Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filters/voorzetlenzen dimage S304?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• filters/voorzetlenzen dimage S304?

Er is schroefdraad voorzien op de lens van m'n Minolta Dimage S304,weet er iemand of ik er dus filters of voorzetlenzen voor kan kopen?
    In de photohall in Leuven,waar ik m'n camera gekocht heb,zeggen ze van niet,maar volgens mij weten ze daar eigenlijk niet al te veel van fotografie.
    Groeten,
    roma4

Het kan.

Ze zijn echter moeilijk te vinden, maar ik heb zelf een B&W UV filter op mijn camera zitten. Er bestaan ook adapter ringen waarmee je een meer standaard formaat filters er kunt opschroeven, maar ook deze zijn moeilijk te vinden.

35,5 mm is trouwens een maat die ook voor sommige videocamera's wordt gebruikt.
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

yep, dat lukt. Ik heb hier zo'n ringeske liggen.
      Het is een adapterringeske van 35.5mm => 43mm. Ik heb er ook eentje naar 37mm maar dan krijg je last van vignetting. Ik zal eens opzoeken waar ik dat gekocht heb want da's al ff geleden.
      Nikon D90

Comment

http://www.2filter.com/prices/products/rings.html Van hier komt het. Je moet wel geduldig zijn. Het duurde meer dan 6 weken eer het pakketje bij mij thuis was.
        Nikon D90

Comment

De mijne komen van Foto Koch. Adapterring 35,5 -> 37 mm; Hama Polar Filter HTMC en Tiffen voorzetlenzen 7x en 10x. Vignettering alleen met de polar filter en slechts in uiterste groothoekstand.
          Heb ik destijds een drietal weken moeten op wachten, dacht ik zo.
          www.fotokoch.de (zie rubriek "filter").
          Succes.

Ludovic P.
          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
          BD0118BE

Comment

Merci mensen,nu kan ik ook 'n paar filters gaan kopen.
            thanks,
            roma4

Comment

Toch nog even een kleine opmerking over die vignettering. Hieronder zie je wat ik had met een adapterring van 35.5 -> 37 mm.

Ik raad je dus ten stelligste een ring van 43mm aan.
              Bij http://www.photosolve.com/main/produ...x04/index.html vind je een tube die je over de ring rond je lens kan bevestigen. Dit is mijn inziens wel beter als je zwaardere dingen aan je toestel wil hangen zoals lenzen.
              Nikon D90

Comment

Originally posted by Mr.Bluestar
                Toch nog even een kleine opmerking over die vignettering. Hieronder zie je wat ik had met een adapterring van 35.5 -> 37 mm.
                Mr.Bluestar,

Welk filter/converter was er op die adapterring geplaatst ? Want bij gebruik van die adapter 35,5->37mm met voorzetlenzen en/of polarfilter heb ik bij mij nooit zulk extreme vignettering gemerkt.

Ludovic P.
                EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                BD0118BE

Comment

Dit was getrokken met een Cokin polarisatiefilter. Ik heb ook nog een UV- en een ND8-Filter van dezelfde diameter. Maar daar heb ik dus bijna nooit iets mee getrokken. Na die ene vakantie met die 37mm dus ook niet meer.
                  Nikon D90

Comment

Working...
                  X