Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Total recall 1DmkIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Total recall 1DmkIII

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ze hebben het zeker niet gedaan met de 400D onderbelichtingsproblemen .. ze blijven het straal ontkennen maar ze "herstellen" het wel zonder kosten, vreemd toch dat ze een niet bestaand problem gratis weten te en willen herstellen ? .. haha .. omerta !!
    Ik vandaag met een vertegenwoordiger van Canon gesproken (op een "mini-beurs"), en hij beweert dat er geen recall komt voor de mkIII. Volgens hem heeft het probleem niets te maken met de body, maar enkel met enkele "oude" lenzen.

Ik zeg niet dat dit noodzakelijk waar is, dit is blijkbaar de boodschap van Canon naar haar klanten toe.
    Canon met glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaveMoi Bekijk bericht
      Ik vandaag met een vertegenwoordiger van Canon gesproken (op een "mini-beurs"), en hij beweert dat er geen recall komt voor de mkIII. Volgens hem heeft het probleem niets te maken met de body, maar enkel met enkele "oude" lenzen.

Ik zeg niet dat dit noodzakelijk waar is, dit is blijkbaar de boodschap van Canon naar haar klanten toe.
      Dit is 1 van de heel vele boodschappen van Canon.

Om 10 beelden per seconde te halen is het noodzakelijk dat de lens deze snelheid kan volgen.
      Maar zowat alle testen worden uitgevoerd met de EF 300 f2,8 IS.

Als er een probleem zou zijn dan blijft iedereen dat maar ontkennen.
      Er is ook geen officiele bevestiging van Canon dat er een probleem is.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Dit is 1 van de heel vele boodschappen van Canon.

Als er een probleem zou zijn dan blijft iedereen dat maar ontkennen.
        Er is ook geen officiele bevestiging van Canon dat er een probleem is.

Jan.
        waarom heb ik nu een heel sterk "déja vu" gevoel ?.. ik ken het, ik ben er al een oneindig aantal maal mee om de oren geslagen bij mijn contacten met Canon .. ze hebben duidelijk hun eigen "omerta" op alle echelons .. boezemt niet erg veel vertrouwen in

Comment

Veel van die mannen beweren ook bij hoog en bij laag dingen die ze zelf geloven maar die daarom niet altijd waar zijn. Veel van die mannen zijn ook niet werknemers van Canon maar bvb van de invoerder of van ETB en die weten ook maar net genoeg om hun eigen ding te kunnen doen maar die zijn niet 'in the know'. Maar daar gaan ze natuurlijk niet voor uitkomen.

De uitleg die Rob op zijn site geeft is voor mij voldoende om een meer plausibele verklaring voor het probleem te vinden: dat de tweede spiegel die het beeld naar de AF sensor weerkaatst bij zo'n snelle operatie misschien niet ten volle 100% terugklapt tussen elke shot om de AF zijn werk te laten doen. Het is een cruciaal onderdeel en als daar het probleem zou zitten dan wordt het zoiezo vervangen van dat onderdeel en dan zal Canon dat ten gepasten tijde in een procedure formuleren en dan zullen ze pas bij ETB weten wat er te doen valt.

Eerder dan dat is al wat je hoort van die mannen larie en apekool.

Ik heb nog niet zo lang geleden zo'n typ gesproken ivm dat probleem met m'n 24-70L: er was niks aan de lens gebeurd, buiten dan een paar onderdelen die zogezegd kapot waren maar waar ik nooit iets van ondervonden had. Toen hij mijn MkIII zag verklaarde hij dat de lens afgesteld was voor een 5D, niet voor een MkIII en dat dat nooit vermeld was (intern communicatieprobleempje bij hun) en dat ze 'm opnieuw moeten "afregelen". In de praktijk kwam het erop neer dat ze de electronica vervangen hadden en toen was ze wel in orde.

Dave
          Last edited by GroovBird; 21 oktober 2007, 16:48.
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            snip...
            Het is een cruciaal onderdeel en als daar het probleem zou zitten dan wordt het zoiezo vervangen van dat onderdeel en dan zal Canon dat ten gepasten tijde in een procedure formuleren en dan zullen ze pas bij ETB weten wat er te doen valt.
            snip ....
            Dave
            Hoop en bid .. voor de 400D heb ik het uit betrouwbare Canon bron dat er een speciale procedure/software is die Nationale Canon vestigingen eind mei, begin juni bekomen hebben uit Japan en die ze geacht worden te verdelen aan hun hersteldiensten. Bij ETB weten ze, begin augustus nog van toeten noch blazen, vreemd he .. ik heb ondanks het feit dat ze zeggen dat die procedure niet bestaat toch mijn toestel voor nazicht/herkalibratie ingestuurd en hun "afregeling/gepruts" bevestigt alleen maar wat ze zeggen .. ze weten er van toeten noch blazen .. misschien dat ze voor een duurder toestel wat meer achter de vodden gezeten worden, gok er maar op
            .. en BTW De Canon vestigingen in Europa doen al evenzeer alsof hun neus bloedt .. tel uit je winst !

