Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Total recall 1DmkIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Total recall 1DmkIII

Tja , wat kunnen we hier op zeggen en allemaal bedenken.

Triestig van Canon .

Nog steeds geen officiele mededeling naar hun klanten toe , Winkels en shops krijgen dan in de UK weer blijkbaar wel enige info .
    De Consument die al een x aantal toestellen kocht , blijft nog steeds in de kou staan .
    Zou het niet beter geweest zijn van Canon om eerst deze toestellen terug te roepen en te herstellen ipv diegene ze nog moeten gaan verkopen ? blijkbaar niet want dan valt hun verkoop langer stil van de MKIII.
    Ik moet zeggen , dat ik rond dit probleem er stilletjes aan mijn buik van vol krijg .
    Canon stelt mij in deze zaak enorm teleur , gelukkig heeft Nikon waarschijnlijk ,want ook dit valt nog af te wachten een deftig tegenoffensief op gang gezet met hun nieuwe range toestellen , zodat ze bij Canon deftige concurentie mogen verwachten ditmaal .
    Als MKIII en 40D bezitter vraag ik me bv ook nog het volgende af , hoe kan het dat de 40D autofocus op de liveview heeft en een toestel dat 3x zoveel kost de MKIII niet , dat kon ook op dat toestel , maar dat wilden ze dan houden tot de volgende versie , en dan voelen ze de hete adem van Nikon , en kan het op de 40D.
    Nu om te gaan zeggen , ik verkoop morgen al mijn Canon spul en ga naar Nikon , dat is ook wat ver gezocht , maar ik moet bekennen dat dit nog nooit in mijn gedachte is opgekomen behalve de laatste dagen .
    Ik hoop dat Canon hier eindelijk na maanden met een deftige oplossing gaat komen , want ik kan me voorstellen dat er een pak andere mensen zijn die deze gedachten al veel langer hebben .Ik kijk in elk geval uit naar de opvolger van Nikon´s D2Xs , want de D3 gaan vergelijken met de MKIII gaat niet op , deze moet vergeleken worden met de 1DS MKIII en als deze van Nikon is orde is hebben ze een straat voorsprong op Canon in die range.
    Verder starte ik destijds volgende tread op .
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=164560
    Dit met de bedoeling om nog andere MKIII eigenaars hun menig te horen , blijkbaar was ik daar de enige die het AF probleem ooit tegenkwam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
      Nu om te gaan zeggen , ik verkoop morgen al mijn Canon spul en ga naar Nikon , dat is ook wat ver gezocht , maar ik moet bekennen dat dit nog nooit in mijn gedachte is opgekomen behalve de laatste dagen .
      Als je de internationale forums volgt zie je er regelmatig overstappen, maar dat zullen waarschijnlijk freaks zijn die enkel het beste materiaal willen.
      Over een half jaar dacht canon nog de alleenheersers te zijn in dit segment, dat is ondertussen serieus verandert. Hopelijk zijn ze wakker geschut en zal er nu vlug een oplossing of een duidelijk standpunt komen.

Comment

Als MKIII en 40D bezitter vraag ik me bv ook nog het volgende af , hoe kan het dat de 40D autofocus op de liveview heeft en een toestel dat 3x zoveel kost de MKIII niet , dat kon ook op dat toestel , maar dat wilden ze dan houden tot de volgende versie , en dan voelen ze de hete adem van Nikon , en kan het op de 40D.
        Op de 40D zit geen AF in de LiveView. Waar haal je dat?

Dave
        pixelpusher

Comment

Denk je nu echt dat Nikon anders zou handelen,Rudy?Daar is ook weinig communicatie als er problemen zijn maar worden deze na verloop van tijd (als ze veel voorkomend en veel aandacht krijgen) ook verholpen.En ik kan het Nikon/Canon...niet echt kwalijk nemen.De verkoop moet doorgaan,zwart op wit zeggen dat er fouten gemaakt zijn kan aanleiding geven tot gerechtszaken...Zolang ze uiteindelijk de problemen oplossen,de onderdelen vervangen...dat is het belangrijkste.

