            Maar wat is behalve Fuji lenzen het alternatief??
                            --------------------
                            Nikon D70
                            AF-S Nikkor 18-70mm 3.5-4.5 G ED
                            Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph
                            CompactDrive PD7X 40 gb
                            Hoya UV Pro filters
                            Lowepro Rover AWII

Comment

Olympus! Zeer goede kwaliteit en nog betaalbaar, en sommige zijn 55mm dus passen zonder stepringen op de adaptertube van Fuji!!
                              Ikzelf heb van Polleke de WCON-08 breedhoek overgekocht en ben er zeer tevreden over (voorbeeldjes
                              Op www.b-300.com vind je er verschillende met prijsvermelding (U$A)

Comment

Working...
                              X