Comment

waarom heb ik nu een heel sterk "déja vu" gevoel ?.. ik ken het, ik ben er al een oneindig aantal maal mee om de oren geslagen bij mijn contacten met Canon .. ze hebben duidelijk hun eigen "omerta" op alle echelons .. boezemt niet erg veel vertrouwen in
              Dit is geen Canon probleem.

Dit is een algemeen probleem en iedereen doet eraan mee.

De bedoeling is om de imago schade te beperken en zoveel mogelijk winst te blijven maken.
              En ondertussen zo vlug mogelijk, en vooral zo goedkoop mogelijk , een oplossing te zoeken, bij voorkeur in de software.

Als het probleem nu definitief wordt opgelost dan denk ik niet dat er blijvende schade is opgetreden.
              Maar veel langer kan het allemaal niet blijven duren.
              Stel je het risico voor dat Canon nu loopt als ook deze oplossing opnieuw geen oplossing is.

Jan.

Comment

Denk je niet dat een politiek van meer openheid tov van de klant een betere binding is dan een volgehouden strategie van te doen alsof hun neus bloedt ?
                Als men bvb ziet wat een hoop deining die "onderbelichting" heeft veroorzaakt tussen de klanten enkel en allen omdat Canon geen kleur wil bekennen.
                Wat mij betreft is de 400D alleszins mijn allerlaatste Canon geweest, dit soort "dienstverleneing" pik ik gewoon niet voor een toch niet zo goedkoop "consumers" produkt .. en voor de duurdere toestellen ligt het IMHO nog een stuk gevoeliger !
                JMHO

Comment

Ik ken twee mensen met een 400D, en ze zijn allebei content en spreken niet van onderbelichting.

Als Canon publiek gaat beweren dat er iets mis is met dat product, gaan er veel met hun toestel terug terwijl er misschien niets aan de hand is.

Openheid is één ding, maar sommige zaken handel je best voorzichtig af. Je wil ook geen paniek zaaien.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Denk je niet dat een politiek van meer openheid tov van de klant een betere binding is dan een volgehouden strategie van te doen alsof hun neus bloedt ?
                    Als men bvb ziet wat een hoop deining die "onderbelichting" heeft veroorzaakt tussen de klanten enkel en allen omdat Canon geen kleur wil bekennen.
                    Wat mij betreft is de 400D alleszins mijn allerlaatste Canon geweest, dit soort "dienstverleneing" pik ik gewoon niet voor een toch niet zo goedkoop "consumers" produkt .. en voor de duurdere toestellen ligt het IMHO nog een stuk gevoeliger !
                    JMHO
                    Het is minder eenvoudig dan het lijkt.
                    Zelfs met een perfect werkend produkt hebben heel wat gebruikers toch problemen.
                    Een aantal gebruikers heeft nooit problemen omdat het produkt anders wordt gebruikt.
                    En ook de concurrentie kan misbruik maken van de openheid.

Elk nieuw produkt kan een aantal problemen hebben die tijd vragen om op te lossen en die mogelijk zelfs nooit worden opgelost.

Als je dus beslist om een nieuw produkt te kopen dan moet je daar vanaf de eerste dag rekening mee houden.
                    Alleen als er geen gebruikers problemen worden gemeld na 6 maanden is het produkt betrouwbaar.

En hiervoor is er geen enkel verschil tussen een 400D en een 1DsIII.

Jan.

Comment

Er moet uiteraard ook rekening gehouden worden onder welke omstandigheden dat het probleem zich voordoet. Als er enkel een probleem is bij warm weer van 40 graden of meer in combinatie met 10 fps kan ik me best inbeelden dat een heel deel van de gebruikers dit probleem zelden of nooit zullen tegenkomen. Aan de andere kant is het wel zo dat Canon dit toestel aanprijst voor zijn 10 fps capaciteit. Indien er een productie probleem is, denk ik dat Canon wel zal moeten ingrijpen, vooral omdat de 1D reeks gericht zijn naar de pro's.
                      Canon met glas...

Comment

Als er meer bekend is omtrent een oplossing, kan het zijn dat ik mijn toestel binnenstuur voor herstelling onder garantie. Ook als ik zelf het probleem ogenschijnlijk nooit vaststel.

Als ik later hem weer wil verkopen (wat ooit nog wel zal gebeuren), dan wil ik positief kunnen antwoorden op de vraag of 'm hersteld was voor dit probleem.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Ik ken twee mensen met een 400D, en ze zijn allebei content en spreken niet van onderbelichting.

Als Canon publiek gaat beweren dat er iets mis is met dat product, gaan er veel met hun toestel terug terwijl er misschien niets aan de hand is.

Openheid is één ding, maar sommige zaken handel je best voorzichtig af. Je wil ook geen paniek zaaien.