Wacht af wanneer en waar je je MKIII moet binnendoen,laat dat onderdeeltje vervangen en geniet van je MKIII (net al ik) want het is een geweldige camera
          Last edited by roadrunner; 31 oktober 2007, 10:07.
          Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

Dave
            De 1DsIII heeft dit ook niet.
            Ik veronderstel dat de 1D reeks en de 40D/5D nog steeds, zoals vroeger, in afzonderlijke afdelingen worden ontwikkeld.

@Tubbs:
            Nu er eindelijk na maanden een oplossing is zijn we weer niet tevreden.

Ik zou niet verwachten dat Canon alle reeds verkochte 1DIII kan wijzigen in de eerstvolgende 5 werkdagen.

En je kan de D3 vergelijken met de 1DsIII of met de 1DIII of zelfs met de 5D of 40D maar de D3 is het (duurdere) alternatief van de 1DIII.

Jan.

Comment

Dave

Nee ????? awel dan nodig ik u uit om bij mij is te komen kijken , maar ik zal mischien ne speciale gekregen hebben van canon .

Natuurlijk zit die daarop .

Comment

Nee ????? awel dan nodig ik u uit om bij mij is te komen kijken , maar ik zal mischien ne speciale gekregen hebben van canon .

Er zit misschien geen permanente AF op de liveview van de 40D maar AF is inderdaad wel degelijk mogelijk!
                EOS 80D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Ik veronderstel dat de 1D reeks en de 40D/5D nog steeds, zoals vroeger, in afzonderlijke afdelingen worden ontwikkeld.

@Tubbs:
                  Nu er eindelijk na maanden een oplossing is zijn we weer niet tevreden. .
                  jawel hoor Jan , maar dat ze dan duidelijk zijn en een termijn meegeven.

Ik zou niet verwachten dat Canon alle reeds verkochte 1DIII kan wijzigen in de eerstvolgende 5 werkdagen. .
                  Nee natuurlijk niet , maar voor een toestel van die prijsklasse zou het wel moeten na 5 maand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bisebaer Bekijk bericht
                    Er zit misschien geen permanente AF op de liveview van de 40D maar AF is inderdaad wel degelijk mogelijk!
                    dedju , ik dacht dat ik een exclusief exemplaar had , en Canon speciaal voor mij een extrake had gedaan , maar gij hebt ook zo ene dan

Comment

@Tubbs:
                      Nu er eindelijk na maanden een oplossing is zijn we weer niet tevreden.

Ik zou niet verwachten dat Canon alle reeds verkochte 1DIII kan wijzigen in de eerstvolgende 5 werkdagen.

En je kan de D3 vergelijken met de 1DsIII of met de 1DIII of zelfs met de 5D of 40D maar de D3 is het (duurdere) alternatief van de 1DIII.

Jan.
                      Een oplossing voor het probleem? Er is nog altijd geen bewijs geleverd dat die ook werkt, indien Canon zo overtuigd is waarom hebben ze dan nog geen enkel toestel met de hardwarefix laten uittesten door een ervaren fotograaf?
                      Indien er daadwerkelijk een recall komt van de verkochte toestellen zal ik alsnog zeer terughoudend zijn de mijne op te sturen totdat bewezen is dat het 100% werkt Mijn vertrouwen in Canon is op dit moment heel laag, vooral omdat de release van hun nieuwe 1DsIII voor de deur staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                        Een oplossing voor het probleem? Er is nog altijd geen bewijs geleverd dat die ook werkt, indien Canon zo overtuigd is waarom hebben ze dan nog geen enkel toestel met de hardwarefix laten uittesten door een ervaren fotograaf?
                        Indien er daadwerkelijk een recall komt van de verkochte toestellen zal ik alsnog zeer terughoudend zijn de mijne op te sturen totdat bewezen is dat het 100% werkt Mijn vertrouwen in Canon is op dit moment heel laag, vooral omdat de release van hun nieuwe 1DsIII voor de deur staat
                        Eindelijk tenminste ne slimme mens die doorheeft wat ik bedoel

Comment

Een oplossing is niet noodzakelijk een goede oplossing.
                          En dat Canon deze oplossing niet laat testen door RG zegt alleen iets over Canon.

