Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke DSLR-like heeft de beste processor?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    koop er nog een soligor 2x extender bij en voor €600 heeft hij
    een goeie dslr, met een telebereik tot 270mm ...

    mm
    best een goeie tip !
    Know what you know, and don't know what you don't know.

    Comment


    • #17
      Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Ik maak al mijn straatportretten met minder dan 3x zoom...
      Maar een 500/4 heeft ook minder dan 3x zoom, dus dat zegt ook niks.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

        je hebt het vast, hjanssen

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #19
          Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Maar een 500/4 heeft ook minder dan 3x zoom, dus dat zegt ook niks.
          Ja, een 500/4 heeft helemaal geen zoom maar dat wilde ik juist duidelijk maken, dat x-maal zoom op zich niks zegt. Maar dat schijnt voor mensen die van een compactje afkomen moeilijk te bevatten te zijn.

          Comment


          • #20
            Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

            tja,

            gelukkig moet hij - mijn schoonbroer - uiteindelijk voor zichzelf kiezen, en niet ik voor hem.

            Zelf ben ik van een FZ-5 naar een D50 met 18-200 VR DX overgestapt. Dat het een groot verschil is, spreekt voor zich.

            Nu, 'k ben zo wat aan 't lezen over de fuji finepix s8000fd. Lijkt toch in de buurt te komen van 't geen mijn schoonbroer zou kunnen bevallen.
            Know what you know, and don't know what you don't know.

            Comment


            • #21
              Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

              check DEZE een keer ...

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #22
                Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                Ik heb zelf heb een inmiddels wat oudere/verouderde S5500 van Fuji. Erg tevreden over - al heeft zo'n toestel z'n beperkingen natuurlijk.

                Eén van de opvolgers kan je schoonbroer misschien blij maken. Of andere merken beter zijn in die klasse (bridge-toestellen) of meer bieden voor hetzelfde geld weet ik niet.
                Maarten
                Canon 40D + en wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                  Bij een budget van 500 € zou ik op de tweede handsmarkt gaan zien. Dat scheelt al een heel stuk, en er zijn regelmatig echte koopjes te doen.

                  De beste processor om foto's mee te corrigeren en om te zetten naar JPEG zit in je pc. Zoek een camera waarmee je je foto's in RAW kan opslaan, en doe alle nodige bewerkingen zelf op je pc.

                  RAW-bestanden nemen inderdaad meer ruimte in dan JPEG, maar tegenwoordig bestaan er geheugenkaarten met een enorme capaciteit aan een vrij lage prijs.

                  De voordelen van RAW-foto's zijn eindeloos. Het nadeel is dat je er zelf wat aan moet werken eer je je foto printklaar hebt. Meestal is het trouwens ook mogelijk je foto's tegelijkertijd in RAW en JPEG op te slaan. Je kan dan de JPEGs controleren, en als er correcties nodig zijn, dan doe je die op het RAW-bestand dat je opslaat in JPEG zodra alles naar je zin is.
                  Beauty need only be a whisper
                  Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                    Me dunkt dat men hier stilaan een beetje aan de essentie voorbijgaat : mijn schoonbroer zoekt een zo polyvalent mogelijk toestel om de feiten te registreren. Zeker weten dat hij niet eens weet wat RAW wilt zeggen. Hij wil duidelijk geen kunstzinnige foto's trekken, hij wilt beelden die hem inspireren digitaal vastleggen om later bij hem thuis te kunnen gebruiken als vertrekpunt voor schilderijen. Nabewerking van die digitale beelden interesseert hem dus geen reet. 'k had misschien beter een meer passende topic titel kunnen gebruiken. :-/

                    Soit, ik heb hem al laten weten dat hij eerst voor zijn eigen serieus goed moet uitmaken wat 'm wilt: een zware en omvangrijke DSLR met een ook omvangrijke telezoomlens die vrij moeiteloos boven zijn budget gaat maar die hem zal toelaten zuivere noise-vrije foto's te trekken of een kleinere en lichtere bridgecamera met supertelezoommetbeeldstabilisatie maar waar dan helaas ook tamelijk wat noise bij komt eens je boven de 100 ASA gaat.
                    Last edited by Muug; 3 oktober 2007, 08:06. Reden: zinnetje toegevoegd aan eerste paragraaf
                    Know what you know, and don't know what you don't know.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                      in dat geval volstaat het goedkoopste compactje ...
                      zelfs die je gratis bij de flair of zo krijgt.
                      pak gewoon de foto en snij er een stukje uit, als ik het
                      zo lees is zelfs de resolutie en de ruis compleet onbelangrijk.

                      had je nu direct eens duidelijk geweest hé, en niet met
                      "DSLR-like" en "beste processor" afgekomen ...

                      man man man ...

