Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera..?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe camera..?

Hoi Anne,

de 350D is een hele goede keuze, of misschien zelfs de opvolger ervan de 400D.
    Prijzen kun je gemakkelijk goed vergelijken met:

Bij "digitale camers accessoires" kun je lenzen aanklikken en dan maar zoeken...
    En ook hier:

En dan merk je dat de Tamron 18-200 geen €450,- kost.

Ook kom je deze gemakkelijk gebruikt aan.

laten zoeken op Tamron 18-200 en het wordt feest

succes met je zoektocht en veel plezier met het resultaat.
    Adrie

PS bekijk deze advertentie eens:

(dit ben ík niet hoor...)

Comment

De Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro is naar het schijnt een heel goede lens voor zijn prijs, ze kost iets meer dan 200€. let er wel op dat je de APO-versie neemt, ik heb de niet-APO gehad en die was niet zo goed.

De Canon 350D is zeker een goed toestel om mee te beginnen en kost niet meer zoveel.
      aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...

doe ik dat lekker niet!

Comment

Anders kan je ook zoeken naar een 2dehands nikon d70(s)

je vind er veel voor 350 euro of voor iets meer maar dan met extra's

de nikon d100 of d50 kan natuurlijk ook.

Je zal zeker geen miskoop doen met één van die keuzes.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Iedereen hartstikke bedankt voor alle tips en links! Ik zal ze eens gaan bekijken..

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
          (en dit moet je X1,5 doen om te vergelijken met kleindbeeldformaat - dit wordt dan een 150-450mm, zoals je ziet een 3X zoom die toch een verder bereik heeft dan jouw Z3).
          Wat bedoel je hier precies mee? Dat het bereik verder is dan de Z3?
          Canon EOS 350D + 18-55 kit + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

Comment

Alle goedbedoelde dure tips ten spijt; geld groeit niet aan een boom. Zelfs voor een werkende man of vrouw is duizend of meer euro's niet altijd mogelijk.
            Een 350D is een goede camera waar je zeker geen spijt zult krijgen. Met de 400D in omloop is deze ook relatief goedkoop te krijgen.
            De kitlens is niet de beste, maar je kunt er ook goede foto's mee maken. Wees gerust. Tele is misschien geschikter, maar als je de camera eenmaal hebt kun je altijd weer verder sparen.
            Natuurlijk is Nikon ook mogelijk (D40 of een 'oude' D70)

Misschien moet je overwegen om tweedehands eens rond te kijken. Met name hier op de site komen regelmatig leuke dingen voorbij. Het voordeel is, dat je minder voor hetzelfde kwijt bent, en eventueel die tele er al bij kunt krijgen voor normaal een nieuwe camera. Nadeel is dan wel weer dat je met een kenner moet gaan kijken, zodat je geen kat in de zak koopt.
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anne123 Bekijk bericht
              Wat bedoel je hier precies mee? Dat het bereik verder is dan de Z3?
              Wel, jouw minolta Z3 heeft als grootste bereik 420mm wat dus minder is dan de 450mm (je moet niet naar de zoom-factor zien, wel naar het bereik (in kleinbeeld))
              Het bereik wil dus zeggen, zoveel te groter de brandpuntafstand, zoveel te dichter haal het onderwerp naar je toe.
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

@ Jdude: bedankt voor de uitleg

Ik ben vandaag nog nog eens in een winkel gaan rondkijken.. Ik denk wel dat ik de 350D wil aanschaffen, alleen vind ik het een nadeel dat het geen stabilisatie heeft... Als ik dus een zoomlens er bij zou kopen, zou het dan niet heel erg gaan bewegen?
                Op zich bibber ik niet snel met mijn handen, maar hoe verder je inzoomt hoe beter je het zal zien..
                Zal dit met het windhondenrennen niet (gedeeltelijk) op te lossen zijn met de sluitertijd goed in te stellen??
                Op de 400D zit volgens mij ook geen stabilisatie toch..?

Want verder zou ik wel voor de 350D willen gaan..

