Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

    Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
    Rechts belichten is goed belichten
    Bij Canon is dat anders dan bij Nikon dacht ik, vandaar misschien de problemen hier ?

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

      volgens mij is de uitleg van leeuwarden zeer juist Frank 207 heeft mij dat in de tijd ook bijgeleerd met dank daar nog voor

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
        volgens mij is de uitleg van leeuwarden zeer juist Frank 207 heeft mij dat in de tijd ook bijgeleerd met dank daar nog voor
        daar help je de TS geen stap meer vooruit!

        deze geeft immers duidelijk aan dat het probleem al zeker niet bij de fotograaf ligt
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

          Klopt, mijn reaktie was ook meer op de reaktie van L.Cavalier.

          Ik ben het met Parakiet eens dat dit een gevalletje voor de reparatiedienst zou kunnen zijn.

          Overigens zeg ik er wel bij dat als je van een D70(s) overstapt op een D200, je wel weer even moet leren omgaan met de D200. Het is gewoon een totaal andere orde van camera ten opzichte van de D70(s).

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

            hallo jongens,
            ik was gisteren met de nieuwe/backup d200 aan het werk geweest in de zelfde locatie als ik met de probleemcamera vorige week.
            Wat mij opviel is, dat deze backup D200 vele malen makkelijker zich laat sturen, als de probleemgeval,waar ik constant aan het berekenen moet zijn en alles weer opnieuw calculeren, waardoor na mijn werk compleet uitgeblust ben in mijn hoofd.
            Het lijkt op een auto,die je rechts wil sturen en die toch naar links gaat.
            Met de dure 17-55 f2.8, het werkte slecht ,kwam op tilt, of zwaar overbelichte of zwaar onderbelichte foto's zonder enige reden,compleet in de war, terwijl deze camera gisteren probleemloos deed wat IK WILDE. Ik moet nog de foto's inlezen, maar ik was gisteren veel relaxed aan het werk als met de probleemcamera.
            Ik heb wel nog iets te melden....zou aan het firmware liggen/ik heb nog op deze camera, vorig jaar juni gekocht, firmware versie 1
            de andere backup camera heeft firmware 2 en gisteren mee gewerkt. Ik moet nog de foto's inlezen, maar ik was gisteren veel relaxed aan het werk als met de probleemcamera.
            De backup camera heeft wel al vanaf de aankoop begin september 1 HOTPIXEL, toen mocht ik inruilen, de tweede had 6 hotpixels, mocht ik weer inruilen, en de derde/JE GELOOFT NIET WAT IK NU SCHRIJ/ had 7 hotpixels. Toen heeft mijn dealer door zijn voorraad heen geraakt en eentje bestelt, die moet nog komen, maar ik mocht als backup camera de eerste, met 1 hotpixel als backup gebruiken, tot de nieuwe geleverd wordt. Ik zal zometeen de foto's inlezen en als die vele malen beter zijn als mijn probleemcamera, dan overweeg ik deze met de ene hotpixel toch te houden.Want straks komt de nieuwe camera en heeft weer de problemen als mijn slechte camera.
            De risico durf ik niet te nemen.
            bedankt iedereen die tot nu toe mij wilde helpen, ik ben iedereen zeeer dankbaaar. volg aub de topic op het forum, want ik moet deze probleem oplossen.
            fijne dag nog....en vanmiddag kom ik terug.....imageshark ligt nu op zijn gat, maar misschien later op die dag kan ik wat posten. Groetjes, Kati

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

              Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
              hallo jongens,
              ik was gisteren met de nieuwe/backup d200 aan het werk geweest in de zelfde locatie als ik met de probleemcamera vorige week.
              Wat mij opviel is, dat deze backup D200 vele malen makkelijker zich laat sturen, als de probleemgeval,waar ik constant aan het berekenen moet zijn en alles weer opnieuw calculeren, waardoor na mijn werk compleet uitgeblust ben in mijn hoofd.
              Het lijkt op een auto,die je rechts wil sturen en die toch naar links gaat.
              Met de dure 17-55 f2.8, het werkte slecht ,kwam op tilt, of zwaar overbelichte of zwaar onderbelichte foto's zonder enige reden,compleet in de war, terwijl deze camera gisteren probleemloos deed wat IK WILDE. Ik moet nog de foto's inlezen, maar ik was gisteren veel relaxed aan het werk als met de probleemcamera.
              Ik heb wel nog iets te melden....zou aan het firmware liggen/ik heb nog op deze camera, vorig jaar juni gekocht, firmware versie 1
              de andere backup camera heeft firmware 2 en gisteren mee gewerkt. Ik moet nog de foto's inlezen, maar ik was gisteren veel relaxed aan het werk als met de probleemcamera.
              De backup camera heeft wel al vanaf de aankoop begin september 1 HOTPIXEL, toen mocht ik inruilen, de tweede had 6 hotpixels, mocht ik weer inruilen, en de derde/JE GELOOFT NIET WAT IK NU SCHRIJ/ had 7 hotpixels. Toen heeft mijn dealer door zijn voorraad heen geraakt en eentje bestelt, die moet nog komen, maar ik mocht als backup camera de eerste, met 1 hotpixel als backup gebruiken, tot de nieuwe geleverd wordt. Ik zal zometeen de foto's inlezen en als die vele malen beter zijn als mijn probleemcamera, dan overweeg ik deze met de ene hotpixel toch te houden.Want straks komt de nieuwe camera en heeft weer de problemen als mijn slechte camera.
              De risico durf ik niet te nemen.
              bedankt iedereen die tot nu toe mij wilde helpen, ik ben iedereen zeeer dankbaaar. volg aub de topic op het forum, want ik moet deze probleem oplossen.
              fijne dag nog....en vanmiddag kom ik terug.....imageshark ligt nu op zijn gat, maar misschien later op die dag kan ik wat posten. Groetjes, Kati
              maak je je zorgen om 1 dode pixel?
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                NA DE ELLENDE MET DE PROBLEEM d200, is inderdaad alles relatief geworden, dus wat is 1 dode pixel dan, hierbij vergeleken.

