Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic fz50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Panasonic fz50

    72 dpi is de standaard voor internetbeelden
    Je hebt dus de instellingen van je computer zo staan, maar van welk programma?

    Comment


    • #17
      Re: Panasonic fz50

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      72 dpi is de standaard voor internetbeelden
      Je hebt dus de instellingen van je computer zo staan, maar van welk programma?
      Awel, bijvoorbeeld met photoshop staat er 72 dpi bij image size. Ook
      als ge gewoon bij eigenschappen kijkt en dan summary/samenvatting.
      En op dezelfde manier staat er bij die oude ixus-foto's 180 dpi

      Comment


      • #18
        Re: Panasonic fz50



        Er is geen enkel toestel dat zijn fotos maakt op basis van dpi. Dus in de handleiding van je FZ50 ga je er uiteraard niks over vinden. Een fototoestel rekent in beeldgrootte: zoveel pixels op zoveel. Punt.
        Het gaat hier dus duidelijk over een PC of Mac programma en de instellingen daarvan.

        Dus eerste vraag: Heb jij die 180 van je Ixus niet ooit zelf ingesteld en je foto's zo opgeslagen?

        Die 72 dpi kan misschien wel standaard in Photoshop staan (voor nieuwe foto's die nog niet zijn bewerkt en opgeslagen met gewijzigde imagesize, maar dat is met het oog op beeldbewerking, die je toch op je scherm doet. Of niet? En op je scherm kan je inzoomen of uitzoomen. Of niet soms?

        Vraagje: hoeveel megapix bedraagt je foto?
        Stel 3600x2700 is 9,7 Mp, dan is vlug uit mijn hoofd gerekend de foto 50cmx37,5cm groot op 72 dpi op je scherm, 18x13cm op 200 dpi en 12cmx9 op 300 dpi.

        Comment


        • #19
          Re: Panasonic fz50

          Ik vermoed dat 't een standaard instelling is. Bij mij staat elke foto die ik open in Photoshop ook in 72 dpi. Als je'm saved kan je dat natuurlijk wel veranderen
          Canon

          Comment


          • #20
            Re: Panasonic fz50

            Jaja, je kan nog steeds inzoomen in photoshop. Ook in windows photo viewer enzo. Maar is 't wel normaal dat er ook 72 dpi staat bij de jpg zelf? (rechtermuisklik, eigenschappen)
            Ik heb al eens een grote afdruk laten maken en die zag er super uit, maar met 72 dpi zou dat toch niet waar zijn dan?
            Er staat dus iets verkeerd in m'n instellingen Hoe verander je dat dan...
            Met m'n ixus heb ik nooit iets ingesteld van dpi of resolutie. Die stond standaard op 1600 x 1200 en dat gaf 180 dpi.
            Al heel erg bedankt voor de reacties

            Comment

            Working...
            X