Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera..?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe camera..?

    Ik heb dan nog één vraag...
    Welke geheugenkaart kan ik het beste nemen?
    Er moet een geheugenkaart in van Compact Flash. Zou 2 GB genoeg zijn? (kun je daar zo'n 500 foto's mee maken?)

    Maar als ik kijk naar alle verschillende types.. Compact Flash Extreme III , Extreme IV, Ultra II, Ultimate 366x...
    Weet iemand welke 'het beste' is?
    Canon EOS 350D + 18-55 kit + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe camera..?

      Oorspronkelijk geplaatst door Anne123 Bekijk bericht
      Ik heb dan nog één vraag...
      Welke geheugenkaart kan ik het beste nemen?
      Er moet een geheugenkaart in van Compact Flash. Zou 2 GB genoeg zijn? (kun je daar zo'n 500 foto's mee maken?)

      Maar als ik kijk naar alle verschillende types.. Compact Flash Extreme III , Extreme IV, Ultra II, Ultimate 366x...
      Weet iemand welke 'het beste' is?
      Ik heb Ultra II en vind deze snel genoeg (ik moet nooit wachten en bestandsoverdracht loopt vrij vlot). Met de rest heb ik geen revaring. Ik denk dat je vooral voor je eigen moet uitmaken hoeveel je er aan wil spenderen. De snellere kaarten en de betere merken zijn duurder da is het.

      Met de 350D die 8MP heeft, raak je op hoogste kwaliteit (das dan rond de A3) wel aan +- 500 foto's met een 2 gig kaart.

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe camera..?

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Ik zou gaan voor eeen 2e hands Canon 20D, die doen in NL momenteel plm. 400€ , eventueel het kitlensje erbij of los voor een paar tientjes voor het dichtbij werk en voor het telewerk een Tamron 70-300 (135€ bij Konijnenberg)
        en dan heb je voor < 600 € een supersetje.
        Met die rennende honden heb je weinig aan stabilisatie....
        Koop geen tweedehands PRO toestellen : die zijn meestal aardig gebruikt!
        Een sluiter van een reflexcamera heeft een beperkte levensduur !

        En voor wat een nieuw toestel nog kost tegenwoordig....
        Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe camera..?

          Oorspronkelijk geplaatst door jld Bekijk bericht
          Koop geen tweedehands PRO toestellen : die zijn meestal aardig gebruikt!
          Een sluiter van een reflexcamera heeft een beperkte levensduur !

          En voor wat een nieuw toestel nog kost tegenwoordig....
          Een 20D is nauwelijks een PRO toestel te noemen.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe camera..?

            Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
            Een 20D is nauwelijks een PRO toestel te noemen.
            De meeste aangeboden 20D's in NL zijn gewoon door amateurs gebruikt en hebben maar een paar 1000 opnamen gemaakt.
            Paar weken geleden 1 gescoord voor 400€ zonder ook maar 1 zichtbaar gebruiksspoor, echt op het oog helemaal nieuw.
            In de sluiter heb ik wel vertrouwen.....

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe camera..?

              Bedankt voor de reacties allemaal!

              Ik heb net de 350D gehaald (mediamarkt, bol.com was uitverkocht), dus wie weet binnekort wat leuke foto's. Eerst een tijdje oefenen
              Canon EOS 350D + 18-55 kit + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

              Comment

              Working...
              X