Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• teleconverter

misschien een dom vraagje..

Kan je een teleconverter ook gebruiken zonder adapter, gewoon dus met de hand vasthouden voor de lens van je toestel?

als ik wil krijg ik binnenkort nl. een TC waar geen enkele adapter op past die op m'n G3 past; als dit niet gaat moet ik de moeite niet doen om die TC te gaan halen.
    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Indien er op geen enekele manier een schroefverbinding met je G3 te maken is, zou ik de moeite maar niet nemen om die TC op te gaan halen.

Indien de TC wel schroefdraad heeft en je G3 ook, even opzoek naar een instrumentmakerij en vragen wat het kost om een verloopring / adapter op de draaibank te maken.

jacques.

Comment

ik denk niet dat er schroefdraad opzit, ik denk dat het zo'n draai-en-klik systeem is, dat maar alleen op toestellen van dat merk passen.
      ik zal me nog eens informeren bij de eigenaar.

bedankt voor de reply.
      Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

omdat ik er in de buurt moest zijn en ik 'm gratis kreeg ben ik de TC toch gaan halen..

Erg praktisch is het niet, zo die TC ervoor houden maar het werkt wel, best wel met statief of het toestel ergens op laten rusten want de handvastheid is wel minder doordat ik die voorzetlens ervoor moet houden..maar als ik 'm zo stil mogelijk houd (of op een statief zet) dan verlies ik geen scherpte en reikt m'n optische zoom tot 5,2x ipv 4x. (35-140 => 35-182)

Ik ben dus tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding :-D

Comment

Working...
        X