Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Total recall 1DmkIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Total recall 1DmkIII

Efkes mijn bedenking maken.

Zovelen weten nu wat er mis is met de MKIII , 1ne Pipo schrijft zoiets op een forum op het net , en half europa weet ineens meer dan Canon zelf .

Ook zijn er dan nog gasten die beginnen lachen dat er MKIII bezitters zijn die nooit een af probleem hebben ondervonden , ondertussen ook al bevestigd door de bekende bronnen dat het niet voor alle MKIII´s zal zijn

Degene die er het meeste van weten zijn de mensen die nog nooit een MKIII vast gehad hebben en er zeker zelf geen hebben

Ook nog een raar gegeven , bij Canon Belgium zelf weten ze van niks idem dito bij CPS en idem dito bij Etbass , toch wel raar dat er hier dan zoveel under cover mensen zitten die veel meer weten

Als het zo blijft verder gaan , dan ga ik straks nog in mijn broek doen van het lachen

Kan er mij soms iemand een officiele bevestiging geven of laten zien van Canon world wide met deze bevestiging

Want ik begin echt heel nerveus te worden nu

Comment

Niet in uw broek doen, Tubbs da's ni proper. Ge kunt anders mss eens naar de Nikon D3/D300 topics gaan kijken waar een paar ingenieurs ook al alles over deze toestellen weten ("uit goede bron vernomen..."). Dan sta je versteld dat mensen die een topic willen opstarten over ERVARINGEN (lees dus eigenaars) hier kun katten beginnen sturen.
      Website: http://www.d-eye.be

Comment

Eerst en vooral is Rob Galbraith een gerespecteerde fotograaf die niet zomaar iets uit zijn mouw schud. En als hij beweerd dat Chuck Westfall, Director of Media & Customer Relationship voor Canon's Consumer Imaging Group, bevestigd dat er een probleem is, dan is dat ook niet uit de lucht gegrepen.

Ik heb zelf een MkIII, nog van Juni dit jaar, en ik heb al veel shots out-of-focus gehad, maar ik heb dit nog nooit kunnen toeschrijven aan de body. Het was eerder mijn eigen onkunde of de fout in m'n 24-70L die ondertussen opgelost is (lees: electronica vervangen).

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Eerst en vooral is Rob Galbraith een gerespecteerde fotograaf die niet zomaar iets uit zijn mouw schud. En als hij beweerd dat Chuck Westfall, Director of Media & Customer Relationship voor Canon's Consumer Imaging Group, bevestigd dat er een probleem is, dan is dat ook niet uit de lucht gegrepen.

Ik heb zelf een MkIII, nog van Juni dit jaar, en ik heb al veel shots out-of-focus gehad, maar ik heb dit nog nooit kunnen toeschrijven aan de body. Het was eerder mijn eigen onkunde of de fout in m'n 24-70L die ondertussen opgelost is (lees: electronica vervangen).

Dave
          Daar gaat het niet over he
          Dit draadje van RG kennen we al langer .
          Chuck Westfall of beter nog Canon World wide waar zijn die hun bevestigingen dat er sommige toestellen een probleem vertonen aan de submirror nog niks van gezien , al wel vele ingeneurs op de verschillende forums die al veel meer weten

Comment

nog wat extra lectuur :

The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!

erwin

Comment

Beste mensen, laat ons het einde van de maand afwachten tegen dan zullen we wel weten hoe het allemaal precies in elkaar zit vooraleer er nog een onnodige verhitte discusie ontstaat.

Vriendelijke groeten, Jean-Pierre

Comment

Hi Gents,

Volgens verschillende bronnen op dpreview, heeft cannon alle niet verkochte 1DmkIII's teruggenomen van de dealers...
                En daarenboven zouden de leveringen van nieuwe exemplaren momenteel stopgezet zijn.
                (hoewel konijnenberg nog steeds stock aangeeft voor België)

Het rare hieraan is, als Canon weet welke Camera's een fout aan de sub-mirror hebben, waarom roepen ze dan niet enkel deze serienummers terug?
                Deze zijn langs buiten op de verpakking te zien, dus perfect mogelijk.
                Dit laat mij denken dat Canon blijkbaar niet kan zeggen welke toestellen het defect hebben en welke niet, wat dan uiteindelijk toch in een total recal gaat eindigen.
                Want ik kan mij goed voorstellen dat als ik al een 1DmkIII moest hebben (ik ben aan het wachten tot de problemen opgelost zijn), ik hem voor alle zekerheid toch maar teruggestuurd zou hebben, ook al heb ik het probleem nooit ondervonden.

