Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft er iemand een 5d en een 40d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Heeft er iemand een 5d en een 40d?

Oorspronkelijk geplaatst door volume12 Bekijk bericht
    De 5D is helaas nog steeds niet terug uit herstelling, maar als hij niet zoveel duurder was dan de 40D, had ik --met de kennis die ik nu heb-- een tweede 5D gekocht. De 40D komt nog niet kniehoog aan de 5D. In alle gebruikersopzichten is de 5D superieur. Je mag me gerust om de oren slaan met cijfers en onderzoeksmateriaal, in het gebruik is de 5D gewoon de meerdere.

Mijn mening uiteraard, en de uwe kan verschillen. Want als u tevreden bent met uw toestel, is dat eigenlijk het enige wat telt.
    ik ervaar het zelfde, qua pure kwaliteit is de 5D niet te evenaren tenzij je 7000€ hebt voor een andere canon. Uiteraard zijn er ook nadelen aan dit toestel zoals snelheid...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      ......
      Ik was wel heel tevreden over mijn 20D, en zo een 1DsIII is een iets grotere 20D.

.....
      Jan.

Het is meer dan een grotere 20D. Geloof me, een 1-serie is fun. Eens je het gewoon bent, het is een camera die je echt in de hand hebt. Hoewel Nikons ook echt goed in de hand kunnen liggen.. Maar het is als een baksteen en met een tele erop voelt het echt stabiel, tov van een 10/20/30/40D
      De AF en aantal punten, de lichtmeting,...de snelheid...

Als je jezelf een 1dsIII kan veroorloven, it's a no-brainer.. Ikzelf gebruik een 1ds I en ben daar zo content van dat ik wacht op de 1ds II tweedehands of een 5dMII, voor niks minder doe ik hem van de hand.
      Last edited by Aeolis; 1 oktober 2007, 21:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
        Als je jezelf een 1dsIII kan veroorloven, it's a no-brainer.. Ikzelf gebruik een 1ds I en ben daar zo content van dat ik wacht op de 1ds II tweedehands of een 5dMII, voor niks minder doe ik hem van de hand.
        Zoals nu de 5D voor beeldkwaliteit heel dicht in de buurt komt van de 1DsII verwacht ik dat de 5D opvolger ook heel dicht in de buurt komt van de 1DsIII.

Het verschil tussen 12,8 MP en 16 MP is er natuurlijk maar echt groot is dat verschil niet. (14 %)

En als er een opvolger is van de 5D en als deze opvolger 16 MP is dan is het verschil met 21 MP even groot of even klein. (12,5 %)

En het verschil tussen een 5D en een 1DsII is gelijk aan enkele L lenzen.

Jan.
        Last edited by Jan_10D; 2 oktober 2007, 09:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
          Ik koop me waarschijnlijk in januari een toestel bij en ik twijfel tussen de 1DsMk3 en de Mamiya 645 AF2 met een PhaseOne rug.

Qua inzetbaarheid scoort de 1Ds een pak beter, doch qua beeldkwaliteit is de PhaseOne niet te onderschatten.
          Dit is twee keer een D200.

Maar het is heel duidelijk waarom MF zonder AA filter ´anders´ is dan een 1DsIII met AA filter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Dit is twee keer een D200.

Maar het is heel duidelijk waarom MF zonder AA filter ´anders´ is dan een 1DsIII met AA filter.

http://www.maxmax.com/nikon_d200hr.htm
            Disclaimer: De voorbeelden van deze site zijn niet objectief.

Een verscherping van de tweede reeks fotos zou het resultaat veel verbeteren, met natuurlijk verscherpingsfouten ipv van moire.

Maar die vergelijking zou nadelig zijn voor hun verkoop.

Jan.

Comment

Toch snap ik niet waarom een AA filter zo wordt geimplementeerd zoals het courant gebeurt.
              Ik vind Leica's oplossing om moiré problemen (wanneer die zich voordoen) in software in de camera op te lossen veel en veel eleganter.

We geven enorm veel geld uit aan scherpe lenzen en blurren ze dan op elke foto met een filter
              die bepaalde problemen moet vermijden die zeker niet in elke foto voorkomt.

Trouwens van échte verscherping eens de foto is genomen, kunnen we nauwelijks spreken.
              Hoogstens een paar slimme digitale truukjes.

Comment

Het enige verschil dat ik ken tussen de twee, is het formaat van de sensor.
                5D Full frame en 40D niet full frame.
                Full frame = 35mm, dus gelijkwaardig met het formaat van een film
                De capaciteit van de lens word hier volledig gebruikt.
                Bij een 40D niet.
                En men heeft me verteld dat full frame beter is dan niet full frame.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                  Het enige verschil dat ik ken tussen de twee, is het formaat van de sensor.
                  5D Full frame en 40D niet full frame.
                  Full frame = 35mm, dus gelijkwaardig met het formaat van een film
                  De capaciteit van de lens word hier volledig gebruikt.
                  Bij een 40D niet.
                  En men heeft me verteld dat full frame beter is dan niet full frame.
                  okeeejj dat zijn nogal bochten he
                  maar het is u vergeven hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    okeeejj dat zijn nogal bochten he
                    maar het is u vergeven hoor
                    Tja schrijven en uitleggen is niet mijn sterkste kant.

Comment

Working...
                    X