Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 54 zonder TTL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz 54 zonder TTL

    hallo,

    ik heb nu reeds geruime tijd een Metz 54 in combinatie met een Olympus E20, en ben er zeer tevreden van wanneer ik in TTL-mode werk, maar wanneer ik overschakel op Automatisch (de flits bepaalt dan zelf wanneer er genoeg licht is aan de hand van iso en diafragma etc) vallen de resultaten toch wat tegen. Zijn er mensen die gelijkaardige problemen hebben en er misschien een oplossing voor weten? Ik weet wel dat ik op TTL verder zou kunnen werken, maar 'k wil de flits ook met andere camera's (zonder TTL) gebruiken.

    Bedankt alvast,
    Merijn

  • #2
    Ik heb eveneens dezelfde vaststelling op deze stand met mijn S2. Maar eerlijkheidshalve flits ik bijzonder weinig en al helemaal niet op sport. Dat laat ik over aan 'pers-fotografen' waar licht meer belang heeft dan kleur.
    Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

    Comment


    • #3
      De auto modus werkt alleen goed in A/S/M modus, in P werkt het niet echt lekker, die is beter voor gewoon TTL.
      Canon EOS-10D
      Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
      Canon 28-135 IS
      Canon 50mm f1.8 mk 1
      Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
      2x Metz MZ54-3 flash

      Comment


      • #4
        Ik heb het probleem in alle standen. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n flits kwalitatief mindergoed zou zijn dan mijn oude flits, waar bijna niets aan in te stellen was ...

        Merijn

        Comment

        Working...
        X