Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is verstandig - aanschaf oud of nieuw model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat is verstandig - aanschaf oud of nieuw model

    Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
    Ik zou het (perikelen) nog eventjes met argusogen volgen, om dan bij opheldering de sprong te wagen.

    Anders blijf je met een wrang gevoel zitten denk ik.

    Wat men in februari/maart gaat uitbrengen zal ook wel kinderziektes hebben. De frustratie van een toestel dat niet naar behoren werkt is ook niet te onderschatten denk ik.

    1DmIII, 5D,....of wachten tot het voorjaar

    Het zijn zware beslissingen hé?
    het is niet zo dat mijn 20D ineens slecht is of niet voldoet, maar ik begin me aan enkele dingen te 'ergeren', enkele tekortkomingen die het toestel heeft. De lat is gewoon iets hoger komen te liggen, vandaar dat de stap naar een tweede, nieuwe body groot genoeg moet zijn.
    Misschien dat een tweedehands 5D soelaas kan bieden, tot de tijd rijp is voor de overstap naar een 1Dmk3 of een 5Dmk2...
    hmmm

    Misschien is het verstandigste: wachten.

    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

    Comment


    • #17
      Re: Wat is verstandig - aanschaf oud of nieuw model

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      hele kleine veranderingen waarvan de belangrijkste, denk ik, is dat bij de N-versie je de ISO waarde ziet staan in de zoeker...
      Die ISO weergave stond er zelfs al in de MKI uitvoering, het enige verschil tussen een MKII en een IIn versie is het grotere scherm en de ingebouwde picture styles.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #18
        Re: Wat is verstandig - aanschaf oud of nieuw model

        Ik was ook geïnteresseerd in de 1D MK III tot ik hem zag in de winkel. Het is veel te lomp en te zwaar. Daar kun je toch niet mee rondlopen ! Ik ben wel geen prof en heb de kwaliteit van dit toestel dus eigenlijk ook niet nodig. Ik wacht op de nieuwe 5D.

        Comment


        • #19
          Re: Wat is verstandig - aanschaf oud of nieuw model

          Oorspronkelijk geplaatst door mwo Bekijk bericht
          Ik was ook geïnteresseerd in de 1D MK III tot ik hem zag in de winkel. Het is veel te lomp en te zwaar. Daar kun je toch niet mee rondlopen ! Ik ben wel geen prof en heb de kwaliteit van dit toestel dus eigenlijk ook niet nodig. Ik wacht op de nieuwe 5D.
          Tussen de 1DIII en de 5D met extra grip en batterijen is er bijna geen verschil.

          Natuurlijk heeft de 5D het voordeel dat je die ook kan gebruiken zonder extra grip en zonder batterijen.

          De prijzen van de 5D worden in de VS nu bijna elke week verlaagd.
          Dit zou kunnen aanduiden dat de 5D einde reeks is.
          Of dit zou alleen kunnen aanduiden dat 2007 bijna einde reeks is.

          Zelf heb ik geen enkel probleem om een nieuwe Canon te kopen.
          Op het moment dat wij die kunnen kopen zijn er reeds tientallen reakties van gebruikers. Grote problemen zijn onmiddelijk bekend.

          Er zijn nu reeds 15 digitale Canon DSLR.
          En alleen de 1DIII had een heel ernstig probleem.

          Het probleem met de 1DIII is het eerste probleem waar Canon zoveel tijd voor nodig had om het te vinden en op te lossen.
          Maar uiteindelijk wordt het probleem dan toch opgelost.

          Jan.

          Comment

          Working...
          X