Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microdrive 1GB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Microdrive 1GB

Heeft iemand hier een IBM microdrive van 1GB en zo ja bent u er tevreden van?
    Ik denk er aan deze te kopen, ik heb hem ergens zien staan tegen 202 euro, is dit een goede koop? Of is die nog goedkoper te vinden?

Geen klagen van - ik denk dat dit een goede prijs is.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Een jaar geleden zou dit een prima aanschaf geweest zij, maar momenteel zijn de toch steeds betere en veiligere cf kaartjes zo afgeslagen, dat je goed moet overleggen!!!
      En wachten tot je ze echt nodig hebt, ze zakken voortdurend in prijs.
      Groeten
      Rudy

Comment

Dat is waar; nu zou ik ook geen microdrive meer kopen.
        De prijzen van de 1GB CF-kaarten beginnen stilaan betaalbaar te worden.
        Bovendien verbruikt de microdrive meer energie en geeft hij warmte af.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn 1Gb Microdrive en zou die niet meer kunnen missen. Als je weet dat een foto +/- 4.5 Mb groot is dan heb ik die opslag capaciteit echt wel nodig tijdens sportevenementen. Bijgestaan dan nog door mijn X-Drive ter backup.
          De prijs lijkt me gunstig genoeg en zoals met de meeste zaken zakt bijna alles in prijs. Wat dat betreft is er nooit of zelden een goed moment om tot de aankoop over te gaan...
          Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

Comment

Originally posted by Tribal69
            Persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn 1Gb Microdrive en zou die niet meer kunnen missen. Als je weet dat een foto +/- 4.5 Mb groot is dan heb ik die opslag capaciteit echt wel nodig tijdens sportevenementen. Bijgestaan dan nog door mijn X-Drive ter backup.
            De prijs lijkt me gunstig genoeg en zoals met de meeste zaken zakt bijna alles in prijs. Wat dat betreft is er nooit of zelden een goed moment om tot de aankoop over te gaan...
            Ik breek de microdrive ook niet af, je moet alleen de prijs per mb bekijken, en de voor en nadelen van de ram tov de disk technologie.

Rudy

Comment

Originally posted by Marc
              Dat is waar; nu zou ik ook geen microdrive meer kopen.
              De prijzen van de 1GB CF-kaarten beginnen stilaan betaalbaar te worden.
              Bovendien verbruikt de microdrive meer energie en geeft hij warmte af.
              Amai, ik ging zeggen : die 1G CF kaartjes kosten nog altijd het dubbele. Maar wat ben ik verkeerd. De prijzen zijn recent blijkbaar nog serieus naar beneden gegaan. Voor €240 heb je bij PIN inderdaad al een 1G kaartje. Ik heb in februari nog €190 betaald voor 512M, nu kosten ze nog €110.
              Ik zou in dat geval dan ook opteren voor een 1G kaartje, of beter nog : 2 kaartjes van 512M.

Henk

Comment

Die prijs schijnt mij goed te zijn.
                Als je bedenkt dat die een goed jaar geleden nog voor 400 Euro over de toonbank gingen...

Heb zelf een 1Gb MD gehad, zonder problemen, weggedaan omdat ie niet compatible was met mijn E-10.
                In theorie zouden de 1Gb CF nu voordelen hebben, wegens geen bewegende delen.
                Echter ik zie meer postings over allerhande problemen met CF's dan MD..
                Saluti,

Pascal

Comment

werk sedert een paar jaar met deze Microdrive. Nog geen enkel probleem tot nu toe en de aangehaalde prijs is volgens mij meer dan behoorlijk.
                  groeten, Luc

Comment

Al 9 maanden gewerkt met de micro drive, geen enkel probleem.
                    Ook testen gedaan met CF kaartjes en daarmee kun je bij de D100 niet sneller schrijven.
                    Er zijn blijkbaar wel meer problemen met de CF kaart interface chips. Na die testen heb ik besloten enkel met de micro drive verder te gaan, zelfs al is de prijs enorm gezakt.
                    Het meerverbruik bij een microdrive is bij toepassing in de D100 geen belangrijke parameter omdat de batterij 3 volle microdrives opnames toelaat (raw).
                    De betrouwbaarheid van de CF kaartjes zou ik niet hoger durven noemen.
                    Slechts 1 negatief punt: je mag de microdrive niet laten vallen, de CF kaart mogelijks wel.

Groetjes
                    Frans

Comment

Bedankt voor alle reacties, hij is in bestelling bij Topvision

Comment

Mijn eerste heb ik vorig jaar na een week moeten terugsturen, was namelijk vastgelopen, heb toen een nieuwe gekregen en sindsdien geen enkel probleem meer.
                        Nu als ik een grote trip zou doen van enkele weken ga ik mij toch nog een tweede cf-kaartje bijhalen voor ingeval van.....ik zie mij daar al staan 10D en al de rest erbij en dan geen werkende microdrive ge zou van minder zot worden, maar zoals gezegd tot hiertoe geen enkel probleem meer met dit opslagmedium.

Groeten Mous
                        http://www.worldpicture.be Canon 10D/Canonlens 28-135mm-100-400mmlens/Canon180mm macro / BG-ED3/Lowepro 75AW/Photo Trekker AW II/Speedlite 550 EX

Comment

Ik gebruik ook een Microdrive in mijn D60 (sedert een jaar) en heb er nog nooit miserie mee gehad. Als ik hem niet in een van mijn PC's steek om foto's over te zetten, zit ie steeds in mijn camera waar een MD nog altijd het veiligst is. Ondanks het feit dat de MD eigenlijk een kleine harde schijf is met een aantal inherente nadelen, zullen de meeste eigenaars bevestigen dat hij bijzonder betrouwbaar is.

Als je echter snel na elkaar moet kunnen trekken, zou ik eerder voor een grote CF-kaart gaan. De MD schrijft namelijk trager beelden weg dan de nieuwe CF-kaarten, die met steeds snellere controllers worden uitgerust.

Frank

Comment

heb er twee in gebruik, ik heb er zeer tevreden over, je moet ze wel met enige zorg behandelen, ze zijn iets gevoeliger tegen 'stoten' dan een CF kaartje.

Een van de twee is al eens uit m'n hand gevallen op de grond, werkt nog steeds.

Van de snelheid heb ik zeker geen klagen, zowel in jpeg als raw, ik zie geen noemenswaardig verschil met de snelle CF cards. Ik werk sinds dag 1 met microdrive 1GB in m'n D100

Comment

Als je echter snel na elkaar moet kunnen trekken, zou ik eerder voor een grote CF-kaart gaan. De MD schrijft namelijk trager beelden weg dan de nieuwe CF-kaarten, die met steeds snellere controllers worden uitgerust.
                              Dit was juist mijn test.
                              Ik heb de microdrive en de sandisk 256Mb Ultra getest. Op beiden 25 raw foto's gemaakt = 239Mb opslag. Voor de beide gevallen was dit op de D100 2'34" wat mijn praktische test deed besluiten dat beiden even snel waren om foto's op te nemen op de D100.

Frans

Comment

Working...
                              X