Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Alpha 700

    Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a Bekijk bericht
    Hoe krijgen jullie hier een Alpha 700 in handen?

    bij vrienden die hem hebben besteld bij sony of?

    In de winkels ligt hij toch nog niet.
    Zondag op de mini fotokina in Wilrijk kon je hem testen, daar bij Rubens hadden ze hem toch al in de winkel. Alleen spijtig dat je niet buiten kon om foto's te maken.

    Comment


    • Re: Alpha 700

      Vandaag zijn ook mijn verticale grip, een extra batterij en de LCD-protector toegekomen. De grip voelt zeer goed aan, is ook grotendeels uit een magnesiumlegering en het geheel geeft een zware, solide indruk. Ook het schuifsysteem voor de twee batterijen is goed gemaakt, je klikt ze in een lader en die schuif je in de grip. Sluiten gaat met een rond draaislotje, dus iets anders dan bij het toestel zelf. Het toestel geeft mooi aan welke batterij hij gebruikt en hoe lang ze beide nog meegaan. Je kunt natuurlijk ook gewoon met één batterij werken.

      De LCD-protector is goed, maar spiegelt wel iets meer dan ik gehoopt had. Alleszins een stuk meer dan het scherm zelf.



      Last edited by vision*R; 26 oktober 2007, 17:00.
      α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

      Comment


      • Re: Alpha 700

        Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a Bekijk bericht
        Hoe krijgen jullie hier een Alpha 700 in handen?

        bij vrienden die hem hebben besteld bij sony of?

        In de winkels ligt hij toch nog niet.
        Ik heb de A700 al 2 weken geleden in de vitrine zien staan in Lier.

        Comment


        • Re: Alpha 700

          firmware update A700 versie 2 beschikbaar -

          The Firmware update improves the following issues:

          * The picture sharpness is better under low contrast conditions.
          * Noise is reduced when working at high sensitivity ISO setting.
          * The flash control is better at close range with a non-ADI control lens.


          Last edited by pisseblom; 30 oktober 2007, 12:50.
          test

          Comment


          • Re: Alpha 700

            Zelf ben ik niet meer gek van Sony spullen.
            Te veel miserie mee gehad, teevee, radio, laptop.
            De laatste miserie, de laptop vroegen ze mij na amper 2 jaar meer dan 800 euro om de achtergrondverlichting te herstellen. Nooit meer Sony dus.
            Aan een camera waag ik me niet. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen.
            Fragiele spullen als je het mij vraagt.

            Greetz,
            Tijs

            Comment


            • Re: Alpha 700

              Tja dat zijn zo van die gevallen... Ik wil absoluut niet ontkennen dat je miserie zult hebben gehad met Sony, maar er zijn ongetwijfeld mensen die eenzelfde ervaring hebben met andere merken. Zelf heb ik ook een tv, radio, GSM, dvd-recorder... van Sony, en in de loop van de jaren al 7 digitale fototoestellen, en aan geen enkel van die toestellen is al iets aan geweest (of toch: van één van de eerste fototoestellen brak het rubberen kapje van de USB-poort nogal snel af). Heb ik dan geluk gehad of jij pech?

              Fragiel is de A700 (want daarover gaat het hier) in geen geval!
              α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

              Comment


              • Re: Alpha 700

                Oorspronkelijk geplaatst door TijsM Bekijk bericht
                Zelf ben ik niet meer gek van Sony spullen.
                Te veel miserie mee gehad, teevee, radio, laptop.
                De laatste miserie, de laptop vroegen ze mij na amper 2 jaar meer dan 800 euro om de achtergrondverlichting te herstellen. Nooit meer Sony dus.
                Aan een camera waag ik me niet. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen.
                Fragiele spullen als je het mij vraagt.

                Greetz,
                Tijs
                Dit vergelijk gaat inderdaad niet op, aan een camera waag je je niet? Dit is een fotoforum hé ...LOL ....veel komt nog van Minolta en Konica-Minolta met enkele goede verbeteringen. Sony zijn RDE is gekend naar beeldkwaliteit toe...........maar ja, pech hebben kan met alle merken....

