Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Best picture quality with 6 megapixels!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Best picture quality with 6 megapixels!

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Iets waar "??" achterstaat noemen ze een "vraag" . Ik heb het dus "gevraagd".
    Yeah right. Straks geloof je het zelf nog. Het is niet omdat het eindigt met een vraagteken dat het een vraag is.

Volgens Michael Reichmann is zelfs de Canon 40D minstens even goed als de 5D, maar wat weet die daarvan?
    De 40D is niet de 1DsIII en rond die stelling bestaat wel serieuse controverse.

'k Weet het, ben maar een domme ingenieur...
    Ik kijk nt naar diploma's maar naar wat mensen zeggen...
    Last edited by PSG; 19 september 2007, 19:05.

Comment

Dus die 1DsIII is een slecht toestel??
      Hangt af van wat je nodig hebt denk ik. Voor 95% van de gebruikers is 10MP genoeg en zal een 5D of 1DIII een stuk goedkoper of veelzijdiger zijn Bij Nikon zijn er ook gebruikers die vinden dat de D3 veel te weinig MP's aan boord heeft om te concurreren met Canon

Thom Hogan heeft recent een artikel over printgrootte geschreven

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
        Yeah right. Straks geloof je het zelf nog.
        Dat doe ik meestal over dingen die ik zelf gevraagd heb .

Ik heb dus inderdaad, met enig sarcasme weliswaar, gevraagd of de 21 MP tellende 1DsIII een slechter toestel is dan de 12 MP tellende oude 1Ds.

PS : de pixel pitch van de 40D is 5,7 um (micrometer), deze van de 1DsIII 6,4. Dus de 40D is nog slechter op dat vlak. Bij de 5D is dat 8,2 um. Toch zegt men (niet ik, men) dat de 40D niet moet onderdoen voor de 5D.
        Last edited by hvr_oosterzele; 19 september 2007, 20:53.

Comment

een slechter toestel is dan
          Zonder criteria kun je die vraag niet beantwoorden.
          Verder kan je niet kijken nr pixel pitch zonder rekening te houden met andere zaken zoals technologische evolutie, verschil tussen crop en FF, e.d.

Comment

Verder kan je niet kijken nr pixel pitch zonder rekening te houden met andere zaken zoals technologische evolutie, verschil tussen crop en FF, e.d.
            Voila, dat wil ik zeggen. Daarom noem ik een uitspraak als

De 1DsIII met 21 MP zit nu al over de grens op een FF.
            Hou het maar op 12MP op een FF.
            een beetje kort door de bocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CodeDigger Bekijk bericht
              Ja natuurlijk. De electronica verbetert, de chips worden zuiverder, de cameraprocessoren worden krachtiger en kunnen meer geavanceerde ruisonderdrukkingsalgoritmes aan, sommige fabrikanten gebruiken een honingraatpatroon in plaats van een raster...

Als je één welbepaald cijfer er gaat uitlichten en daarop fixeert ga je inderdaad belachelijke conclusies krijgen. Het is alleen belangrijk dat je beseft dat een compactje van een Chinees flutmerk met 10 MPixels geen betere resultaten geeft dan een degelijk merk met 6 MPixels.

Daar ging het ook niet over .. maar ik heb een beetje de pest aan oversimplistische vulgarisaties waar geen echte studie achter zit met meetbare en herhaalbare resultaten .. ik noem dat "natte vinger "werk
              Leuk bladvulsel voor populistische artikels maar dan ook niet meer dan dat ..

Comment

Dan moeten we het ook nog over de AA filter gaan hebben.
                Mijn Kodak slr/n gaf toch nog wel iets meer detail dan mijn Canon 5D. het scheelt allemaal niet veel, maar zonder AA haal je uit 12 of 14mp toch nog wel iets meer detail.
                Bij print ga je dat overigens pas zien boven de 60x90cm denk ik.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Working...
                X