                Maar, MOET IK NU FIRMWARE VERSIE 2 INSTALLEREN in de probleemcamera?
                ik lees de verbeteringen in firmware 2, maar dat is bijster weinig. Of zijn ook andere aanpassingen , verbeteringen gemaakt wat autofocus betreft bv.
                ik lees alleen de wireless aansturing en de software authentification. die zal van mijn probleemcamera geen raket maken.
                Last edited by Katalin; 30 september 2007, 12:39.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                  Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
                  ik lees de verbeteringen in firmware 2, maar dat is bijster weinig. Of zijn ook andere aanpassingen , verbeteringen gemaakt wat autofocus betreft bv.
                  ik lees alleen de wireless aansturing en de software authentification. die zal van mijn probleemcamera geen raket maken.
                  Het probleem van ruis met D200 is relatief vind ik; heb zelfs op 1200 iso ermee gewerkt (sportfotografie) eigenlijk niet echt een probleem vond ik, wanneer je niet onderbelicht tenminste. Ruis wordt pas echt storend in fel onderbelichte partijen. Daar hebben bij mijn weten alle camera's last van. Canon kan dit softwarematig echter wat beter onderdrukken.
                  http://www.stich.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                    Ik heb ook wat ruis betrefd weinig te klagen, als je inderdaad maar goed belicht.
                    Voorbeeld op 2500 iso, geen noiseninja recht uit de ACR:
                    Last edited by hjanssen; 30 september 2007, 14:20.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                      Ruis is alleen te beoordelen als je een 100% cropje plaatst...
                      Trouwens... paarse schaduwen? Stond er een gekleurde spot op?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                        Ruis is alleen te beoordelen als je een 100% cropje plaatst...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                        Trouwens... paarse schaduwen? Stond er een gekleurde spot op?
                        Die stonden er.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                          Netjes!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                            hallo jongens,
                            ik heb de foto's ingelezen en tot mijn stomme verbazing, zelf op ietsje onderbelichte foto's en op 640 ISo is amper of GEEN RUIS
                            dit is dus de camera die ik nog zou moeten inruilen, omdat 1 hotpixel heeft op de sensor. Ik wacht op de levering, maar ik hou deze camera, want die maakt super goede foto's.Plus de scherpte is ook OK. Dan maar dat ene/wel erg felle/ hotpixel, IK HEB NOG EEN KAPOTTE PIXEL ONDEKT, DUS NU EEN FELLE WITTE EN EEN MOOIE BLAUWE HEB IK.
                            De andere, de probleemcamera, die is compleet fout, die moet terug, de duurste lens maakte de body helemaal van slag, hij had overal foute interpretaties.Plus , heel veel onscherpe foto's, ik vermoed dat ook de autofocus niethelemaal goed werkt, dat zou ook de scherpteprobleem kunnen verklaren.
                            Op 400 ISO, zelfs op de goed belichte gezichten is digitale ruis.
                            De bruidegom zijn colbert is een spikkelfeest, net als hij in een tonnetje met confetti gevuld, gevallen is, dat is NIET NORMAAL.
                            Deze camera heb ik niet veel gebruikt omdat ik nog de D70's had en was super tevreden erover, maar toen die ingeruild moest worden, greep ik naar deze, die weliswaar in juni vorig jaar gekocht had, en is maar 600 foto's op de teller/De D70"heeft 16 duizend foto's per jaar, dus moest vervangen worden./
                            De vraag is, wat mijn dealer doet met deze probleemcamera, die op papier anderehalf jaar oud is maar amper gebruikt nog.
                            Last edited by Katalin; 30 september 2007, 16:31.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                              Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
                              Plus , heel veel onscherpe foto's, ik vermoed dat ook de autofocus niethelemaal goed werkt, dat zou ook de scherpteprobleem kunnen verklaren.
                              Maak een grote afdruk van je foto om scherpte te beoordelen (ik bedoel min 20x30)
                              Bekijk of je scherpte op de juiste plaats is; dan pas is het een autofocusprobleem
                              http://www.stich.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                                Om meteen het goede voorbeeld te geven met een 800x1249, 414 kB schermafdruk...
                                Sorry ik dacht dat deze in de juiste afmetingen klaarstond, deze staat hier in een map, en omdat deze vraag hier soms wel eens voorkomt,
                                Ik heb mijn map nu aangepast.
                                Last edited by Guest42; 1 oktober 2007, 07:46.

                                Comment

                                Working...
                                X