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                        Koop een Sony H5 .. 12x zoom + IS en eventueel met de tele-extender 20x optische zoom .. ISO tot 400 is geen echt probleem en met goede belichting is ISO800 zelfs nog te doen of je met zo'n lang lensding nog candids kan doen is een ander hoofdstuk .. maar voor niks schijnt de zon en optische mirakels bestaan vrijwel niet

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          in dat geval volstaat het goedkoopste compactje ...
                          zelfs die je gratis bij de flair of zo krijgt.
                          pak gewoon de foto en snij er een stukje uit, als ik het
                          zo lees is zelfs de resolutie en de ruis compleet onbelangrijk.

                          had je nu direct eens duidelijk geweest hé, en niet met
                          "DSLR-like" en "beste processor" afgekomen ...

                          man man man ...

                          mm
                          yeah, ik weet het maar bon, hij hééft al een paar jaar een compactje en hij is het zo beu als wat. Hij wilt meer bereik. Een bridge leek mij meteen de beste keuze. Maar de ene processor is de andere niet, zelfs bij bridges. Dus wou ik weten welke bridge bij pakweg 400 ASA de minste noise geeft. Dat verklaart de topic-titel, begrijp je nu?
                          Know what you know, and don't know what you don't know.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                            yeah, ik weet het maar bon, hij hééft al een paar jaar een compactje en hij is het zo beu als wat. Hij wilt meer bereik. Een bridge leek mij meteen de beste keuze. Maar de ene processor is de andere niet, zelfs bij bridges. Dus wou ik weten welke bridge bij pakweg 400 ASA de minste noise geeft. Dat verklaart de topic-titel, begrijp je nu?
                            De bridge-camera die het minste ruis geeft bij de wat hogere iso-waarden, die past ook het meeste ruisonderdrukking toe. Je kan nooit ruis verwijderen zonder een deel van de details aan te tasten (al lijkt dat bij de ingebouwde ruisreductie van een Canon EOS 40D nog wel mee te vallen, maar dat is geen bridge-camera).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                              Hij vindt zijn inspiratie natuurlijk meestal in situaties met niet al te veel licht
                              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                              een spiegeltele? een 500f8 bijvoorbeeld, vind je wel voor €100-150.
                              een reflex met spiegeltele lijkt me de ideale oplossing voor lowlight

                              ik zou in dit geval een Canon Powershot S3 IS of de nieuwere S5IS kopen. De nieuwe kan beter om met hogere iso's, beide toestellen zijn voor dit soort gebruik meer dan voldoende en makkelijk te gebruiken, past vlot onde de jas, en je loopt er niet mee in de kijker als je candid wilt fotograferen

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                                yeah, ik weet het maar bon, hij hééft al een paar jaar een compactje en hij is het zo beu als wat. Hij wilt meer bereik. Een bridge leek mij meteen de beste keuze. Maar de ene processor is de andere niet, zelfs bij bridges. Dus wou ik weten welke bridge bij pakweg 400 ASA de minste noise geeft. Dat verklaart de topic-titel, begrijp je nu?

                                Fuji staat bekend om de minste ruis en de beste waarden voor hoge iso .
                                Modellen bij de vleet aldaar zie maar eens op deze site
                                http://www.dpreview.com/reviews/specs/Fujifilm/

                                En ook alles wat je vroeg zit er in lens van (plus minus) 28 tot 480mm en beeld stabelisator ingebakken.
                                Langs de ander kant mag ik niet onder mijn duiven schieten he en de panasonic fz30 (laatste model de FZ50) niet te onderschatten
                                De prijzen gaan van 350 tot 550 dus best in uw budget te vinden .

                                Comment

                                Working...
                                X