Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale compactcamera gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digitale compactcamera gezocht

Fuji F31fd

Comment

hey ram,

bedankt voor de tip van die fuji, maar ik lees op dpreview dat dit toestel geen beeldstabilisatie is, dit is wel jammer. Ook leek het mij een verouderd toestel. Ik vond het niet terug op digicamshop.be. Wel vond ik er de F47d, maar deze heeft jammer genoeg ook geen beeldstabilisatie.

Is dit echt onmisbaar? Anders kan ik mss teruggaan naar mijn eerste keuze, de canon ixus 75.

Comment

die fuji is zeker de beste keuze voor binnenshuis en in het donker. Alle andere compacts hebben dan last van ruis.
        beeldstabilisator is volgens mij niet echt nodig tot ongveer 5Xzoom. Daarna is het zeker handig!
        Succes!

Comment

ah, bedankt

Comment

heb ondertussen nog wat research gedaan, die sony kreegt zeer uiteenlopende reacties, van goed tot zeer slecht. Kvertrouw het zaakje niet echt !?

Ik herinner mij dat ik ooit fotos heb genomen met een pentax optio S40, dit waren zeer deftige fotos naar mijn mening. Ik ben nu terug op zoek gegaan naar de site van pentax en zie dat ze ondertussen wat nieuwe modellen hebben.

De A40 lijkt me wel een degelijk toestel, wel net iets boven "budget" 279 eur.
            pentax

Daarom dacht ik voor de V10, of de S10, de S10 zit onder budget, misschien te goedkoop?

Maar ik weet dus dat pentax fotos vrij aardig zijn. Nu is het enkel kiezen tussen de V10, S10 of A40

Comment

Hey, ik volg je zoektocht op de voet! Ben namelijk zelf ook op zoek naar een (nieuw) digitaal compactje.

Ik had vroeger de Sony Cyber-Shot DSC-P72 en was er eigelijk erg gelukkig mee. Ben nu ook terug aan het twijfelen om eventueel die Cybershot W90 in huis te halen.
              Ik ken helaas veeeeel te weinig van fotografie om je raad te kunnen geven. Ik zoek gewoon een degelijk compacte camera met een goede prijs! Spijtig dat er niet zo iets bestaat als digitaaltje van het jaar

Laat je iets weten hoe je zoektocht verdergaat of afgelopen is?

Groeten,

Yidaki

Comment

haha blij een lotgenoot tegen te komen. Het aanbod is gewoon VEEL te groot !

Elk merk heeft gewoon zijn pro's en contra's. Meestal gebruik ik de site digicamshop.be of .nl om te kijken wat het aanbod is.

Een ding weett ik zeker, ik wil geen samsung. En ik verkies een camera met een beeldstabilisator.

Jammer dat canon dat niet heeft op zijn ixus 75.

Die sony W90 leek me idd een leuk alternatief, maar als je er op google'd dan lees je er soms zo uiterst negatieve commentaren over. Over de kwaliteit van de fotos, dat schrikt me wel af.

Ik had vroeger wat ervaring met pentax, de kwaliteit van die fotos waren naar mijn mening echt goed. Daarom ga ik verder zoeken in het gamma van pentax. (www.pentax.be) De A40 lijkt me hun vlaggenschip, 12mp en een mechanische stabilisator. Alleen net iets te duur. De V10 of S serie leek me anders ook wat.

Comment

Hallo. Ervaring met Sony (van mijn schoonbroer) is niet zo goed. Ik heb zelf een (in België) onvindbare Ricoh R3 gekocht begin 2006 voor net geen 200 euro. Tegenwoordig kan je al een Ricoh R6 vinden (zelfde concept, betere eigenschappen). Ik kan u verzekeren dat deze toestellen àlles in huis hebben om het te maken:

Pluspunten:
                  - 28-200 mm equivalente en lichtgevoelige lens
                  - electronische beeldstabilisatie
                  - (bijna) supercompact
                  - onwaarschijnlijke opstarttijd en reactietijd
                  - batterij die 300 shots meegaat
                  - supersnelle focus
                  - macro tot 1 op cm van het voorwerp

Negatieve punten:
                  - beeldkwaliteit van Ricoh: you love or you hate it (I love it!)
                  - ruis boven de 64 iso (maar, te verhelpen...)
                  - de knopjes voelen niet stevig (maar, zijn het wel!)

