Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vliegtuigspotten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: vliegtuigspotten

    Beste "Vueling",
    Was ik nog vergeten met heel mijne uitleg : Om al die theorie eens te toetsen aan reeds genomen pic's, verwijs ik je naar : http://picasaweb.google.be/jan.wybouw/Vliegplein02/
    Dank voor 't vertrouwen, op voorhand.
    Jan.

    Comment


    • #17
      Re: vliegtuigspotten

      200 of 420.....n'importe Gleeke....."Chique prise" , mijne Jung !!!!! Dat is een feit.

      Jan, gewone amateur vliegtuigspotter.

      Comment


      • #18
        Re: vliegtuigspotten

        Oorspronkelijk geplaatst door jan.wybouw Bekijk bericht
        200 of 420.....n'importe Gleeke....."Chique prise" , mijne Jung !!!!! Dat is een feit.

        Jan, gewone amateur vliegtuigspotter.
        ?????
        Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

        Comment


        • #19
          Re: vliegtuigspotten

          Oorspronkelijk geplaatst door jan.wybouw Bekijk bericht
          200 of 420.....n'importe Gleeke....."Chique prise" , mijne Jung !!!!! Dat is een feit.

          Jan, gewone amateur vliegtuigspotter.
          Begrijp ik ook niet, waar slaagt dat op?

          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment


          • #20
            Re: vliegtuigspotten

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als je grote vliegtuigen wil fotograferen bij het landen en opstijgen, dan kom je met een 70-300 in de meeste gevallen wel toe. Op een vliegshow, waar er gewoonlijk niet zoveel van die heel erg grote 747's landen en opstijgen, heb je veel meer aan een Canon 100-400 of een Sigma 50-500.

            De Canon 100-400 L IS is zeker in het voordeel bij propellervliegtuigen, door de beeldstabilisatie is het veel gemakkelijker om met een wat langere sluitertijd te werken waardoor er nog beweging in de propeller zit (1/200 - 1/250sec, voor helikopters kan het nodig zijn om een nog langere sluitertijd te gebruiken).
            Met de Sigma 50-500 op 500mm zal je bij 1/200sec een veel kleinere kans hebben op scherpe foto's dan met de Canon 100-400 L IS.

            Ik ben zelf geen spotter, maar sinds een paar jaar maak ik foto's op de fly-in te Malle, die foto's mogen ook gebruikt worden door de vliegclub, en daarom krijg ik daar ook wat meer "bewegingsvrijheid" dan de gewone spotters (die achter de afsluiting moeten blijven). Tijdens die weekends zit de 100-400L IS bijna altijd op de camera, alleen voor de stilstaande vliegtuigen gebruik ik een kortere lens.
            Volledig mee ééns. Ik zou ook voor de Canon 100-400 L IS gaan.
            Kost wel iets meer, maar daar heb je zoveel mogelijkheden mee.
            Ik heb al een paar keer naar een airshow geweest, met de 70-200 al dan niet met 1.4 extender kom je gewoon te kort. Zowel met mijn 350D als mijn 5D.
            In Zaventem zal het nog wel te doen zijn.
            Voor een beginnende vliegtuigspotter (voor de foto's dan) is een 400D en een 100-400 L IS een mooie combinatie waar je nog jaren plezier van zal hebben.
            Canon EOS 5D met 3KG glas
            https://reisforum.net

            Comment


            • #21
              Re: vliegtuigspotten

              Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
              Begrijp ik ook niet, waar slaagt dat op?

              Is gewoon bestemd voor Gleeke met z'n "Kerkhofblommen"-foto's, waaraan nog het gedicht van G. Gezelle aan toegevoegd is voor de literairen (Ik citeer Gleeke z'n woorden), of ben ik abuis ? Sorry dan, Mannekes.

              Comment


              • #22
                Re: vliegtuigspotten

                Oorspronkelijk geplaatst door jan.wybouw Bekijk bericht
                Is gewoon bestemd voor Gleeke met z'n "Kerkhofblommen"-foto's, waaraan nog het gedicht van G. Gezelle aan toegevoegd is voor de literairen (Ik citeer Gleeke z'n woorden), of ben ik abuis ? Sorry dan, Mannekes.