Maar dat is ook maar mijn gedacht

groetjes
                David
                David Goovaerts
                Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiger-Master Bekijk bericht
                  Hi Gents,

Volgens verschillende bronnen op dpreview, heeft cannon alle niet verkochte 1DmkIII's teruggenomen van de dealers...
                  En daarenboven zouden de leveringen van nieuwe exemplaren momenteel stopgezet zijn.

Het rare hieraan is, als Canon weet welke Camera's een fout aan de sub-mirror hebben, waarom roepen ze dan niet enkel deze serienummers terug?
                  Deze zijn langs buiten op de verpakking te zien, dus perfect mogelijk.
                  Dit laat mij denken dat Canon blijkbaar niet kan zeggen welke toestellen het defect hebben en welke niet, wat dan uiteindelijk toch in een total recal gaat eindigen.
                  Want ik kan mij goed voorstellen dat als ik al een 1DmkIII moest hebben (ik ben aan het wachten tot de problemen opgelost zijn), ik hem voor alle zekerheid toch maar teruggestuurd zou hebben, ook al heb ik het probleem nooit ondervonden.

Maar dat is ook maar mijn gedacht

groetjes
                  David
                  Hier in Alkmaar bij http://www.cameraland.nl/ zijn er voldoende in voorraad. Ik was daar gisteren en er lagen er naar mijn inschatting zeker een stuk of zeven. Deze zijn niet terug genomen door Canon. En hem was ook nog geen terugroepactie van Canon bekend. Hij had er veschillende verkocht en bij hem was er geen een terug komen met het probleem. Hij kon wel de verhalen van het probleem.
                  Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiger-Master Bekijk bericht
                    Hi Gents,

David
                    En zijn die bronnen betrouwbaar Kijk er is zeker iets gaande bij Canon , maar wacht beter op de officiele berichten ipv gissingen .
                    Ik kan u garanderen en met 100% zekerheid zeggen Canon Belgie heeft op dit oogenblik nog geen enkele bevestiging gekregen van enige actie .
                    Ik wil nog even verduidelijken op DIT OOGENBLIK .
                    Het is zelfs zo ver dat ze morgen de osaka firmware 1.1.1 op mijn toestel gaan zetten om te proberen , dus zijn we nog een eindje weg van een difinitieve oplossing ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                      En zijn die bronnen betrouwbaar Kijk er is zeker iets gaande bij Canon , maar wacht beter op de officiele berichten ipv gissingen .
                      Ik kan u garanderen en met 100% zekerheid zeggen Canon Belgie heeft op dit oogenblik nog geen enkele bevestiging gekregen van enige actie .
                      Ik wil nog even verduidelijken op DIT OOGENBLIK .
                      Het is zelfs zo ver dat ze morgen de osaka firmware 1.1.1 op mijn toestel gaan zetten om te proberen , dus zijn we nog een eindje weg van een difinitieve oplossing ??
                      Ik heb hetzelfde verhaal gekregen op de Canon EOS experience in Brussel
                      Canon met glas...

Comment

toch enigszins aalsluitend op .. :

gr,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
                          Hier in Alkmaar bij http://www.cameraland.nl/ zijn er voldoende in voorraad. Ik was daar gisteren en er lagen er naar mijn inschatting zeker een stuk of zeven. Deze zijn niet terug genomen door Canon. En hem was ook nog geen terugroepactie van Canon bekend. Hij had er veschillende verkocht en bij hem was er geen een terug komen met het probleem. Hij kon wel de verhalen van het probleem.
                          Die terugroepactie zal wel weer een apeverhaal zijn want Canon heeft vrijdag alweer een pallet afgeleverd bij ons en ze werken allemaal perfect.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Aan een pallet kan dan ook niet veel verkeerd zijn...
                            Website: http://www.d-eye.be

Comment

Vandaag staat er op dpreview.com het volgende :
                              Canon + enkele lenzen

Comment

Ik ben er klaar mee.

Comment

Working...
                                X