Alvast bedankt,

Anne

P.S. kan iemand mij ongeveer vertellen hoe lang zo'n accu mee gaat en of het klopt dat het aan de geheugenkaart zou liggen hoeveel foto's je binnen een bepaalde tijd kan maken?
                Canon EOS 350D + 18-55 kit + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

Comment

De beeldstabilisatie bij Canontoestellen is terug te vinden in de (dure) IS lensen. In feite zit de stabilisatie niet in de camera, maar in de lens zelf ingebouwd. Nadeel is dat je elke lens dus in een IS versie zou moeten kopen, maar blijkbaar zijn de meningen over IS verdeeld.

De Sony alfa 100 en de Olympus E-510 hebben beeldstabilisatie in de camera.

Zelf ben ik ook op zoek, maar ik zal toch voor de Cn 400D gaan. kwestie van de prijs toch een beetje haalbaar te houden.

Veel geluk met de camera die je aankoopt...
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                    De beeldstabilisatie bij Canontoestellen is terug te vinden in de (dure) IS lensen. In feite zit de stabilisatie niet in de camera, maar in de lens zelf ingebouwd. Nadeel is dat je elke lens dus in een IS versie zou moeten kopen, maar blijkbaar zijn de meningen over IS verdeeld.

De Sony alfa 100 en de Olympus E-510 hebben beeldstabilisatie in de camera.

Zelf ben ik ook op zoek, maar ik zal toch voor de Cn 400D gaan. kwestie van de prijs toch een beetje haalbaar te houden.

Veel geluk met de camera die je aankoopt...
                    Bedankt
                    Ik vind de verschillen tussen de 400d en 350d qua camera minder groot dan 't prijsverschil.. (tja, in hoeverre ik er wat van kan zeggen natuurlijk, maar aangezien mn budget 't liefst rond de 500 €, anders 600 is.. en ik wsl ook nog een andere lens er bij wil dan de kitlens die er bij zit..)
                    Ik dacht dus dat er bij de 400D wel stabilisatie zat ( ) maar nu dat niet zo is.. zou ik wel voor de 350D willen gaan.. Alleen vraag ik me dus af of het (in mijn geval) 'echt' belangrijk zal zijn. beeldstabilisatie..

Comment

Volgens verschillende gebruikers die ik ken, is de 350D een schitterende camera. Trouwens, IS komt vooral van pas bij een groot telebereik en lange sluitertijden. Volgens velen is dit ook op andere manieren op te vangen( tripod, extra steun tegen muur, etc...).

We zullen wel zien, ik ben even benieuwd als jij...

Trouwens goed dat je bij je prijsidee blijft, want in deze hobby kan je hoofd snel gek gemaakt worden door al die fantastische producten met al even fantastische prijzen. Bepaal je budget en hou je der aan, is mijn advies... al is die Canon 40D nog zo aantrekkelijk...
                      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                        Volgens verschillende gebruikers die ik ken, is de 350D een schitterende camera. Trouwens, IS komt vooral van pas bij een groot telebereik en lange sluitertijden. Volgens velen is dit ook op andere manieren op te vangen( tripod, extra steun tegen muur, etc...).

We zullen wel zien, ik ben even benieuwd als jij...

Trouwens goed dat je bij je prijsidee blijft, want in deze hobby kan je hoofd snel gek gemaakt worden door al die fantastische producten met al even fantastische prijzen. Bepaal je budget en hou je der aan, is mijn advies... al is die Canon 40D nog zo aantrekkelijk...
                        Tuurlijk heeft de stabilisatie meer nut bij lange(re) sluitertijden en/of groter telebereik. Maar ook bij de mindere heeft dit wel degelijk zijn nut. Of je het werkelijk nodig hebt? Neen, het is idd ook op te vangen door andere manieren (statief, leunen enz.). En bij de windhonden ga je idd vrij snelle sluitersnelheden moeten gebruiken waardoor het nut kleiner is. Dus staar je daar zeker niet op blind (maar het is wel een pluspunt)!
                        Ivm met het bepalen van je budget, hou je hier zeker aan, maar ga niet voor een body die je niet ligt, hier krijg je (veel) spijt van. Heb die fout ook gemaakt. Dus als de body je niet ligt, spaar dan eventueel langer maar ga voor ééntje die je wel ligt.

