Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Laat 'm toch proeven van dat groenere gras aan de overkant
    Ik heb de switch gemaakt en de MKIII bevalt me best.Ik ruil hem niet om voor een andere camera van welk merk dan ook
    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
      Ik heb de switch gemaakt en de MKIII bevalt me best.Ik ruil hem niet om voor een andere camera van welk merk dan ook
      Ook niet voor een 1Ds M3 ??
      Canon met glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaveMoi Bekijk bericht
        1dm3 is toch een ander type (sportcamera) dan 1dsm3 (alles buiten sport?)

Comment

Nu doe je me toch een beetje twijfelen...
          Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
            1dm3 is toch een ander type (sportcamera) dan 1dsm3 (alles buiten sport?)
            Dat de MKIII enkel voor sport is is een beetje achterhaald.Lees de specs eens fatsoenlijk door.Voor mij is het een goede allround camera. Zeer goede hoge ISO's vertrekkende vanaf ISO 50,prachtige kleuren,liveview die prima werkt voor macro...,snelle AF voor sport maar die kan je ook gebruiken voor andere doeleinden,goed dynamisch bereik voor oa landschappen,trouwfoto's (pas een trouwer gedaan en geen uitgebrande delen,ook niet op ISO 3200)...
            Last edited by roadrunner; 12 oktober 2007, 19:20.
            Danny's Photosite

Comment

Ik heb zowel de 5D als de 1D mark IIN en die laatste wordt morgen verkocht. In de plaats schaf ik me een tweede 5D aan. Waarom? Omdat ik, zoals mijn nick al aangeeft, overwegend concertfotografie doe, en de 5D zonder meer de beste camera is die ik voor die toepassing OOIT heb gehad. En er zijn er wat de revue gepasseerd hoor: Nikon D1, D1H, D1X, D2H, D2Hs, D2X, D2Xs, Canon 1D mark IIN,... De sublieme ruis-signaalverhouding, de full-frame zoeker (niet meer door een 'sleutelgat' loeren!, wat een genot), het geringe gewicht, de gebruiksvriendelijkheid ( voor de 1D-serie heb je 14 vingers nodig ), de échte brandpuntsafstand van de lenzen... kortom: een supercamera. Zie als voorbeeld de beelden van 'The Police', bij 'evenementen'. That says it all... Rapjes kopen, zo'n 5D, die nu met de cashback van 200 euro belachelijk goedkoop is geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                voor de 1D-serie heb je 14 vingers nodig ),
                Ik heb inderdaad gehoord dat voor de Mark II series het gebruiksgemak niet echt top is. De Mark III is daarin sterk veranderd, geen 5 knoppen meer tergelijk inhouden terwijl je het wieltje met je neus moet draaien om van ISO setting te veranderedn . Nee serieus nu, de Mark III is echt wel gebruiker vriendelijk met zijn menu's enz... Kwa ruis scoort de Mark III ook erg goed. Ik wil daarom niet zeggen dat je persé voor de Mark III moet gaan hé, de 1D en 5D zijn twee verschillende toestellen...
                Canon met glas...

Comment

Ik heb inderdaad gehoord dat voor de Mark II series het gebruiksgemak niet echt top is. De Mark III is daarin sterk veranderd, geen 5 knoppen meer tergelijk inhouden terwijl je het wieltje met je neus moet draaien om van ISO setting te veranderedn . Nee serieus nu, de Mark III is echt wel gebruiker vriendelijk met zijn menu's enz... Kwa ruis scoort de Mark III ook erg goed. Ik wil daarom niet zeggen dat je persé voor de Mark III moet gaan hé, de 1D en 5D zijn twee verschillende toestellen...
                  Ja, dat klopt wel. Ik heb de Mark III uitgebreid kunnen bepotelen en met het gebruikelijke aantal vingers kom je nu toe . Eigenlijk is mijn opinie een beetje 'biased' zoals ze dat over de plas zeggen: ik ben zo verslaafd aan full-frames dat mijn visie niet echt objectief is... Maar de 5D blijft ook natuurlijk een supercamera, vooral als je prijs-kwaliteit in de vergelijking betrekt. Met de huidige prijssetting heb je er bijna twee voor de prijs van één Mark III

Comment

Let op ik kom van de MKIIN en nu de MKIII , maar de dubbele afstelknopjes was ook een groot voordeel , je kon je instellingen niet zomaar per ongeluk verzetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      De 5D heeft een goede autofocus voor stilstaande onderwerpen.
                      Maar de AF van de 1DIII is beter. Als die AF perfect werkt.

Kan iemand met een 1DIII even verklaren hoe erg dit is:

Is dit een voldoende reden om geen 1D(s)III te kopen.

Jan.
                      Kijk, ik heb een 1D2 met zijn hierboven min of meer beschreven AF selectiesysteem en een 20D met een joystick (waarschijnlijk zoals bij Nikon, dat weet ik niet). Ik werk liever met de selector van de 1D2, die joystick van de 20D geeft mij de zenuwen. Op m'n 1D2 heb ik ook een 'shortcut' om snel terug het centraal AF punt te selecteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Kijk, ik heb een 1D2 met zijn hierboven min of meer beschreven AF selectiesysteem en een 20D met een joystick (waarschijnlijk zoals bij Nikon, dat weet ik niet). Ik werk liever met de selector van de 1D2, die joystick van de 20D geeft mij de zenuwen. Op m'n 1D2 heb ik ook een 'shortcut' om snel terug het centraal AF punt te selecteren.
                        Zo een shortcut zit ook op 20D etc... Namelijk gewoon die joystick indrukken en je hebt je centraal focuspunt. En de AF selectie toets indrukken en je hebt ze terug allemaal.
                        En op de 20D werkt die joystick zeker niet foutloos. de schuine AF punten heb je vaak niet direct te pakken. Maar de 30D doet dat al veel beter. Hoe het met 1DIII en 40D zit zou ik niet weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          En op de 20D werkt die joystick zeker niet foutloos. de schuine AF punten heb je vaak niet direct te pakken. Maar de 30D doet dat al veel beter. Hoe het met 1DIII en 40D zit zou ik niet weten.
                          Op de 1DIII wordt de joystick niet meer gebruikt om het AF-punt te selecteren. De shortcutfunctie werkt nog wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Op mijn 5D gebruik ik die multi-controller nooit.
                            Toch nooit om fotos te maken.

Ik selecteer de 9 AF punten alleen met dat grote wiel achteraan.

Ik kan mij goed voorstellen dat dit ook op de 1DIII het best werkt.
                            En de multi contoller alleen voor het midden punt lijkt ook goed.

Maar ik zou denken dat je met dat grote wiel alle 19 AF punten zou kunnen selecteren.

En ofwel kan dat dus totaal niet, ofwel begrijp ik de uitleg niet.

Jan.

Comment

Working...
                            X