Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S602 gebruikers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Tony smeT
    Ik wou die S in 't vet zetten maar daar was iets misgelopen
    Je kan je toestel in sport-mode krijgen door het ronde wieltje op SP te zetten, dan zie je 5 icoontjes (portret - landschappen - sport - nachtopnames - zwart/wit). Je kiest dus het middelste (lopend ventje) en hopla...
    Ik heb nog nooit SP gebruikt. Dit gaat bij mij gewoon in shutter priority. Kwestie van gewoonte zeker?

Wat die SP betreft: is dat eigenlijk een AUTO mode? Met andere woorden: zijn er instellingen waarover je helemaal geen controle hebt (WB, ISO e.d.)? Dat is meteen ook de reden waarom ik nooit AUTO heb gebruikt, maar altijd "P", als ik behoefte had aan een automatische instelling.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

SP = auto, dus geen mogelijkheid om witbalans enz. zelf in te stellen ... dus voor de beginners hier wel beter hé!

Comment

Wel ik gebruik die SP sport mode redelijk vaak. Als ik niet veel tijd heb om iets in te stellen omdat ik NU de foto moet nemen dan zet ik hem gewoon op SP sport want deze is gewoonweg beter dan auto. Om de een of andere reden zijn de resultaten vaak beter. Niet alleen omwille van de hogere sluitertijd maar ook de WB lijkt hij beter te kiezen etc.

Comment

Zelfde hier : de SP stand i zeer handig als je niet echt veel tijd hebt om alles zorgvuldig in te stellen.

@Nancy: zet de cam eens niet op P maar wel op "AUTO" ?
          Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
          http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

wanneer je tijdens het bezichtigen van je foto's op de camera op de info-knop duwt (en ingduwd houdt) zie je exif info + belichtingsgrafiek.
            deze knop bevindt zich links van de camera als je hem vasthoudt.

groetjes

Comment

Originally posted by Peter1
              @Nancy: zet de cam eens niet op P maar wel op "AUTO" ?
              Daar ben ik het dus volkomen mee oneens.

"P" doet alles wat AUTO doet, maar laat je toe om zelf de ISO te kiezen en eventueel WB en exposure compensation in te stellen. Bijkomend voordeel met "P" is dat je in functie van de situatie gelijkwaardige settings kan kiezen die bv. meer geschikt zijn voor bewegende onderwerpen (snellere shutter), of waarmee je de DOF kan veranderen. De meting blijft daarbij volledig automatisch en je kan in principe niks echt verkeerd instellen, tenzij één van de parameters rood oplicht (althans, bij mijn 6900 - van de 602 kan ik het mij de display niet meteen herinneren).

Ik bedoel maar: in "P" mode kan je nog iets leren en zelf manipuleren. De echte "AUTO" lijkt mij niet echt iets voor beginners, maar voor dummies die niet echt in fotografie geïnteresseerd zijn. Maar de meningen daarover kunnen verschillen...
              Pieter
              --

Comment

Daar ben ik het dus volkomen mee oneens.

"P" doet alles wat AUTO doet, maar laat je toe om zelf de ISO te kiezen en eventueel WB en exposure compensation in te stellen. Bijkomend voordeel met "P" is dat je in functie van de situatie gelijkwaardige settings kan kiezen die bv. meer geschikt zijn voor bewegende onderwerpen (snellere shutter), of waarmee je de DOF kan veranderen. De meting blijft daarbij volledig automatisch en je kan in principe niks echt verkeerd instellen, tenzij één van de parameters rood oplicht (althans, bij mijn 6900 - van de 602 kan ik het mij de display niet meteen herinneren).

Ik bedoel maar: in "P" mode kan je nog iets leren en zelf manipuleren. De echte "AUTO" lijkt mij niet echt iets voor beginners, maar voor dummies die niet echt in fotografie geïnteresseerd zijn. Maar de meningen daarover kunnen verschillen...

Mijn idee hierbij was: door de cam op AUTO te zetten, kan je zelf niets manipuleren en als dan blijkt dat er nog problemen zouden zijn, is het meer aannemelijk dat er een probleem is met de camrea; het ging dus niet over 'fotografie', maar over het oplossen van een probleem
                Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Originally posted by Peter1
                  Mijn idee hierbij was: door de cam op AUTO te zetten, kan je zelf niets manipuleren en als dan blijkt dat er nog problemen zouden zijn, is het meer aannemelijk dat er een probleem is met de camrea; het ging dus niet over 'fotografie', maar over het oplossen van een probleem
                  OEF
                  Mensen aanraden om alles aan het toestel over te laten en er zelf zo weinig mogelijk van op te steken, is in ieder geval geen goed idee.
                  Pieter
                  --

Comment

We geraken een beetje de originele vraag kwijt ... Nancy, kan je eens een fotoke doormailen (s602z@pandora.be) dan zwier ik die tijdelijk online...!?

Comment

Originally posted by Tony smeT
                      We geraken een beetje de originele vraag kwijt ... Nancy, kan je eens een fotoke doormailen (s602z@pandora.be) dan zwier ik die tijdelijk online...!?
                      Om nog even verder off-topic te gaan...
                      Leuk e-mailadres, Tony. Daar heb je waarschijnlijk een beetje geluk gehad want ik denk niet dat jij de enige telenetklant met een 602 bent

Ik had ook al voorgesteld om een foto naar mij door te mailen, maar heb nog niks gehad.
                      Pieter
                      --

Comment

Tsja, dat email-adres ... je kan nog altijd FujiFilmFinePixS602zoomRules@pandora.be pakken hé

Ivm het mailen van een voorbeeldje ... ik heb er nu eens het email-adres rechtstreeks bijgezet omdat ik niet weet in hoeverre Nancy vertrouwd is met het forum en zo

Comment

Working...
                        X