Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale compactcamera gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digitale compactcamera gezocht

maar is wel een pak duurder, ik denk dat ik voor mijn behoefte wel toekomt met de R6.

heb net wat fotos ervan bekeken op picasa webalbums (je kan zoeken bij de communityfotos op de term ricoh R6) De fotos zijn echt van een goede kwaliteit, ook de macro's. Amai ! Ik ben alleszins overtuigd

Comment

@Allcazar: ruis boven isowaarde 64?? Hoe is dat mogelijk? Normaal bij compact toch geen ruis tot +- iso 400? En hoe bedoel je: dat is te verhelpen? Met ps dan ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanaat Bekijk bericht
        maar is wel een pak duurder, ik denk dat ik voor mijn behoefte wel toekomt met de R6.

heb net wat fotos ervan bekeken op picasa webalbums (je kan zoeken bij de communityfotos op de term ricoh R6) De fotos zijn echt van een goede kwaliteit, ook de macro's. Amai ! Ik ben alleszins overtuigd
        R6 zou voor mij ook volstaan... Die resultaten op picasa zijn echt wel goed voor zo een compact toestel. Die macro's zien er knap uit.

Als ik hem koop denk ik toch via pixmania te gaan, echt een geweldig scherpe prijs. Zeker als je dan nog een extra batterij en een geheugenkaartje bij neemt in een pakket...

Is er maar één persoon op dit forum die ervaring heeft met dat toestel?

Groeten,

Yidaki

Comment

ja idd pixmania, maar ik zou eerst wat anderen mensen hun mening willen horen dan, die er ervaring mee hebben. Van via pixmania te bestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ValerieB Bekijk bericht
            @Allcazar: ruis boven isowaarde 64?? Hoe is dat mogelijk? Normaal bij compact toch geen ruis tot +- iso 400? En hoe bedoel je: dat is te verhelpen? Met ps dan ofzo?
            Bij de meeste compactjes is de ruis al vrij goed zichtbaar op iso 200, en als je heel goed kijkt dan zal je op de lagere iso-waarden ook wel ruis vinden onder bepaalde omstandigheden. Op iso 400 zijn de foto's meestal nog bruikbaar, als je geen te grote afdruk wil laten maken.

Op het scherm zal de ruis ook wel eerder opvallen dan op een foto-afdruk.

De nieuwe compactjes gaan meestal tot iso 1600 of zelfs nog hoger, maar dat wil daarom niet zeggen dat die foto's er dan goed uitzien. Door de ruisonderdrukking zijn alle details weg, en toch zal er nog veel ruis in de foto zitten. Zelfs op een kleine afdruk (10x15cm) zal je de fouten zien.
            Die hoge iso staat er alleen maar op omdat dit voor hogere verkoopscijfers zorgt. Ze zeggen er niet bij dat de foto's op hoge iso eigenlijk totaal onbruikbaar zijn...

Als ik de reviews bekijk, dan is er de laatste 2-3 jaar geen echte verbetering merkbaar in dat segment, alleen het aaltal pixels is verhoogd, waardoor de ruis nog eerder zichtbaar wordt.

De belangrijkste verbetering komt niet van de sensors, maar wel de beeldstabilisatie die stilaan standaard aan het worden is bij de compact en prosumer-modellen. Op die manier kan de iso lager gehouden worden bij niet-bewegende onderwerpen, en daardoor zal de beeldkwaliteit onder bepaalde omstandigheden wel verbeteren.

Het heeft helemaal geen zin om een compact te kopen met meer dan 8 megapixels, want met meer pixels vergroten de beeldkwaliteit zeker niet. Je bent dan wel meer geld kwijt voor een camera die een slechtere beeldkwaliteit levert als je bijvoorbeeld de laatste-nieuwe 12-megapixel camera koopt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

@Black Bandit: vind jij deze camera dan het aanraden waard? Iso 200 is nog steeds iets anders dan 64... 64 is het allerlaagste dat je kan gaan bij deze camera dus dan heb je al heel veel licht nodig om een scherp beeld te krijgen, ... dan moet je praktisch al bijna altijd je flits gebruiken?

Comment

nee hoor valerie, als je kijkt op picasaweb dan zie je ook fotos gemaakt van dit toestel met een hogere iso. Of met minder licht, die ook nog zeer deftig zijn.

Comment

ja idd pixmania, maar ik zou eerst wat anderen mensen hun mening willen horen dan, die er ervaring mee hebben. Van via pixmania te bestellen.

Bij konijnenberg is hij trouwens niet meer beschikbaar.

Ik wacht nog even af maar ben zeker dat ik deze zal kopen!

Ik denk dat ik die pixmania toch ook een kans zal geven.

Nu hopen dat er nog R6 toestellen gemaakt worden aangezien er al een R7 op de markt is...

Comment

idd niet beschikbaar, maar zou hij ze niet kunnen bijbestellen?

Comment

Ik heb hem dan toch al gekocht! Via ebay!!!

Een gast die 10km van mijn deur woont had één exemplaar te koop, volledig nieuw, nog in de ongeopende verpakking. En dit voor een 'zacht' prijsje van 170€ Ik laat je binnen enkele dagen weten hoe hij is.

Comment

**** ! zalig !

laat me zeker weten hoe het zit met die ruis toestanden. Bij mij zal het nog een weekje duren vooralleer ik hem kan gaan kopen.

Comment

Ik heb ooit mijn printer (pixma MP800) bij pixmania gekocht, was toen meest interessante prijs en ben hem zelf gaan afhalen in Anderlecht.(AFHAALPUNT BRUSSEL 11, Charles Parentéstraat -1070 - Brussel ) Zeer vriendelijk maar enkel in "la langue de Voltaire." Nog geen problemen mee gehad dus hun service nog niet nodig gehad. Mijn broer bestelde een batterijtje voor z'n ixus en kreeg een verkeerde toegestuurd. (een veel duurder exemplaar van een videocamera, maar hij kon er niets mee doen...) Hoe hij ook mailde naar pixmania, geen antwoord. Hij heeft ze dan maar tweedehands verkocht en er uiteindelijk nog winst op gemaakt. Meestal zijn hun prijzen duurder dan konijn die volgens de meeste hier wel goede service geeft...
                          Flickr

Comment

Ikzelf heb ook een Canon Ixus 75, en ik ben hier toch heel tevreden over, de foto's zijn scherp genoeg vind ik en voor zo een klein cameratje kan het toch wel veel.

Deze foto heb ik er bv. mee getrokken

Comment

ahja, ziet er idd goed uit !! Maar toch verkies ik de ricoh R6

Comment

heb je hem al, yidaki ? de ricoh R6? laat me zeker weten hoe de fotos er uitzien !

Comment

Working...
                                X