Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensor stoffig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: sensor stoffig

    Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
    Ik pak er steeds een goede stofzuiger (met pollen filter) bij, zodat het stof ook daadwerkelijk uit de camera verwijderd wordt.
    en welk nut heeft die pollen filter bij het kuisen van een camera?
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #17
      Re: sensor stoffig

      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      en welk nut heeft die pollen filter bij het kuisen van een camera?
      zodat je het stof van de sensor niet in je longen krijgt
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #18
        Re: sensor stoffig

        Slechte stofzuigers zijn de beste stof producenten en dat willen we niet als onze camera open ligt.
        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

        Comment


        • #19
          Re: sensor stoffig

          Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
          Slechte stofzuigers zijn de beste stof producenten en dat willen we niet als onze camera open ligt.
          Wie gat er nu stofzuigen als men de sensor gaat kuisen...

          Euh... Luchtverplaatsing door eender welk toestel/object kan je best vermijden. Er is overal stof in huis.
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #20
            Re: sensor stoffig

            Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
            Wie gaat er nu stofzuigen als men de sensor gaat kuisen...
            IK
            Last edited by Jokke; 24 september 2007, 10:59.
            BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

            Comment


            • #21
              Re: sensor stoffig

              Hello,

              Stof dat niet vastplakt op de sensor kan je eenvoudig verwijderen met het borsteltje van Visible Dust, zo eenvoudig ! Heb dit aangeschaft na een demonstratie bij Konijn en ik moet zeggen nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop, ook al verschillende vrienden mee geholpen, telkens schitterend resultaat. (op 1 minuutje is de klus geklaard - 1 à 2 behandelingen zijn meestal voldoende.

              Maar voorkomen is alter beter dan genezen. Dus vooraleer je lenzen wisselt, steeds zorgen dat er geen stof zit op de lens en camerahuis, verwijderen met blaasbalgje. Wanneer de spiegel openklapt dan staat de sensor onder spanning en trekt die stof aan, vandaar.....

              Als je de camera enkele keren professioneel (?!?) laat kuisen ben je hetzelfde geld kwijt.

              Comment


              • #22
                Re: sensor stoffig

                Bedankt voor jullie reacties ik ben bij konijnenberg geweest en ik heb daar ook zo`n visible dust gekocht alleen ze kregen mijn sensor daar niet gelijk mee schoon omdat ik (denk men) stof met wat bodysmeer op de sensor had geblazen.
                Dus ze hebben hem eerst nat schoongemaakt met van die swabs

                Goede service

                groetjes william

                Comment

                Working...
                X