Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

smartmedie of compactflash???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• smartmedie of compactflash???

Wie kan mij nu eens zeggen wat de beste keuze is?
    In winkel zeggen ze mij dat CF iets goedkoper is, (ook voor cartreaders en zo)
    en dat SM het eerst uit de handel zal genomen worden.
    is er een kwaliteitsverschil?
    Wat zijn pro's en contra's vna beide?

zit beetje in dilemma en ken er te weinig van om een keuze te maken.

thanks
    Nancy

Originally posted by Nancy
    Wie kan mij nu eens zeggen wat de beste keuze is?
    In winkel zeggen ze mij dat CF iets goedkoper is, (ook voor cartreaders en zo)
    en dat SM het eerst uit de handel zal genomen worden.
    is er een kwaliteitsverschil?
    Wat zijn pro's en contra's vna beide?

zit beetje in dilemma en ken er te weinig van om een keuze te maken.

thanks

Nancy
    In kwaliteit zal er weinig verschil zijn, maar het zou wel best kunnen dat SM binnenkort gaat verdwijnen. Vooral Olympus en Fuji gebruiken dit, maar in de nieuwe Olympus-camera's zitten nu al XD-kaartjes. Deze kunnen op termijn de SM-kaartjes vervangen.
    Persoonlijk zou ik dus eerder voor CF kiezen.

”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Als je de keuze hebt (in jouw geval wel met de S602Z) zou ik ook voor CF gaan. Grotere capaciteit en niet zo duur als SM.
      Zeker niet als je ze online koopt via PIN. En dan ben je zeker van een snelle data overdracht tussen je camera en de geheugenkaart.

Eventueel kan je 1 sm kaartje van 128MB kopen als backup, voor het geval je CF kaart vol is.

Dus kortom, ik sluit me aan bij Marc ... CF dus.

Comment

Ik heb ook nog een stel SmartMedia kaartjes liggen, en die zullen inderdaad zo'n beetje van de markt verdwijnen. CompactFlash is dus een betere keuze, maar in het geval van de 602 is dan meer specifiek de Microdrive heel nuttig.

Als je de movie mode af en toe gebruikt, zal je vaststellen dat heel wat CF kaarten het na maximaal een minuut of twee voor bekeken houden. Dat heeft te maken met schrijfsnelheid. Het is niet zo dat Microdrives per definitie sneller zijn dan CompactFlash 1, maar voor de movie mode van de Fuji blijken ze beter geschikt. Als je toch een CF zou vinden die goed werkt met de Fuji, dan is dat beslist een betere keuze, want die Microdrives zijn nogal schokgevoelig (laten vallen bv.).
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hey bedankt!
          ok keuze is gemaakt, had al 1 SM van 128 MB
          maar ga er mij nog een paar CF bijkopen,
          heb bewust niet voor de microdrive gekozen,
          is blijkbaar niet zo schokbestendig en ook al draag je nog zoveel zorg voor jou camera, als je volop aan het reizen bent merk je wel
          hoeveel schokken hij moet verdragen.

thanks
          Nancy

Comment

Working...
          X