Indien er daadwerkelijk een recall komt van de verkochte toestellen zal ik alsnog zeer terughoudend zijn de mijne op te sturen totdat bewezen is dat het 100% werkt
                          Als je een goedwerkend toestel opstuurt is de kans groot dat je meer (en andere) problemen hebt na dan voor.
                          Beter alle anderen even laten voorgaan.

Mijn vertrouwen in Canon is op dit moment heel laag, vooral omdat de release van hun nieuwe 1DsIII voor de deur staat
                          Mijn vertrouwen in Canon is ALTIJD heel laag.
                          Telkens opnieuw als ik weer eens wat geld aan Canon moet geven.

Maar ik denk niet dat dit anders zou zijn bij gelijk welk ander merk.
                          Zelfs niet bij Nikon.

Jan.
                          Last edited by Jan_10D; 31 oktober 2007, 12:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bisebaer Bekijk bericht
                            Permanent of niet, de AF op de LiveView is geen AF op de LiveView. Er is gewoon voorzien dat ge met een enkel knopke uw spiegel terug omhoog klapt en focust. Maar dat is geen AF tijdens LiveView.

Enkel de nieuwe Nikons hebben een extra AF functie (contrast-AF) die werkt terwijl LiveView actief is. Maar die is trager dan phase-detection AF die in de AF sensoren zitten en heeft meer weg van de functie in compactjes en is een software functie die door een firmware upgrade ook in de Canons ingestoken kan worden, als ze zouden willen.

Maar ik zit er niet op te wachten hoor.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Permanent of niet, de AF op de LiveView is geen AF op de LiveView. Er is gewoon voorzien dat ge met een enkel knopke uw spiegel terug omhoog klapt en focust. Maar dat is geen AF tijdens LiveView.

Enkel de nieuwe Nikons hebben een extra AF functie (contrast-AF) die werkt terwijl LiveView actief is. Maar die is trager dan phase-detection AF die in de AF sensoren zitten en heeft meer weg van de functie in compactjes en is een software functie die door een firmware upgrade ook in de Canons ingestoken kan worden, als ze zouden willen.

Maar ik zit er niet op te wachten hoor.

Dave
                              Dave ,

Als ge op de 40D de live view aanzet en hij staat niet scherp , dan gaat hij zelf scherpstellen op het onderwerp als ge de ontspanknop indrukt .
                              Wat is dit dan ??? kan uwe MKIII dat dan????? de mijne niet zenne ?????
                              Is het dan ni erg dat dit niet op een toestel zit dat 3x zo duur is ?????
                              Natuurlijk zouden ze dat kunnen op de MKIII met een simpele firmware update .
                              Gaan ze dat doen ????? Nee ik denk het niet , waarom doen ze het wel op een toestel van een lagere klasse 2 maand later ............ Omdat ze de hete adem van Nikon in hun nek voelen , kijk ik ben al jaren een echte Canon fanaat maar blijf aub toch is een beetje objectief .
                              Jij zit er mischien niet op te wachten , maar anderen mischien wel .

Comment

Ik denk dat Canon er zelf nog niet uit is (terug on-toppic, total recall), ik denk dat ze idd een aantal toestellen hebben kunnen vasstellen waar het probleem zich voordoet. Ik denk echter niet dat ze momenteel in staat zijn om te oordelen waar het mis gaat in de productie, dus kunnen ze ook niet bepalen welke series van toestellen het probleem ondervinden. Het feit dat ze momenteel geen Mark III toestellen meer leveren is volgens mij een duidelijk teken.

Ik vraag mpe dan ook af hoe dat Canon met zoveel zekerheid kan garanderen dat dit probleem zich niet gaat voordoen in de nieuwe 1Ds ? Tenzij natuurlijk indien het hoofdzakelijk te maken heeft met het aantal foto's per seconde welke moet gehaald worden....
                                Canon met glas...

Comment

Working...
                                X