Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Error 422F bij Smartmedia Olympus E-10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Error 422F bij Smartmedia Olympus E-10

Hey,

ik krijg bij mijn Olympus E-10 de volgende error message met mijn smartmedia kaartje: 422F

CF werkt perfect, enkel smartmedia niet... Ik kan de Smartmedia niet formatteren in de E-10, ik heb wel al een format gedaan in de kaartlezer (format h: /fs:fat /a:16K) maar geen enkele optie werkt.

Mijn conclusie: smartmedia kaartlezer van de E-10 kapot of is er nog iets anders???
    Iemand ervaringen hiermee? Alle hulp is welkom...

Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Heb ook eens zoiets aan de hand gehad. (weet wel niet meer welke errornummer)
    Nadat ik foto's van de SM afgehaald had en het kaartje terug in de E-10 had gestoken, kon de cam het kaartje niet meer lezen, ook formatteren ging niet. Het kaartje enkele malen uit en in de cam gedaan, en toen werkte het weer. Daarna heb ik dat euvel niet meer gehad.
    mvg,
    Geronimo
    www.geronimosite.net

Comment

Blijkbaar heb ik de CIS table van de smartmedia beschadigd toen ik mijn kaartje formatteerde...
      Dacht er natuurlijk te laat aan om dit niet met de PC te doen...

Nu een vraag naar jullie toe:

Wie kan er voor mij een backup file maken van een 16MB smartmedia kaartje met het WINHEX programma?

Heel simpel, je neemt het kaartje, leest het in met WINHEX en creërt een backup... Dan kan ik met die file gebruiken om mijn kaartje te restoren...
      Het programma kan je vinden op http://www.winhex.com/, en wees gerust, de demo versie kan niet wegschrijven, dus geen kan op beschadigingen...

Merci voor wie kan helpen,

Nick

Wie anders nog ideën heeft om de CIS table te herzetten op een smartmedia kaartje, laat het me aub weten

Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Working...
      X