Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D Mark vs 40D - verschil AF & sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1D Mark vs 40D - verschil AF & sportfotografie

    Ik heb een 1D MK III en een 30D. 40D heb ik nog niet in mijn handen gehad, maar gaat ongetwijffeld nog wel komen.

    Wat ik mis in dit verhaal is dat de zoeker van een 1D groter is en dat er daardoor meer licht binnenkomt. Hoe meer licht, des te sneller en accurater de autofocus.

    Die van een 1D MK III is retesnel, mits de juiste lenzen gebruikt worden. Absolute snelheid heb je voor paarden denk ik niet nodig. Dat gaat toch iets langzamer als bijvoorbeeld gemotoriseerde sporten of de bewegelijkheid van voetbal.

    Comment


    • #17
      Re: 1D Mark vs 40D - verschil AF & sportfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door fotojeroen Bekijk bericht
      Wat ik mis in dit verhaal is dat de zoeker van een 1D groter is en dat er daardoor meer licht binnenkomt. Hoe meer licht, des te sneller en accurater de autofocus.
      Als ik die redenering door trek dan zou dat dus willen zeggen dat de AF op een 1Ds (een MKII bvb) per definitie veel sneller is dan deze op een 1D (ook een MKII bvb) ... omdat er daar nog meer licht in de zoeker binnenkomt.

      Dat van dat meer licht dat binnenkomt, ging dat niet over lichtsterkere lenzen ipv over een grotere zoeker? Ik denk dat je die twee dingen hier door mekaar gooit.
      DigiCam

      Comment


      • #18
        Re: 1D Mark vs 40D - verschil AF & sportfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door fotojeroen Bekijk bericht
        Ik heb een 1D MK III en een 30D. 40D heb ik nog niet in mijn handen gehad, maar gaat ongetwijffeld nog wel komen.

        Wat ik mis in dit verhaal is dat de zoeker van een 1D groter is en dat er daardoor meer licht binnenkomt. Hoe meer licht, des te sneller en accurater de autofocus.

        Die van een 1D MK III is retesnel, mits de juiste lenzen gebruikt worden. Absolute snelheid heb je voor paarden denk ik niet nodig. Dat gaat toch iets langzamer als bijvoorbeeld gemotoriseerde sporten of de bewegelijkheid van voetbal.

        Zoeker en autofocus hebben helemaal niks met mekaar te maken.

        Comment


        • #19
          Re: 1D Mark vs 40D - verschil AF & sportfotografie

          Ik haal lichtsterke lenzen en grotere zoeker niet door elkaar.
          Scherpstellen komt niet van de zoeker, maar er valt toch ook meer licht op het af-screen

          Comment


          • #20
            Re: 1D Mark vs 40D - verschil AF & sportfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door fotojeroen Bekijk bericht
            Scherpstellen komt niet van de zoeker, maar er valt toch ook meer licht op het af-screen
            Dat "meer licht" dat op de AF valt heeft toch niks te maken met de grootte van de sensor (of het nu een 1.6, 1.3 of ff is). De lensmount is even groot. De spiegel is wat kleiner bij een 1.6 dan bij een 1.3 of FF maar de AF zit toch in het midden?

            AF snelheid heeft vooral te maken met de technologie van de AF sensoren, met de hoeveelheid licht dat door de lens valt en met de snelheid van de AF processing. Daarnaast moeten de AF signalen nog omgezet worden naar het focussysteem van de lens (en ook hier kan dat gaan van snel naar traag).

            En geloof mij : je 1DIII zal veel sneller AF-en dan de nieuwe 40D, maar ook dan de FF 5D... en bij deze laatste valt veel meer licht in de zoeker dan bij de MKIII
            DigiCam

            Comment


            • #21
              Re: 1D Mark vs 40D - verschil AF & sportfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Als je de canon forums gevolgd hebt zul je wel weten dat hij zijn bevindingen eerst getoetst heeft met de canon users. Is in feite heel positief over dit toestel en juicht het toe dat de IQ van dit toestel fel verbetert is toz van de 30D. Komt zelfs op het niveau van de Sony A100.
              Lol misschien wou hij dezelfde blunders niet begaan. Maar je laatste zin zegt al genoeg eigenlijk
              Heeft nooit geschreven dat de Sony A100 goed presteert op hoge ISO's integendeel.
              Oh jawel hoor misschien zat jij toen nog niet in die fora maar hij heeft een hele tijd volgehouden dat de sony's en minolta's zeker evengoed waren als al hun concurrenten. Het is maar goed dat hij dat niet meer durft. Alhoewel hij zeker wel weer iets zal vinden om hetzelfde te verklaren indien nodig.

              Comment


              • #22
                Re: 1D Mark vs 40D - verschil AF & sportfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

                Als snelle focus een must is, is de 1D een aanrader (pro AF systeem) of nog beter de Nikon D3, of voor een zachtere prijs de Nikon D300 welke hetzelfe AF systeem van de D3 heeft.
                Heb jij deze dan al is naast mekaar getest of ben je zo maar weer wat aan het brabelen , van daar gelezen en ginder gehoord ? ik verkondig zulke zaken niet voor ik het zelf ondervonden heb

                Comment


                • #23
                  Re: 1D Mark vs 40D - verschil AF & sportfotografie

                  Is nog onbevestigd.

                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                  En ook dit is Canon.
                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 1D Mark vs 40D - verschil AF & sportfotografie

                    *****Bericht hier verwijderd en verplaatst naar http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=184302*****
                    Last edited by jpjp; 18 oktober 2007, 10:39.

                    Comment

                    Working...
                    X