Verschillen tussen de 350d en 400d; de 350 is zeker niet slecht (trouwens, er is geen enkele dslr die slecht is). Maar de autofocus zou minder goed zijn (zeker actiefoto's) dan deze van de 400d. Ik weet wel niet wat het prijsverschil is en hoeveel beter deze is. Misschien dat mensen die ervaring hebben met beide toestellen en actiefoto's hierop een antwoord kunnen geven???
                        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Weer bedankt voor de reacties

Ik heb een aanbieding gezien bij www.bol.com voor de 350D voor €399 maar, het nadeel van bol.com is dat het geen vestiging heeft waar je naar toe kunt gaan als de camera binnen de garantieperiode kapot gaat..
                          Heeft iemand ervaring hier mee? Wat als 'ie kapot gaat, is er dan een goede service?
                          En na de garantieperiode, als de camera dan kapot gaat, zou ik die dan bij een andere fotografiezaak kunnen laten maken?

En dan ben ik natuurlijk nog steeds aan het twijfelen over de beeldstabilisatie

Comment

Ik heb een aanbieding gezien bij www.bol.com voor de 350D voor €399 maar, het nadeel van bol.com is dat het geen vestiging heeft waar je naar toe kunt gaan als de camera binnen de garantieperiode kapot gaat..
                            Heeft iemand ervaring hier mee? Wat als 'ie kapot gaat, is er dan een goede service?
                            En na de garantieperiode, als de camera dan kapot gaat, zou ik die dan bij een andere fotografiezaak kunnen laten maken?

In feite kun je een defecte camera bij elke fotoboer inleveren. De garantie is van Canon en niet van Bol.com.
                            Ik had die aanbieding ook al gezien. Ik zou zeggen, ga ervoor want voor minder kun je nergens een dergelijke camera krijgen - alleen tweedehands.
                            Dan kun je gewoon verder sparen voor een (misschien meer geschikte) lens, eventueel met IS als dat wenselijk is.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

Comment

Toen mijn Panasonic FZ5, aangekocht via Pixmania defect ging, verwees men mij door naar een officieel Panasonic Service-center in mijn buurt. 't Is zonder problemen in orde gekomen. Vermoedelijk zou het in jouw geval ook zo verlopen.

Comment

@ Jdude: bedankt voor de uitleg

Ik ben vandaag nog nog eens in een winkel gaan rondkijken.. Ik denk wel dat ik de 350D wil aanschaffen, alleen vind ik het een nadeel dat het geen stabilisatie heeft... Als ik dus een zoomlens er bij zou kopen, zou het dan niet heel erg gaan bewegen?
                                Op zich bibber ik niet snel met mijn handen, maar hoe verder je inzoomt hoe beter je het zal zien..
                                Zal dit met het windhondenrennen niet (gedeeltelijk) op te lossen zijn met de sluitertijd goed in te stellen??
                                Op de 400D zit volgens mij ook geen stabilisatie toch..?

Want verder zou ik wel voor de 350D willen gaan..

Alvast bedankt,

Anne

P.S. kan iemand mij ongeveer vertellen hoe lang zo'n accu mee gaat en of het klopt dat het aan de geheugenkaart zou liggen hoeveel foto's je binnen een bepaalde tijd kan maken?

Hey Anne,

ik ben nu ook een week in het bezit van de 350D (ook aan 399 euro kunnen kopen!) en ik zou zeggen ga ervoor!! Ik ben er heeeel tevreden van.
                                Ik heb geen ervaring met de 400D maar als beginner vind ik het heel positief dat ik 200euro (of zelfs meer) uitgespaard heb door een ouder model te kopen (volgens sommige wordt de 350D zelfs beter aanprezen dan de 400D). Die 200 euro kan ik (en jij dus zeker) later dan spenderen aan een nieuwe lens.

Met IS zou ik nie veel mee inzitten. Een hogere ISO lost bijvoorbeeld ook veel op en ik denk nie dat er veel ruis aan te pas komt dezer dagen.

Van de geheugenkaart is dit zeker waar! Vooral voor uw sportfotografie zou ik zorgen voor een snelle kaart. Dan wordt alles veel sneller verwerkt. De meeste winkels raden nu de "ultra II" aan (of zelfs al een extreme III, kan dit?).

groetjes
                                oickie

Comment

Working...
                                X