                Kerkhofbloemen vliegen niet door de lucht hoor,
                Voor alle zekerheid ben ik nog even naar mijn geposte fotos gaan kijken en ze lijken echt wel meer op vliegtuigen dan op kerkhofbloemen.je moet mijn fotos wel erg slecht vinden

                Je zinnetje "ik citeer Gleeke z'n woorden" zullen dan wel totaal niet van toepassing zijn, janneke zag eens pruimen hangen kan ik nog maar G Gezelle gaat met toch te ver

                Mvg
                Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                Comment


                • #23
                  Re: vliegtuigspotten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gleeke Bekijk bericht
                  Kerkhofbloemen vliegen niet door de lucht hoor,
                  Voor alle zekerheid ben ik nog even naar mijn geposte fotos gaan kijken en ze lijken echt wel meer op vliegtuigen dan op kerkhofbloemen.je moet mijn fotos wel erg slecht vinden

                  Je zinnetje "ik citeer Gleeke z'n woorden" zullen dan wel totaal niet van toepassing zijn, janneke zag eens pruimen hangen kan ik nog maar G Gezelle gaat met toch te ver

                  Mvg
                  Nogmaals excuus, "Gleeke", ik moet je verwisseld hebben met iemand anders, excuus, excuus.....Is dat genoeg ? Ondertussen gevonden : Kerkhofblommen was en is van BD "Devid" hier op de site. ook m'n verontschuldigingen aan "Devid". Ik herhaal : Alles, maar dan ook alles, geeft volledig de Allerzielensfeer weer......Proficiat Devid !
                  Gleeke, Je prise van dat "zwart" vliegtuig (en front) is magnifiek, Man, echt !
                  En begin nu niet van : nee, Janneke, dat was donkergroen en geen zwart, ha, ha !
                  Vriendelijke groeten niettemin op deze maandagmorgen.
                  Jan.
                  Last edited by jan.wybouw; 12 november 2007, 09:07.

                  Comment


                  • #24
                    Re: vliegtuigspotten

                    He,
                    Geen Probleem hoor, ik voel me totaal niet aangevallen of dergelijke hoor,vond het eerder grappig daarom ook de komische noot in mijn reply's

                    Mvg
                    Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                    Comment


                    • #25
                      Re: vliegtuigspotten

                      ik val uit de lucht voor iedereen maandag
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #26
                        Re: vliegtuigspotten

                        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                        ik val uit de lucht voor iedereen maandag
                        www.devid.be - natuur & landschappen - Kerkhofblommen : zegt je dat niets Devid ?
                        Wel daar ben ik gaan zien en stond versteld van de Allerzielensfeer, die van je foto's uitging.....
                        That's it. Ik sta op maandag met mijn 2 benen op de grond ( 't Kerkhof, misschien ? )
                        Welgemeende vriendelijke groeten.
                        Jan.

                        Comment


                        • #27
                          Re: vliegtuigspotten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gleeke Bekijk bericht
                          ...knip...
                          200mm


                          Mvg
                          ik vind dit een héél fraaie foto, bijna abstracte kunst. Ik had nooit een vliegtuig op deze manier bekeken, en ik vind dit esthetisch bijzonder geslaagd.
                          erik, Nikon materiaal

                          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                          Comment


                          • #28
                            Re: vliegtuigspotten

                            thx Erik
                            Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                            Comment


                            • #29
                              Re: vliegtuigspotten

                              sorry verkeerd topic
                              Last edited by thomEHEHspotter; 6 april 2011, 18:47. Reden: verkeerd topic

                              Comment


                              • #30
                                Re: vliegtuigspotten

                                Ik ben persoonlijk heel content van de sigma 120-400mm,
                                maar ik denk dat een combinatie van een goeie 200mm lens, of 300mm lens met een 1,5X of 2,0X converter ook zeer mooie resultaten kan leveren...
                                Wel zien dat de autofocus blijft werken...

                                Waar ik wel zeker van ben is dat een 200 mm te kort komt, zeker op airshows ed.
                                300mm moet voldoende zijn om te spotten (aan de draad) zeker voor civiel, militair hangt er vanaf hoe dicht je geraakt...

                                (probleem met mijn sigma, verliest autofocus op zowat elke converter)

                                Hier een foto op 380mm met de sigma http://i742.photobucket.com/albums/x...-EBST/fb15.jpg
                                Hier een op 200mm met mij 55-200mm VR http://i742.photobucket.com/albums/x...T/DSC_0347.jpg
                                Last edited by C. Ruben; 6 april 2011, 19:30.
                                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                                Comment

                                Working...
                                X