Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

optische zoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Nog een aanvulling, de olympus C750 (die met 10 x optische zoom dus) kun je al krijgen voor ca. 700 euro. Maar heeft dus maar 4 Mpixels en ik vraag me daar dus dan wel af of je dan inderdaad niet met dat kwaliteitsverlies te maken krijgt. Die 10 x optische zoom zie je ook bij de echt professionele dig. camera's, daar zie je dus ook een hoger Mpixel. Ik zie het zelf aldoor al: als je echt goede foto's wilt maken, moet je flink in de buidel tasten, kom je toch al snel uit bij de semi-prof. camera's (eigenlijk zie je bij de meest dure prof. camera's nog steeds minder kwaliteit dan bij de analoge prof. camera's). En tja, daar baal ik best van. Want koop je nu iets, dan baal je over een tijdje al weer, want dan irriteer je je wellicht toch aan de kwaliteit van de foto's. t Is net wat je van de foto's verwacht natuurlijk. En vooral, wat je kunt besteden ook.

De prijsklasse tussen de 900 en 1500 euro vind ik overigens zeer goede toestellen bevatten (vooral gezien de resultaten die je op deze site tegenkomt (helpt absoluut bij het maken van een keuze), maar dat is dan ook geen kattepis (dat soort bedragen), althans voor de meeste mensen niet.

Ik dub nog een tijdje door (over de aankoop van een toestel).

Groetjes!

Comment

Enne ... schiet me nu te binnen ... al heb je de meeste geavanceerde, dure camera in je bezit ... dan gaat het nog steeds om dat ene moment dat je moet tegenkomen en weten te schieten ... (ervan uitgaande dat je die camera dan ook moeiteloos bedienen kunt om dat ene moment te kunnen schieten ...) ...

Ik wou eigenlijk wel een knopje aan de zijkant van mijn hoofd ...
      om die beelden vast te leggen die je soms ziet ... (met zo'n zoom als die van de man van 6 miljoen ... hihi ...)

Comment

Hoi Vuurvechter, vandaag in een vaktijdschrift toevallig lovende kritieken gelezen over de Panasonic Lumix DMC FZ1 : een digicam met een optische zoom van maar liefst 12x (35-420mm kleinbeeld equivalent) met optische beeldstabilisatie ! Het aantal pixels (1600x1200) is aan de lage kant voor wie vergrotingen wil van meer dan 13x18cm. De prijs is dan weer een pluspunt voor een toestel met zo'n objectief. Zie ook
        http://www.megapixel.net/html/issueindex.php?lang=en
        http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=310257
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Working...
        X