Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Alpha 700

Oorspronkelijk geplaatst door syro Bekijk bericht
    Ja weet ik niet hoor, bij vandenborre mag die andere winkel dan nog maar max 20km van hun verkoop punt af zitten. Maar kan het eens proberen.
    De andere winkel moet 20km van EEN winkel van Vandenborre zijn, niet noodzakelijk de winkel waar je gaat Allé ja, dat heb ik hier toch al horen zeggen op het forum van mensen die dit effectief gedaan hebben. Je kan anders altijd es bellen en checken of het kan, niets te verliezen
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Heb hem vandaag toch maar gaan halen bij foto konijnenberg Mooie prijs trouwens en dan de cashback actie er nog af. Maar nu heb ik snel even een vraagje i.v.m de batterij. Ik vroeg daar hoelang deze moest opladen de eerste keer, en 3h zei hij daar. Door het nieuwe type batterij, als het lichtje groen word mag je beginnen. Maar ik ben eerder genijgd om de batterij langer dan een hele nacht te laten insteken (24h).

Of moet dit nu met de nieuwe batterijen niet meer?

Alvast bedankt,

Syro.
      Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

Comment

Door het nieuwe type batterij, als het lichtje groen word mag je beginnen. Maar ik ben eerder genijgd om de batterij langer dan een hele nacht te laten insteken (24h).

Alvast bedankt,

Syro.
        Hm, ik dacht toch dat het lichtje groen is terwijl hij nog aan het laden is, en dat de batterij opgeladen is als er géén lichtje meer brandt.
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Wel ja. Deze sony is nog nieuw voor me. Maar dus geen 24h laten opladen? Hoe heb jij het gedaan?

Comment

Heb hem vandaag toch maar gaan halen bij foto konijnenberg Mooie prijs trouwens en dan de cashback actie er nog af. Maar nu heb ik snel even een vraagje i.v.m de batterij. Ik vroeg daar hoelang deze moest opladen de eerste keer, en 3h zei hij daar. Door het nieuwe type batterij, als het lichtje groen word mag je beginnen. Maar ik ben eerder genijgd om de batterij langer dan een hele nacht te laten insteken (24h).

Alvast bedankt,

Syro.
            als het lichtje uit is is de batterij klaar, nen emmer krijg je ook niet voller dan vol.
            Wel de eerste paar malen er voor zorgen dat de baterij totaal leeg is alvorens te herladen. Daarna kun je ze gewoon gebruiken en zijn ze minder kritisch in gebruik.

Comment

mag je een Li Ion batterij dan volledig laten afgaan? Dacht het niet, maar je leest er zo veel over. Hoe moet het nu

Comment

Als je de batterij gebruikt tot het toestel uitvalt is er nog steeds een restwaarde (veiligheid).

Een batterij helemaal ontladen is de nefast voor een oplaadbare batterij.

Gewoon de batterij de eerste tweemaal gans opladen en gebruiken tot het toestel aangeeft dat de batterij leeg is.
                (om de maximale lading te bekomen).
                Nadien kun je bijladen wanneer je wil.

Opmerking:
                Een Li-Ion batterij kun je maar een beperkt aantal keren opladen (van leeg naar vol), maar wel onbeperkt bijladen (halfleeg naar terug vol)
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik heb de batterij gewoon uit de lader gehaald als het lichtje uit was (zonder lichtje laadt hij toch niet meer). Of het best is of niet weet'k niet, maar ik laat m'n batterij nooit helemaal leeglopen, ik laad hem op voor elk gebruik.
                  Mijn foto's en fractals

Comment

Ok, bedankt iedereen. Ga hem dan nog een extra uurtje laden laden, is goed voor de batterij lees ik hier.

Comment

Even vermelden dat ik een week of 3 na het opsturen van mijn cashback bon (gedownload van de sony site) het geld gekregen heb.

Over die batterij : ik heb ze opgeladen tot het lichtje uit was, dan 1 maal gebruikt tot de camera zei dat het tijd was om op te laden.
                      Daarna laad ik ze gewoon bij als het nodig is, als ze minder dan halfvol is of voor een langere shoot.
                      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                      like.no.other

Comment

Beste bders,een vraagje aan de gebruikers van Sony Alpha700

Welke geheugenkaart is aan te raden,memory stick duo of compact flash,

en is de snelheid ook belangrijk.

En is de menu in het Nederlands.

bedankt
                        groetjes,polydoor.

NIKON D80

Comment

Het menu is in het Nederlands.

Ik zou CompactFlash aanraden, omwille van de hogere snelheden en de lagere kostprijs. Al is het natuurlijk handig om ze alletwee te hebben, dan kan je beide slots tegelijk laden.

Ik gebruik zelf een Lexar CompactFlash UDMA 300x en die is supersnel, maar in de praktijk is het verschil met bv. een Extreme III enkel merkbaar in de hoge burst rate (veel foto's snel achter elkaar). Zeker in RAW is het verschil groot.
                          Last edited by vision*R; 7 mei 2008, 15:28.
                          α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Ik gebruik compact flash extreem III, eerst had ik ultra II.
                            En ja het menu is in het Nederlands, maar dat wist je al.

Comment

Het is nu al van de 22ste mei geleden dat ik de brief op de post gedaan heb met de nodige documenten in voor de cash back actie. Hoop maar dat hij goed is aangekomen. Het zal percies van de ene tot de andere langer duren. Maar als ik het nu binnen een week nog niet moest hebben, waar kan ik dan het beste informeren?

Greetz Syro

Comment

... van de 22ste mei geleden...
                                22 mei... even op de kalender zien wanneer dat was...

Als je je centen volgende week al wil, kan je misschien beter naar Sony rijden om ze op te halen

(zal wel april geweest zijn zeker ?)
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X