Dave
                          alsof Canon niet weet dat er mogelijks problemen zijn met bepaalde reeksen van hun productie ? komaan zeg, als ze zo slordig zijn met het bijhouden van de montagegegevens van hun assemblage lijnen dan koop je beter een Medion camera, daar weet je dat er een risico bestaat en in de meeste gevallen krijg je nog een nieuwe als er wat aan scheelt. probeer dat eens bij Canon
                          Nu was het "Jan Publiek" die de kat de bel aan bond ! "Achter 't gat" geven ze toe dat ze het probleem kennen en het gratis herstellen .. wie houdt er hier wie voor de gek denk je ?
                          Trouwens een duidelijke stellingname eventueel met de serienummers van de betrokken toestellen vermijdt zeker dat iedereen paranoid gaat zitten doen en zich afvragen of zijn toestel nu een probleem heeft of niet gevolgd door het insturen voor "reparatie" van perfect werkende toestellen .. lees er dpreview maar op na hoeveel mensen er twijfelen of zelfs niet te overtuigen zijn dat er een probleem is met sommige toestellen ..
                          Wacht maar af hoe ze het probleem met de 1DmkIII zullen tacklen ..

Comment

alsof Canon niet weet dat er mogelijks problemen zijn met bepaalde reeksen van hun productie ? komaan zeg, als ze zo slordig zijn met het bijhouden van de montagegegevens van hun assemblage lijnen dan koop je beter een Medion camera, daar weet je dat er een risico bestaat en in de meeste gevallen krijg je nog een nieuwe als er wat aan scheelt. probeer dat eens bij Canon
                            Nu was het "Jan Publiek" die de kat de bel aan bond ! "Achter 't gat" geven ze toe dat ze het probleem kennen en het gratis herstellen .. wie houdt er hier wie voor de gek denk je ?
                            Trouwens een duidelijke stellingname eventueel met de serienummers van de betrokken toestellen vermijdt zeker dat iedereen paranoid gaat zitten doen en zich afvragen of zijn toestel nu een probleem heeft of niet gevolgd door het insturen voor "reparatie" van perfect werkende toestellen .. lees er dpreview maar op na hoeveel mensen er twijfelen of zelfs niet te overtuigen zijn dat er een probleem is met sommige toestellen ..
                            Wacht maar af hoe ze het probleem met de 1DmkIII zullen tacklen ..
                            Compleet naast de kwestie van wat ik beweerde, imho. Probeer je nu een tegenargument aan te brengen of gewoon een reply op mijn post om je eigen indruk nog eens weer te geven?
                            pixelpusher

Comment

huh ? weet je nog wel wat je geschreven hebt ?

trouwens je argument dat twee 400D bezitter tevreden zijn zegt hoegenaamd niets .. misschien beseffen ze het niet eens dat hun camera mogelijk een probleem heeft, ik ken honderden computergebruikers die niet beseffen dat hun computer een probleem heeft, gewoon omdat ze denken dat het zo moet .. so what ?
                              .. en gut zeg .. als de consument al niet meer kritisch mag zijn ??? wat krijgen ze dan op den duur door de strot geramd ? ik ben er 100% voor dat fabrikanten door hun gebruikers onder de kont getrapt worden ivm met de kwaliteit van hun producten, dan blijven die fabrikanten tenminste wakker .. de tijd van "hou ze dom dan blijven ze braaf" is al een tijdje voorbij hoor ..
                              Last edited by Guest41; 22 oktober 2007, 14:37.

Comment

huh ? weet je nog wel wat je geschreven hebt ?

trouwens je argument dat twee 400D bezitter tevreden zijn zegt hoegenaamd niets .. misschien beseffen ze het niet eens dat hun camera mogelijk een probleem heeft, ik ken honderden computergebruikers die niet beseffen dat hun computer een probleem heeft, gewoon omdat ze denken dat het zo moet .. so what ?
                                .. en gut zeg .. als de consument al niet meer kritisch mag zijn ??? wat krijgen ze dan op den duur door de strot geramd ? ik ben er 100% voor dat fabrikanten door hun gebruikers onder de kont getrapt worden ivm met de kwaliteit van hun producten, dan blijven die fabrikanten tenminste wakker .. de tijd van "hou ze dom dan blijven ze braaf" is al een tijdje voorbij hoor ..
                                Wat ik geschreven heb is dat je niet altijd van de daken moet roepen dat er een bepaald probleem is dat zich beperkt tot een paar gebruikers, om te vermijden iedereen zich geroepen voelt om zich slachtoffer te voelen terwijl dat misschien onterecht is. Het is een delicate balans, dat ten minste al.

Of heb je nog nooit van de dioxinecrisis gehoord? Is er iemand ooit ziek geworden? Of echt ziek geworden van de coca-cola? Ik herinner mij nog de containers vol "slechte" coca cola door een geval van massahysterie.

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X