Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Euopa besliste zonet de prijs van de EOS 400D te laten dalen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Euopa besliste zonet de prijs van de EOS 400D te laten dalen

Als je een digitaal fototoestel koopt, dan weet je dat de prijs nadien nog wel zal zakken, of je zou de aankoop moeten doen op het ogenblik dat ze een uitverkoop houden omdat de opvolger al een tijdje in de winkels ligt.

Je kan dus blijven wachten, en een "oud" toestel kopen aan de laagste prijs, of je kan er een kopen op het ogenblik dat je zelf wil. Als je blijft wachten, dan kan je geen foto's maken.
    En dan zie je later toch het laatste nieuwe toestel in de winkels liggen en wil je dat weer hebben, en kan je weer wachten tot de prijs gezakt is (dan blijf je wachten, en maak je nooit foto's).

Als je nu een supersnelle pc koopt, dan ben je er ook zeker van die die na een half jaar heel wat goedkoper zal zijn...

Ik denk dat de 400D in het voorjaar 2 jaar "oud" is, en dan is het mogelijk dat er weer een opvolger komt. Maar dat wil niet zeggen dat die zoveel beter is, dat je met een 400D plots geen mooie foto's meer kan maken.

Profiteer dus gewoon van de prijsverlaging, en koop een 400D als je die wil. Dan kan je meteen beginnen fotograferen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      sja .. ik heb een smak meer betaald voor mijn "rotte" 400D half maart laatstleden .. ben ik nu bekocht op de prijs ? (alleszins wel op de kwaliteit van het toestel !)
      Wat is er mis met de kwaliteit van een 400D? Heb dit toestel zelf gehad en was een prima toestel.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Wat is er mis met de kwaliteit van een 400D? Heb dit toestel zelf gehad en was een prima toestel.
        systematische onderbelichting, slecht gecalibreerd (te donker) belichtingsmeting onbetrouwbaar, levert andere waarden af (met 18% grijs referentie) naargelang brandpuntsafstand of type lens of omgevingslicht. Dynamisch bereik schijnt electronisch geplafoneerd op ong 80% van het volledig bereik, valt meest op bij meer licht. Canon 3rd party hersteldiensten schijnen geen idee te hebben dat het probleem bestaat (zeggen ze !) noch hoe ze het moeten oplossen. Toestel ingestuurd na heilige? belofte dat ze het konden oplossen, aan de luizige calibratie is niets gedaan .. enkel het dynamisch bereik niet lineair? "uitgerokken" .. tot 110% deze keer ? zo lijkt het wel .. resultaat: nog steeds een rotte 400D ..
        enfin ... als ik ze nog wat houd is ze verouderd en kan ik ze weggooien en een instamatikske kopen, dat maakt sowieso en in 't algemeen betere fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          snip ...
          Ik denk dat de 400D in het voorjaar 2 jaar "oud" is, en dan is het mogelijk dat er weer een opvolger komt. Maar dat wil niet zeggen dat die zoveel beter is, dat je met een 400D plots geen mooie foto's meer kan maken.

Profiteer dus gewoon van de prijsverlaging, en koop een 400D als je die wil. Dan kan je meteen beginnen fotograferen.
          Xti/400D announced 24 augustus 2006 .. een turnover van 12 tot max.18 maanden wordt wel heel erg kort door de bocht in deze business he ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Canon Euopa besliste zonet de inkoopprijs van de EOS 400D body voor haar dealers te laten dalen met een € 50,- Euro exclusief btw
            Maar een liter halfvolle melk is 50% duurder geworden.

Comment

De mijne heeft een jaar geleden 699 EUR gekost
              In verhouding met de lenzen die ik ondertussen heb bijgekocht (en ik ben een zuinige mens) vind ik dat niet teveel
              De teller is de eerste 10.000 voorbij, ik kan rustig verder schieten, hij zal hopeloos verouderd zijn voor hij versleten is, en dan heeft hij 1,4 ct per foto gekost
              Ik ben er heel tevreden van voor zijn geld, zoals de meesten denk ik, want er is er maar één die er blijkbaar zijn hele leven door laat vergallen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                niet, da's mijn perceptie
                lol , ik had het eigenlijk over de 50euro prijsverlaging
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Als je een digitaal fototoestel koopt, dan weet je dat de prijs nadien nog wel zal zakken, of je zou de aankoop moeten doen op het ogenblik dat ze een uitverkoop houden omdat de opvolger al een tijdje in de winkels ligt.

Je kan dus blijven wachten, en een "oud" toestel kopen aan de laagste prijs, of je kan er een kopen op het ogenblik dat je zelf wil. Als je blijft wachten, dan kan je geen foto's maken.
                  En dan zie je later toch het laatste nieuwe toestel in de winkels liggen en wil je dat weer hebben, en kan je weer wachten tot de prijs gezakt is (dan blijf je wachten, en maak je nooit foto's).

Als je nu een supersnelle pc koopt, dan ben je er ook zeker van die die na een half jaar heel wat goedkoper zal zijn...

wijs gesproken
                  EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                  https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Working...
                  X