                Heden nog in een Franstalig magazine gelezen de test tussen de Alpha 700 en de Canon 40D. De naam van het tijdschrift ontsnapt me even... maar het was een doordreven test, met degelijke vergelijken. WAt me persoonlijk het meeste nieuwsgierig maakte was het vergelijk in ruis.... en deze was status quo!!! De rest was een wisselwerking op het scherp van de snede met als einduitslag ........... 87/100 voor de Canon 40D en ............88/100 voor Sony 700...............

                Comment


                • Re: Alpha 700

                  Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                  De rest was een wisselwerking op het scherp van de snede met als einduitslag ........... 87/100 voor de Canon 40D en ............88/100 voor Sony 700...............
                  Wat mij het meeste tegenvalt bij de A700 is dat die maar op het niveau van een Canon zit, had toch beter verwacht. Heeft nog wel een aantal voordelen zoals ingebouwde beeld stabilisatie en een deftig LCD scherm + ergonomie. Maar had toch iets verwacht op niveau van de Nikon D300 of Olympus E3. Maar ja dat zou waarschijnlijk de prijs omhoog gejaagd hebben, wat ook niet een onbelangrijke factor is.

                  Comment


                  • Re: Alpha 700

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Wat mij het meeste tegenvalt bij de A700 is dat die maar op het niveau van een Canon zit, had toch beter verwacht. Heeft nog wel een aantal voordelen zoals ingebouwde beeld stabilisatie en een deftig LCD scherm + ergonomie. Maar had toch iets verwacht op niveau van de Nikon D300 of Olympus E3. Maar ja dat zou waarschijnlijk de prijs omhoog gejaagd hebben, wat ook niet een onbelangrijke factor is.
                    Dit is ook nog steeds geen toptoestel, maar een midrange hé. En geloof me, de (veel duurdere) d300 is ook niet zonder makenmentjes, ik heb meer high iso's gezien, en die zijn echt niet zo goed hoor. Ik denk zelfs dat de d300 niet echt veel beter is dan de d200.
                    Wachten op een A900 dus...
                    Maar ondertussen is dit wel de top voor mensen met Minolta lenzen / glas, of echt Sony adepten. Voor de rest kopen de mensen toch Canon of Nikon, maak je geen illusies, Sony (en de anderen ook) zijn de markt echt kwijt aan de 2 groten. Ga maar eens bij een fotowinkel aan de toonbank kijken wat er verkocht word ! Je kan het betreuren, maar het is zo.

                    Comment


                    • Re: Alpha 700

                      Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                      Dit vergelijk gaat inderdaad niet op, aan een camera waag je je niet? Dit is een fotoforum hé ...LOL ....veel komt nog van Minolta en Konica-Minolta met enkele goede verbeteringen. Sony zijn RDE is gekend naar beeldkwaliteit toe...........maar ja, pech hebben kan met alle merken....

                      Heden nog in een Franstalig magazine gelezen de test tussen de Alpha 700 en de Canon 40D. De naam van het tijdschrift ontsnapt me even... maar het was een doordreven test, met degelijke vergelijken. WAt me persoonlijk het meeste nieuwsgierig maakte was het vergelijk in ruis.... en deze was status quo!!! De rest was een wisselwerking op het scherp van de snede met als einduitslag ........... 87/100 voor de Canon 40D en ............88/100 voor Sony 700...............
                      Allemaal mooi die vergelijkingen, maar een systeem is maar zo goed als zijn zwakste schakel, de lenzen in het geval van Sony (en de betaalbaarheid ervan)
                      Wie gaat er zo zwaar investeren in een nieuw systeem? ik spreek dan over de CZ lens, en de 2.8 SSM om te beginnen. Kitlenzen horen voor mij niet op de A700, ik heb daar even mee gewerkt, en dat is echt geen optimale combinatie.

                      Comment


                      • Re: Alpha 700

                        Sony heeft +/- 20 nieuwe lenzen aangekondigd voor 2007 en 2008. De CZ 16-80 is iets om trots op te zijn, de nieuwe 16-105 is een mooie kitlens, en er komen nog een paar interessante premium modellen aan (o.a. 75-300G, 24-80G als ik mij niet vergis) en de prijzen van de andere zijn al aan het zakken (-15% op de 70-200 SSM in een paar maanden). Je kan moeilijk verwachten dat een nieuwkomer in twee jaar even veel lenzen op de markt heeft dan concurrenten die al tientallen jaren bezig zijn... Aan de andere kant is Sony een dermate sterke speler dat ze het zich gerust kunnen permitteren om al die investeringen en research te doen zonder dat ze er meteen return van moeten hebben.
                        Last edited by vision*R; 31 oktober 2007, 07:59.
                        α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

