Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor cleaning: waar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sensor cleaning: waar?

    foutje..
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

    Comment


    • #17
      Re: Sensor cleaning: waar?

      Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
      foutje..
      Misschien gebruikt hij ook wel Scotch tape

      Grt,
      JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #18
        Re: Sensor cleaning: waar?

        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Toch: ik was mijn handen ook altijd voor dat ik ga plassen.
        OT .. en niet erna ?

        .. leuk maar irrelevant, je handen komen waar sensors nooit gaan (wow gelukkig maar!) en als je een even "omsloten" leven zou leiden als een sensor dan was dat wassen ervoor even nutteloos als preventieve sensor cleaning

        Comment


        • #19
          Re: Sensor cleaning: waar?

          Jongens, lees es alle post aandachtig, dan weet je waarom ik het woord 'preventief' heb gebruikt.

          Dus nu gelieve on topic te blijven!!

          Comment


          • #20
            Re: Sensor cleaning: waar?

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Toch: ik was mijn handen ook altijd voor dat ik ga plassen.
            Dar zit em nu juist het verschil tussen een bediende en een arbeider. Een arbeider wast zijn handen ervoor en een bediende erna.

            Hubert
            Ik was de mijn steeds in onschuld.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #21
              Re: Sensor cleaning: waar?

              Kanter,

              Je moet gewoon (net als de meesten onder ons) over de drempel heen om het de eerste keer zčlf te proberen, er is weinig aan (behalve wat angstzweet en hevige hartkloppingen ): 2 druppeltjes vloeistof op je swabje en voorzichtig te werk gaan. Als je je camera ergens binnen brengt kan er ook iets mis gaan, het zijn tenslotte nog altijd 'mensenhanden' die de job moeten klaren.
              It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

              Comment


              • #22
                Re: Sensor cleaning: waar?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
                Jongens, lees es alle post aandachtig, dan weet je waarom ik het woord 'preventief' heb gebruikt.

                Dus nu gelieve on topic te blijven!!
                even goed OT als OT .. je kan iets niet "preventief" schoonmaken dat is onzin of je begrijpt niet wat preventief betekent ? gut als je jezelf wast is dat dan om niet vuil te worden ? of omdat je vuil bent ? .. al leest men je post nu nog een millioen keren dat verandert er niets aan
                & BTW het is inzoverre (voor mij altans) niet off topic, iemand moest eens geloven dat men een sensor "preventief" kan kuisen .. sensor cleaning is zo, en in MHO, al riskant genoeg zonder dit soort rare hersenkronkel ...

                Comment


                • #23
                  Re: Sensor cleaning: waar?

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  even goed OT als OT .. je kan iets niet "preventief" schoonmaken dat is onzin of je begrijpt niet wat preventief betekent ? gut als je jezelf wast is dat dan om niet vuil te worden ? of omdat je vuil bent ? .. al leest men je post nu nog een millioen keren dat verandert er niets aan
                  & BTW het is inzoverre (voor mij altans) niet off topic, iemand moest eens geloven dat men een sensor "preventief" kan kuisen .. sensor cleaning is zo, en in MHO, al riskant genoeg zonder dit soort rare hersenkronkel ...

                  Hey Regelus, je moet het topic geen miljoen keer lezen, gewoon 1x aandachtig is goed genoeg

                  Als je dat hebt gedaan, zou je gelezen hebben dat ik dat graag zie hoe de sensor wordt gecleaned (als voorbeeld), zodat ik het later zelf kan doen, mocht er een stofje op komen. Dan moet ik het niet naar de winkel doen en wachten of zo.

                  Vandaag 'preventief'...

                  Nu is het doel van dit topic niet om te muggeziften over dat één woordje, maar meer te weten te komen over sensor cleaning.

                  Als het daarentegen toch zo belangrijk voor je is dat ik een ander woord gebruik, trakteer mij dan op een pint en overtuig mij dan, maar niet via dit topic

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sensor cleaning: waar?

                    Sensor kuisen, een makkie.

                    Canon 30D; Canon 300D; EF-S 18-55mm f/3.5-5.6; EF 24-70mm f/2.8L USM; EF 70-200mm f/2.8L USM; 580EX

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sensor cleaning: waar?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht



                      Hey Regelus, je moet het topic geen miljoen keer lezen, gewoon 1x aandachtig is goed genoeg

                      Als je dat hebt gedaan, zou je gelezen hebben dat ik dat graag zie hoe de sensor wordt gecleaned (als voorbeeld), zodat ik het later zelf kan doen,
                      LOL ! ha .. en dat moesten wij raden ??

                      troost u ik heb hier (en er buiten) al de topics over "sensor kuisen" zitten lezen .. en ik ga mij zo een "rolletje" tape kopen ..

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sensor cleaning: waar?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jonasti Bekijk bericht
                        Hola! Niet eens aan gedacht om eens YouTube te zoeken!


                        Thanks

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sensor cleaning: waar?

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          LOL ! ha .. en dat moesten wij raden ??

                          troost u ik heb hier (en er buiten) al de topics over "sensor kuisen" zitten lezen .. en ik ga mij zo een "rolletje" tape kopen ..
                          Nee, niet raden, gewoon goed lezen

                          Zie antwoord #8


                          En de link van Jonasti is een grote hulp

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sensor cleaning: waar?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jonasti Bekijk bericht
                            De man kuist dat gewoon in openlucht en draait lenzen af en aan terwijl de camera nog aan staat. Een echt schoolvoorbeeld.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sensor cleaning: waar?

                              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              De man kuist dat gewoon in openlucht en draait lenzen af en aan terwijl de camera nog aan staat. Een echt schoolvoorbeeld.
                              Niet te schatten wat die gast daar doet
                              Gewoon effe de zoekfunctie gebruiken en vindt hier een wereld aan informatie over 'sensor cleaning'.
                              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sensor cleaning: waar?

                                Altijd grappig die "kuis" draadjes . Ik moet zeggen dat ik me soms een soort neergestreken marsmannetje voel, de enige op de planeet die het gewoon geen punt vindt...
                                Ik wissel veel van lens en let er eigenlijk niet op hoe ik dat doe, soms raprap, wandelend,... en dan nog heb ik weinig stofproblemen... af en toe kuis ik eens en dat duurt dan 1' (ik weet niet hoe ik 5' lang aan kuisen zou kunnen besteden). Ook in de trekkingtent lukt dat perfect.
                                Ik zeg dit maar omdat ik denk dat er veel aankomende D-SLR shooters zijn die erdoor afgeschrikt worden terwijl dat voor niks nodig is. Eigenlijk zijn bij mij de stofproblemen gestopt door digitaal te gaan .

                                Kris

                                Comment

                                Working...
                                X