Ik heb dit toestel in combinatie met een stokoude Nikon 5400 en een Fuji F10. Ik vind de F31d of zelfs de F20 van Fuji zéér goede alternatieven! De F20 heeft geen beeldstabilisator, maar who cares als je een écht bruikbare 1600 ISO in huis hebt?

Ik ben met deze Ricoh in maart op safari geweest en ik kan u verzekeren dat ik herhaaldelijk de trotse bezitters van digitale SLR's het nakijken heb gegeven. Bepaalde foto's kunnen die toestellen gewoon niet nemen omdat ze te omvangrijk zijn, lenzen moeten wisselen, etc...

All
                  There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                  | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

ricoh, ik had daar al vaag iets van opgevangen, ik ga dat eens onderzoeken op google.

Comment

Bedankt! Om het nog iets moeilijker te maken welliswaar....

Comment

haha idd, nog wat moeilijker

maar die ricoh lijkt me idd ook iets goed, en heeft een scherpe prijs en een grote lens !

enig idee in welke betrouwbare onlineshop je dat kan bestellen?

is camerastore.nl betrouwbaar??

de R6 staat daar voor 229 eur
                        Last edited by Stefanaat; 6 november 2007, 20:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanaat Bekijk bericht
                          haha idd, nog wat moeilijker

maar die ricoh lijkt me idd ook iets goed, en heeft een scherpe prijs en een grote lens !

enig idee in welke betrouwbare onlineshop je dat kan bestellen?

is camerastore.nl betrouwbaar??

de R6 staat daar voor 229 eur

bij pixmania staat hij 222€

Als ik hem zou kopen is het ook bij een online shop.
                          Pixmania heeft wel altijd erg sterke prijzen, maar heb er al zowel erg pos als erg neg dinfgen over gelezen.
                          Konijnenberg is iets duurder voor dit model, maar daar zijn de meesten wel erg tevreden over de service.

Hoe zit dat trouwens met de 'gewone' garantie bij zo een online shop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Allcazar Bekijk bericht
                            Negatieve punten:
                            - beeldkwaliteit van Ricoh: you love or you hate it (I love it!)
                            - ruis boven de 64 iso (maar, te verhelpen...)
                            - de knopjes voelen niet stevig (maar, zijn het wel!)

Kan je eventueel nog iets verder vertellen wat je juist bedoeld met de beeldkwaliteit? Wat is daar zo speciaal aan?
                            En die ruis boven 64iso??? Wat bedoel je juist en hoe kan je dat verhelpen?

bedankt,

Groeten,

Yidaki.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yidaki Bekijk bericht
                              bij pixmania staat hij 222€

Als ik hem zou kopen is het ook bij een online shop.
                              Pixmania heeft wel altijd erg sterke prijzen, maar heb er al zowel erg pos als erg neg dinfgen over gelezen.
                              Konijnenberg is iets duurder voor dit model, maar daar zijn de meesten wel erg tevreden over de service.

Hoe zit dat trouwens met de 'gewone' garantie bij zo een online shop?
                              hmm ik verkies dan eigenlijk wel konijnenberg, hoor daar ook alleen maar positieve commentaar over. Het is 40 km van m'n deur en mijn vriedin wou haar daar ook een objectief kopen voor haar eos. Kan hem beter daar halen dan. Vertrouw pixmania ook niet super eigenlijk.

trouwens, buiten het verschil in megapixels en prijs, zijn er nog andere essentiele verschillen met de R7?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanaat Bekijk bericht
                                hmm ik verkies dan eigenlijk wel konijnenberg, hoor daar ook alleen maar positieve commentaar over. Het is 40 km van m'n deur en mijn vriedin wou haar daar ook een objectief kopen voor haar eos. Kan hem beter daar halen dan. Vertrouw pixmania ook niet super eigenlijk.

trouwens, buiten het verschil in megapixels en prijs, zijn er nog andere essentiele verschillen met de R7?
                                De kleur?

De R7 is ook voorzien van de Smooth Imaging Engine III processor... Die zou de ruis moeten onderdrukken.

Comment

Working...
                                X