                        Comment


                        • Re: Alpha 700

                          Oorspronkelijk geplaatst door vision*R Bekijk bericht
                          Sony heeft +/- 20 nieuwe lenzen aangekondigd voor 2007 en 2008. De CZ 16-80 is iets om trots op te zijn, de nieuwe 16-105 is een mooie kitlens, en er komen nog een paar interessante premium modellen aan (o.a. 75-300G, 24-80G als ik mij niet vergis) en de prijzen van de andere zijn al aan het zakken (-15% op de 70-200 SSM in een paar maanden). Je kan moeilijk verwachten dat een nieuwkomer in twee jaar even veel lenzen op de markt heeft dan concurrenten die al tientallen jaren bezig zijn... Aan de andere kant is Sony een dermate sterke speler dat ze het zich gerust kunnen permitteren om al die investeringen en research te doen zonder dat ze er meteen return van moeten hebben.
                          Hoop doet leven, ondertussen missen ze dagelijks marktaandeel in dit segment. (goh, ik haat het om dit te moeten toegeven!)
                          En euh Sony ziet het anders hoor, het klokje tikt, als de roi niet klopt, stoppen ze er gewoon mee. Dat is in het verleden al meermaals gebeurd. Heel Sony land is nu nog aan het rouwen omdat ze de R1 laten varen. Maak je geen illusies.
                          A700 is een prachtmachine, voor huidige minolta / A100 bezitters.

                          Comment


                          • Re: Alpha 700

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            En geloof me, de (veel duurdere) d300 is ook niet zonder makenmentjes, ik heb meer high iso's gezien, en die zijn echt niet zo goed hoor. Ik denk zelfs dat de d300 niet echt veel beter is dan de d200.
                            Waar heb je deze meerdere high iso's dan gezien ik vind er alvast niet veel terug.

                            Comment


                            • Re: Alpha 700

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Allemaal mooi die vergelijkingen, maar een systeem is maar zo goed als zijn zwakste schakel, de lenzen in het geval van Sony (en de betaalbaarheid ervan)
                              Wie gaat er zo zwaar investeren in een nieuw systeem? ik spreek dan over de CZ lens, en de 2.8 SSM om te beginnen. Kitlenzen horen voor mij niet op de A700, ik heb daar even mee gewerkt, en dat is echt geen optimale combinatie.
                              Mmmm hier zit ik een beetje met een twijfelgevoel.......
                              Zelf heb ik 2 Minoltalenzen (de gekende 70-210 mm f 4 Bearcan + 50 mm 1.4) en 2 Tamrons (90 mm 2.8 en 17.50 mm 2.8) en nog een Sigma zoom
                              Persoonlijk zijn deze lenzen op de Sigma na, geen zwakke schakel volgens mij, dit zijn enkele lenzen uit een groot spectrum van keuze in Minolta en andere lenzen fabrikanten. Mensen met zulks materiaal in huis, zullen graag dit verder gebruiken, en gaan niet alles overboord gooien vrees ik...............

                              De nieuwe rits lenzen van Sony zijn inderdaad duur, maar kijk wat rond en je doet beslist koopjes.....

                              Eerlijk gezegd ga ik toch wat wachten wat de Alpha 900 gaat worden en uiteraard de prijs........wat dromen en sparen nog

                              Comment


                              • Re: Alpha 700

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                En euh Sony ziet het anders hoor, het klokje tikt, als de roi niet klopt, stoppen ze er gewoon mee. Dat is in het verleden al meermaals gebeurd. Heel Sony land is nu nog aan het rouwen omdat ze de R1 laten varen. Maak je geen illusies.
                                Omgekeerd geldt ook hoor: Sony gaat heus geen miljoenen investeren in zowat de meest gemonopoliseerde markt (die van Canon en Nikon) als ze niet op voorhand weten dat er nog marktaandeel te rapen valt. Ze hebben openlijk bekend gemaakt dat ze de tweede grootste willen worden. Benieuwd welke van de twee koplopers volgens Sony zal afvallen.
                                α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

                                Comment

                                Working...
                                X